Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 29.10.2016 - 16:18  ·  #5641
Hele verbetering :thumb:
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 29.10.2016 - 16:39  ·  #5642
Verschil is goed te zien...
Je kunt de auto starten met koplamp eruit, zal alleen foutmelding geven.
Koplamp demonteren en dan kun je het veertje zo terugplaatsen, wel eerst bumper demonteren/loshalen.
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 29.10.2016 - 16:46  ·  #5643
Als je start moet hij het gewoon doen. Zou niet best zijn. Koplamp stuk en niet meer starten.. :sick:
yes996
Subject:

· 
Posted: 29.10.2016 - 16:50  ·  #5644
Quote door 1-wiel

Verschil is goed te zien...
Je kunt de auto starten met koplamp eruit, zal alleen foutmelding geven.
Koplamp demonteren en dan kun je het veertje zo terugplaatsen, wel eerst bumper demonteren/loshalen.

Dat is een voordeel van het laatste type V70, ik hoef alleen de motorkap te openen, 2 rvs strippen omhoog te trekken en je kan de unit zo uit het front trekken. 5 seconden werk. :thumb:
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 29.10.2016 - 17:58  ·  #5645
Olie bijgvuld vandaag en dat was hard nodig :o .het peil stond op minimum en dat is voor mij eigenlijk al veels te laag.Was me even ontschoten afgelopen periode om te checken :dont: .

Terwijl ik weet dat ik een kleine 2 liter gebruik heb tussen de beurten door.
Beetje dom van Bas :sleep:

Over 5000 km weer een olie en filter verversing :thumb: .

gr,

Bas
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 29.10.2016 - 19:50  ·  #5646
Zo, toen hadden we weer licht :D
De volledige bumper eraf gehaald, is gelijk een stuk makkelijker.
En aangezien ik uit was gekeken op mijn grill heb ik de originele er weer terug in gezet.
De WhiteVisions zien er overigens netjes uit. Niet te wit zoals van die Halfords-Xenon, maar gewoon een beschaafde strakke lichtbundel.

OUD

NIEUW (zijn in het echt ietsjes geler dan op de foto)

Fer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 29.10.2016 - 20:27  ·  #5647
Ik heb vandaag mijn eerste wat langere rit gedaan vanuit Utrecht naar Domburg in mijn S80. Qua beleving lijkt hij erg op de Honda Accord 3.0 VTEC Coupe die ik ooit eens ghad heb. Onderin is de auto niet vooruit te branden, maar met wat meer toeren krijgt hij ineens meer punch. Zou dat de turbo zijn die zich doet gelden? Het chassis van de Honda was ontworpen voor de amerikaanse markt, derhalve zacht/comfortabel maar helaas wel erg wiebelig in de bochten. Tot mijn genoegen heeft de S80 dat stukken minder en eveneens tot mijn genoegen heeft de S80, net als de Honda een voorwielaandrijver, met flink wat power op in de bochten veel minder neiging tot onderstuur.
Verder is nog te vermelden dat de rit in totaal 342 km lang was. Overal zoals gebruikelijk de maximum snelheid+ gereden, stukken van 80, 100, 120 en 130 km/uur. Flink doorgegast dus en tot mijn stomme verbazing over dit traject toch 1:11,4 gereden!
Al met al denk ik dat ik goede vriendjes met deze S80 ga worden, wellicht breng ik nog een bezoekje aan tovenaar Obbe om hem wat feller te maken in low- en midrange toerengebied.
BIGW
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 29.10.2016 - 21:04  ·  #5648
Zit nu zelf nog in Domburg op camping, met sleurhut 2,3 x 7 ca 1350 kg nu en rij dan met de D5 ook minimaal 1 op 11, geef toe geen T6, maar met mijn 5 red ik me wel.
Volgend jaar bij Obbe, tijdens de meeting de wens om iets laten kietelen voor nog meer caravan genot, bij een nog leuker verbruik, moet kunnen zeggen ze :thumb:
Fer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 29.10.2016 - 22:03  ·  #5649
Nou Wibo, dan staan we niet ver van elkaar: wij staan op een minicamping bij een boer tussen Oostkapelle en Vrouwenpolder.
Het verbruik van de T6-motor valt me erg mee: de Grand cherokee en de Corvette doen niet beter dan ca 1:8 , de Volvo 240 diesel heeft zelfs 1:18,8 gereden.
Ik verwacht dat van een tune-up door Obbe de motor nog iets efficienter met zijn peut om zal kunnen gaan, dwz wat meer punch als ik flink op het gas ga staan en een gering verminderd verbruik ( ca 2 à 3% ? ) bij rustig rijden.
BIGW
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 29.10.2016 - 22:34  ·  #5650
Dan sta jij op Oranje zon of Weltervreden denk ik, wij staan op Westhove, lekker met zwembad en Well ness, en net als jij vandaag 22+ voor de caravan :thumb:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 30.10.2016 - 15:28  ·  #5651
Vandaag een nieuwe laag collonite 845 er op gezet. Gisteren gewassen, en vandaag nog even nagelopen met een microvezeldoek, en vervolgens met de dap de was opgebracht. Dat gaat echt super, ding op standje twee en overal overheen. Ik denk wel dat een vlakke schijf beter zou zijn, heb er nu zo'n honeycomp model op zitten en denk toch dat de was minder goed verdeeld word. Ik heb er geen enorm kunstwerk van gemaakt, dus was met 45 minuten klaar. Uitpoetsen ging ook goed ondanks de trmperatuur buiten. Blijft ideaal spul van collonite!

