EINDELIJK klaar!
- Bovenste rand van de LA deur roest verwijderd en gespoten (bekend euvel)
- Parkeersensoren gespoten (en ze werken nog, niet TE dik erop gespoten)
- Dakrails gespoten in kleur 427 (origineel), en het voorste kapje gerepareerd zodat deze weer recht zit en gewoon demontabel zonder kit
Dit alles is best lastig zonder garage of carport en het geweldig voorspelbare weer in Nederland.
Alles afdekken en afplakken, primer erop. En al het papier er weer af want we hebben dagelijks de auto nodig.
Alles afdekken en afplakken, verf erop, al het papier er weer af
Alles afdekken en afplakken, 2K lak erop, al het papier er weer af.
Ben wel snel door het oud papier heen gegaan op deze manier!
Als ik later groot ben laat ik een prof. spuiter ernaar kijken, ben niet helemaal tevreden over het resultaat.
Al is dit de eerste keer in mijn leven dat ik iets heb gespoten en het was met spuitbussen wat niet een al te best resultaat schijnt te leveren. Oh well.
Hij staat er weer netjes bij nu, dakrails weer netjes zilver ipv. kaal alu met her en der nog primer en verweerde plastic kapjes. En de deur roest niet meer verder. Erg fijn!
Alleen moet ik de deur nog iets polijsten, want de roest was zelfs al doorgeslagen naar de buitenkant. Dat is nu weer strak in de lak en de eindlak heb ik wel iets uitgenevelt (breed schilderstape opkrullen en recht op de deur spuiten, nevel komt dan iets onder het opgerolde tape: uitnevel effect), maar toch zie je de overgang, dus dat moet nog netjes gemaakt worden.
Misschien iets voor een volgende poetsmeeting