S60 vakantie klaar maken ... dus steuntjes maken voor de DVD-spelers aan de hoofdsteunen, sunblinds toch maar weer plaatsen, 12-volt aansluiting in de kofferbak maken en dat soort 'kleine' dingen.
Vandaag in Elst geweest, bougies en bobine vervangen. Motor loopt nu weer een stuk beter en mooi rond. =)
Probleem rondom pulserend gas geven bestaat helaas nog wel
Vandaag in Elst geweest, bougies en bobine vervangen. Motor loopt nu weer een stuk beter en mooi rond. =)
Probleem rondom pulserend gas geven bestaat helaas nog wel
waarom hebben ze daar niet naar gekeken dan ?
Omdat we eerst wilden en of het met bougies en bobine opgelost zou zijn. Die waren allemaal niet meer fris en ik ga niet lukraak andere zaken zitten vervangen. Dit moest vlot omdat de motor niet meer goed liep, het boven 180 niet goed doorlopen is niet iets waar ik dagelijks last van heb. Het is niet dat er niet naar gekeken is, maar in de gauwigheid niets ontdekt waarvan we dachten 'dat zal het wel zijn!'. Gehoopt dat huidige ingreep voldoende was maar helaas. Dan moeten we binnenkort wat verder graven.
En op zich is een nieuwe turbo na drie ton niet heel gek natuurlijk.
Het begon "vreemd" te ruiken in de auto. Vandaag een dode muis onder de achterbank weggehaald. Vast nog een vriendje van deze. Muizenkeutel(tje)s van dashboardkastje tot in het reservewiel.
Heb de V70 2.4 (170 pk.) Classic vandaag een 120.000 km. beurt gegeven. Incluis Apk, flush stuurbekrachtigingsolie en reiniging gasklep. Kosten: € 310,-. Mankeerde niets aan, volgens de monteur.
Nog niks eigenlijk , maar heb een afspraak gemaakt bij Obbe Volvotune , om de D5 aan te passen , mijn voornaamste doel is om hem wat zuiniger te laten rijden , de 215pk met 440 nm standaard is wat mij betreft genoeg vermogen en wordt zelden aangesproken , zal echter wel wat gaan toenemen . :thumb:
Wat mij aanspreekt is een wat gunstiger verbruik en een beter schakelende automaat , niet dat het slecht is maar denk dat het beter kan .
Ben benieuwd wat het gaat opleveren , volgende week donderdag moet het gaan gebeuren .
Vandaag nieuwe banden (Goodyear Efficientgrip Perfomance) laten plaatsen onder de V70 Classic. Was de Dunlops vanwege trillingen (door hoogteslag van deze banden) gewoon zat.
Goodyears waren in de aanbieding bij de Kwik-Fit, met extra korting voor ANWBleden.
Het ding rijdt weer fantastisch! Geen gehobbel meer.