Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

baanbreker
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 49
Subject:

V70 2.4D rammel achterklep en deurpaneel verholpen

· 
Posted: 20.07.2015 - 20:04  ·  #3631
Onlangs de V70 2.4D uit 2008 gekocht en 900 km per week gereden in een roes, totdat ik de rammeltjes begon te horen.

Vandaag maar eens de tijd voor genomen en deurpaneel linksachter weer vastgeklikt, zaten 3 klikkertjes los en rammeltje is weg. Vorige eigenaar had vast hooligans van kinderen.

Ook de achterklep kraakte en piepte wat op kinderkopjes. Vandaag maar opnieuw afgesteld, eerst de stoppers achter de achterlichten afgesteld maar hierdoor kwam de klep wat naar buiten dus een nieuwe poging. In poging twee heb ik de stalen beugel die aan het chassis zit losgedraaid en iets verschoven, dit ging prima en de achterklep sluit weer als een *** in een non!

Morgen weer 270 km in mijn diesel naar het werk, zonder piepen en kraken!
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 20.07.2015 - 21:00  ·  #3632
Vandaag de kapotte bobine vervangen (Beru) en omdat het beschermkapje toch al los lag, ook gelijk alle bougies vervangen. Wanneer de laatse keer is geweest, valt niet op te maken uit het boekje.

Er zaten Volvo-bougies in en nu betreft het Bosch-bougies voor LPG. Heb wel de elektrode afstand bijgesteld naar 0,8mm.

Voorlopig 'spint ie weer als een tevreden katje. :D
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 20.07.2015 - 21:12  ·  #3633
Quote:

En eerlijk is eerlijk, ik heb wel wat hulp gehad, van mijn oudste zoon. Maar als je bijna 3 bent, kun je dit soort klusjes best wel aan.

Leer het ze maar vroeg. Ik heb 4 van die kornuiten ( leeftijd 34, 35, 36 en 37 jaar) met inmiddels 6 auto's. Bezoek aan Pa en Ma loopt altijd uit op:" Pa, heb jij nog goeie motorolie?" En dan gaat zo'n kap open en kijk ik in een misère van hier tot Tokyo! Er is bij geen van alle gebrek aan middelen, maar het doet ze niks, zo'n auto.
Paulus
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.07.2015 - 08:19  ·  #3634
Niet vandaag, maar in het weekend, ben wel vandaag pas bijgekomen van de klus: de vierde versnellingsas van de T6 4T65ev-gt automaat vervangen.....
Het was een heuse martelgang waar ik twee dagen mee bezig ben geweest maar ik heb weer een vierde versnelling!

grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 21.07.2015 - 08:55  ·  #3635
Serieuze klus! Zit het schraapsel van die spline nou niet ergens in je bak/kleppenhuis?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 21.07.2015 - 09:30  ·  #3636
idd serieus werk :thumb:
Paulus
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.07.2015 - 11:31  ·  #3637
Taaie klus maar erg leerzaam! Wel maakte de bak een knarsend geluid bij eerste start en bgon later te gillen...

Ondanks dat het revisie bedijf de ervaring had dat de splines als gruis uit het filter komen en er op diverse sites en video's op youtube ook niks over vermeld word en de as er gewoon in gedrukt wordt is mijn idee dat er toch 1 of meerdere splines afgebroken zijn en in de buitenvertanding zijn blijven zitten.
Met het indrukken van de as zijn die vrijgekomen in de bak en hebben dat geluid veroorzaakt naar mijn idee.

De bak schakelt zoals hij moet dus ik neem de gok dat het geluid helemaal weg is over een aantal kilometer :-)
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.07.2015 - 12:05  ·  #3638
Eventueel een goede flushbeurt laten doen zodat alle meuk eruit komt? Dan weet je zeker dat je weer een tijdje vooruit kan. Of heb je nu ook al alles geflusht en vervangen voor verse olie?
Hksvs
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 21.07.2015 - 18:02  ·  #3639
Quote door folke3

Quote:

En eerlijk is eerlijk, ik heb wel wat hulp gehad, van mijn oudste zoon. Maar als je bijna 3 bent, kun je dit soort klusjes best wel aan.

Leer het ze maar vroeg. Ik heb 4 van die kornuiten ( leeftijd 34, 35, 36 en 37 jaar) met inmiddels 6 auto's. Bezoek aan Pa en Ma loopt altijd uit op:" Pa, heb jij nog goeie motorolie?" En dan gaat zo'n kap open en kijk ik in een misère van hier tot Tokyo! Er is bij geen van alle gebrek aan middelen, maar het doet ze niks, zo'n auto.

Haha, herkenbaar, op de misère na dan. Mijn vader heeft nog een mooie oude 911 in de garage staan en meestal zijn we daarmee bezig.

Maar mijn vader heeft ook een V70n en ook de klusjes aan zijn en mijn V70 doen we samen. Leuk en leerzaam tijdverdrijf.
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 22.07.2015 - 16:31  ·  #3640
Gewassen en gepoetst....
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Wijnand
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 22.07.2015 - 17:25  ·  #3641
Vandaag een Flush en een air intake reiniging laten doen bij MMTS (Martin) ik heb een nieuwe auto teruggekregen! Hij rijdt en schakelt weer super terwijl ik na aankoop dacht dat ik een automaat revisie moest laten doen. Meer uitleg in mijn even voorstellen topic:

topic.php?t=11947
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 23.07.2015 - 18:34  ·  #3642
Gisteren en vandaag bougies vervangen, distributieriem en multiriem gecheckt, filterhuis gestofzuigd, gasklephuis gereinigd, LPG computer gereset. Kijken of t bokken op gas nou voorbij is. Anders injectoren reviseren.
lawl
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

USA lights ingebouwd

· 
Posted: 25.07.2015 - 13:30  ·  #3643
Begin deze week met de dealer gebeld om te vragen voor USA lights(fittingen) te bestellen. Hadden ze nog nooit van gehoord. Dankzij het forum had ik een onderdeelnummer. Nog maar een keer gemaild, en jawel. Konden besteld worden.
's middags al binnen. Even onder de pas opnieuw gespoten motorkap gedoken, wat fruneken en klaar. ikke weer happy ;) (kosten €26)

Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 28
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 26.07.2015 - 14:17  ·  #3644
Een welverdiende schoonmaakbeurt gegeven.

Vrijdag om 15:00 thuis, van vakantie, gearriveerd.
Om 16:30 de auto afgespoeld.

Vandaag een goede wasbeurt, glimt weer goed, vuil is er van af en de velgen zijn lekker schoon! Een welverdiende wasbeurt na alle probleemloze vakantiekilometers, superauto!

Ook het interieur goed schoongemaakt, doekje, kwastje... Voorstoelen ook verwijderd, kon ik het daaronder ook even stofzuigen. ^_^ Al met al weer een schone, glimmende bolide voor de deur!

En de komende 2 dagen? De komende 2 dagen gaat Martijn een mooie 960 poetsen! :D
volvo355
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 26
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 26.07.2015 - 15:25  ·  #3645
Ziet er weer goed uit! :thumb:

Ik zie dat de v70 alweer meteen aan het werk mag, er hangt een aanhanger achter.
Selected quotes for multi-quoting:   0