Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

RemkoS60D5
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 26.09.2015 - 05:44  ·  #3871
vorige week ook mijn S60 voorzien van een 18 delig ledsetje
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 26.09.2015 - 06:10  ·  #3872
En heb je al foto's van je ledjes?
Althans gemonteerd en in het donker dan he....
RemkoS60D5
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 26.09.2015 - 07:43  ·  #3873
Quote door Plein69

En heb je al foto's van je ledjes?
Althans gemonteerd en in het donker dan he....

Tuurlijk

topic.php?t=12359&page=2

:D
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 26.09.2015 - 11:50  ·  #3874
Net het dashboard gedemonteerd tbv de afstandsbediening voor de cv. Het kastje en bijbehorende afstandsbediening heb ik via MP gekocht. Kastje omgewisseld en alles weer terug ingebouwd. De cv doet het nu mét knipperende richtingaanwijzers :D .
Nu nog ff aan het pielen met het rechter koplampwissermotortje. Die is er nu écht met gestopt. Ik ben een poging aan het wagen om die er alvast uit te halen, maar dat vanlt niet mee. Erachter is eigenlijk geen ruimte om het motortje er tussendoor te krijgen.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 26.09.2015 - 12:01  ·  #3875
Quote door PDJ

Net het dashboard gedemonteerd tbv de afstandsbediening voor de cv. Het kastje en bijbehorende afstandsbediening heb ik via MP gekocht. Kastje omgewisseld en alles weer terug ingebouwd. De cv doet het nu mét knipperende richtingaanwijzers :D .
Nu nog ff aan het pielen met het rechter koplampwissermotortje. Die is er nu écht met gestopt. Ik ben een poging aan het wagen om die er alvast uit te halen, maar dat vanlt niet mee. Erachter is eigenlijk geen ruimte om het motortje er tussendoor te krijgen.

Respect.. ik ben (tot nu toe) nog niet zover gegaan met het uit elkaar halen van mijn auto. Was het een beetje makkelijk te doen?
Leuk als de dingen het weer of beter doen, heb je eer van je werk :D
Dirk-Jan
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

wax in - wax out

· 
Posted: 26.09.2015 - 12:16  ·  #3876
Geinspireerd door Martijn (die maakt van die mooie cleaning topics e.d.) heb ik het Zweedse apparaat zojuist in de wax gezet..

Ik wou eigenlijk alleen de koplampen doen, omdat ik die heb laten polijsten en je daarna deze een beetje moet beschermen - anders zijn ze over een half jaar weer dof- ik heb daarvoor een flesje wax gekocht.

Toch maar de hele auto gedaan.. zal er paar plaatjes bij zetten.
Op die donkere kleur zie je wel elke vervuiling valt me op, maar het poetsen is ook weer dankbaar werk :lol: .

Dirk-Jan
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 26.09.2015 - 12:23  ·  #3877
Quote door flevodirk

Respect.. ik ben (tot nu toe) nog niet zover gegaan met het uit elkaar halen van mijn auto. Was het een beetje makkelijk te doen?
Leuk als de dingen het weer of beter doen, heb je eer van je werk :D
Dirk-Jan

Was prima te doen. Op youtube staat een mooi filmpje over waar de schroevjes zitten en hoe de airbag te ontkoppelen dus was goed te doen.
SvenSka75
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 26.09.2015 - 13:13  ·  #3878
Van de week bij Maurits van Parts4Swedes onderdeeltjes bestelt voor een klein beurtje; bougies, olie/oliefilter, luchtfilter en brandstoffilter, en een setje hoedenplank speakers voor mijn S80, dit dus vandaag gedaan, nog meer plannen, maar gezien ik internationaal chauffeur ben, en zeer krap in de vrije tijd zit, zal dit over maanden verdeeld gaan worden.....

Met dank aan Maurits voor de snelle reacties en snelle verzending!!!
PvL
Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

· 
Posted: 26.09.2015 - 14:16  ·  #3879
Ik zou vandaag een one-off 3" downpipe laten maken/monteren. Kreeg helaas bericht dat de beste man gisterenavond een ongelukje had gehad en daardoor naar 't ziekenhuis moest. Afspraak dus gecancelled.
Vandaag de dag nuttig besteed en er poetdag nr. 2 van gemaakt.
Hele auto gewassen, gefoamed, gekleid, gepolished en in de was gezet.
Wielen eraf gehaald en de boel ook daar weer tiptop gemaakt. RVS achterdemper (ja, de demper onder de auto) weer hoogglans gepolijst en nog wat kleine dingen gedaan.

Zo zelf maar in bad... ;)
SvenSka75
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 27.09.2015 - 14:54  ·  #3880

Stadslichten, make-up spiegels, binnenverlichting voor, leeslampjes voor, leeslampjes achter, instapverlichting, kofferbakverlichting en kentekenverlichting. (18 dus zelfs...)
Erg mooi verlicht allemaal nu. Zou alleen de spiegellampjes ook nog led willen, die zitten er niet bij helaas.

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij de spiegellampjes kan komen, wil er tzt ook led inzetten, maar in eerste instantie om de glaasjes schoon te maken......
SanS60
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 27.09.2015 - 18:58  ·  #3881
Quote door SvenSka75

Stadslichten, make-up spiegels, binnenverlichting voor, leeslampjes voor, leeslampjes achter, instapverlichting, kofferbakverlichting en kentekenverlichting. (18 dus zelfs...)
Erg mooi verlicht allemaal nu. Zou alleen de spiegellampjes ook nog led willen, die zitten er niet bij helaas.

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij de spiegellampjes kan komen, wil er tzt ook led inzetten, maar in eerste instantie om de glaasjes schoon te maken......

Nog geen idee. Zodra ik ze deze week binnen krijg ga ik eens puzzelen. Hopelijk komt er voor die tijd al iemand met tips :happy:
SanS60
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 27.09.2015 - 19:07  ·  #3882
Na even googelen kwam ik deze afbeelding elders op dit forum tegen. Ik denk dat we daar wel iets aan hebben:

grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.09.2015 - 11:26  ·  #3883
Gisteravond opnieuw de topbouten van de achterdempers vastgedraaid. Zouden zelfborgend moeten zijn, maar dat zijn ze dus niet. (aftermarket dempers). Nu een klodder borgmiddel ertussen gedaan. Zal er eerdaags ook nog een tweede bout opdraaien, dan zit het vast.

Mocht je gerammel/geklapper aan de achterkant hebben: check deze bouten ook even. T klinkt alsof je krik los ligt in de bak voor het reservewiel. Heb dit nu in een half jaar tijd 3 x bij de hand gehad.
wannahaveV70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 28.09.2015 - 11:51  ·  #3884

Pielen aan achterklepslot, uiteraard niet zonder afbreken en kwijtraken van een paar van die €@€€/)&%\^$-plastic klemmetjes...

Dit alles tot groot vermaak van mijn jongste 'oh papa, wat doe je nou?! Je mag de Volvo niet stuk maken, hoooor!!' :police:
Rene volvo v70 T5
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 28.09.2015 - 13:17  ·  #3885
Aangezien we a.s. niet bij de flushmeeting kunnen zijn hebben we maar een afspraak gemaakt afgelopen zondag bij Raymond van TPR om een automaat te spelen en van me maat een air intake te doen bij zijn T-5 Bakker Rob.

Automaat schakeld weer als een zonnetje, helaas moet ik ook een air intake laten doen aangezien de vorige eigenaar zich niet aan de richtlijnen van het olie verversen heeft gehouden grrrrr.

beter voorkomen dan achteraf narigheid hebben :thumb:
Selected quotes for multi-quoting:   0