(En gisteren de bmw in de was gezet. De motorkap was niet zo mooi, dus die eerst nog gepolijst, die V36 van chemical guys doet het heel goed op de harde lak - bedankt Martijn voor de testmogelijkheid - dus die gaat binnenkort besteld worden bij steve.
Vraag me alleen af hoe ik de resten collonite er af krijg voor dat ik ga polijsten? Volgens mij zat er her en der nog wat op, ik zag het toen ik de polijstpasta aan het verdelen was op de lak)
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 30.10.2016 - 16:09  ·  #5652
Quote door Waltersan

Vraag me alleen af hoe ik de resten collonite er af krijg voor dat ik ga polijsten? Volgens mij zat er her en der nog wat op, ik zag het toen ik de polijstpasta aan het verdelen was op de lak)

Als ik gisteren goed heb opgelet: met kleien verwijder je ook oude waslagen... lees net ook dat je daarvoor zelfs cleaners hebt, heb ik geen ervaring mee/verstand van.

Je zou ook bv ook een keer veeel shampoo kunnen gebruiken, bv goedkope van de Action daarvoor? Tis maar een idee..
DJ
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.10.2016 - 17:35  ·  #5653
Ik heb vorig jaar bij Steve een soort citrus shampoo gekocht.
Als je die aanbrengt met een foamlans en goed laat intrekken verwijderd die oude wasresten.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 31.10.2016 - 09:33  ·  #5654
Gisteren motorolie (en filter) vervangen. Ben vanwege de lyrische verhalen hier overgestapt op Ardeca, de Pure Sports 5W40 en heb eerst een engine flush gedaan met de Ardeca EXF 010. Eens kijken of ik het verschil ga merken. De motor schijnt wat rustiger te lopen, maar dat zit, denk ik, tussen mijn oren.
florisjj
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 31.10.2016 - 10:32  ·  #5655
(Afgelopen weekend) Motorolie + filter, stabi-stangetjes voor, distributiesteun en volledige remmerij achter vervangen. Daarnaast de geleiders van de blokken voor even weer lekker in het vet gezet en de klauwen mooi grijs gespoten. Nuttig weekend en het onderhoud weer mooi up-to-date.

Helaas heeft de distrubutiesteun er niet voor gezorgd dat een irritante trilling weg is.. Misschien toch de aandrijfas?

Selected quotes for multi-quoting:   0