Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 
 
 
 
 
Chris de Vries
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 51
Homepage: Www.stalhetpeertje…
Berichten: 366
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 27.07.2013 - 21:37  ·  #46
Vandaag het luchtfilter box eens los gehaald, tjonge, wat een oude bugs... Schoongemaakt, maandag ff nieuw filter halen en plaatsen. Verder aan de voorzijde alle gloeilampen preventief vervangen. Morgen de lampen aan de achterzijde vervangen.
RoyvW
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum, Limburg
Berichten: 242
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 27.07.2013 - 22:36  ·  #47
Quote door Dimitri-Turbo

Quote door RoyvW

De kogel is door de kerk, mijn schoonvader stapt van de V50 af en is nu ook aangestoken met het "P2-virus" net als de rest van de familie. Het moest een 5 cilinder benzine variant worden zonder turbo. Het nieuwe model V70 is dus helaas afgevallen. Morgen gaan we kijken en proefrijden met een V70 2.4 140PK Edition-II Geartronic van 2006. Ik ben niet zo bekend met de geartronic, hebben jullie nog tips waar op te letten?

Het is een plaatje, ben nu al jaloers.. :love:
Hier wat foto's van de bolide:









En hoe is de proefrit verlopen? Mooie auto als ik het zo zie (op mijn telefoon).. uitvoering een autumm met een aantal extra opties. . Vol leder, rti ed.


Het is inderdaad een handbak, ik was in de war met een andere die we gezien hadden. We zijn vandaag wezen kijken en hebben een proefrit gemaakt. Als eerste hebben we de auto natuurlijk van binnen en buiten bekeken, dat is erg goed bevallen, de auto ziet nog fantastisch uit. Het kwam dus op de proefrit aan en dat was helaas een ander verhaal. Tijdens het rijden ging het motormanagement branden en constateerde we dat de cruisecontrol niet functioneerde. Na een tijdje rijden functioneerde de cruisecontrol weer even maar een aantal seconden later vloog hij eruit, waarschijnlijk heeft dit met het motormanagement problemen te maken. Ook constateerde ik dat de stuurbekrachting haperde, bij een scherpe draai was het alsof de motor uitging zo zwaar liet het stuur zich draaien. Bij terugkomt werd ons gevraagd of de auto beviel, niet dus...

Na het melden van de problemen bleek de verkoper er niets vanaf te weten maar wilde alles laten repareren. We hebben aangezien we een leuk bedrag voor de V50 terug kregen de auto toch aanbetaald. Wel met een voorwaarden die op papier staan. De problemen worden gemaakt, en wij krijgen extra garantie op deze problemen, daarnaast maken we nogmaals een proefrit wanneer de problemen zijn verholpen alvorens we de koop volledig sluiten.

Volgens mij is het een slechte accu heb ik het idee of vervuiling van de motor of heeft iemand anders nog suggesties wat het zou kunnen zijn? Kan me niet voorstellen dat er grote problemen zijn. Auto heeft een km-stand van 193.000

Maandag gaan we de auto ophalen en gaan er vanuit dat alles in orde is. 8-)
jornt
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: zevenaar
Leeftijd: 42
Homepage: facebook.com/jalde…
Berichten: 1338
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 27.07.2013 - 23:14  ·  #48
ik heb vanmorge de auto gewassen en uitgezogen maar na een heerlijke stort bui was dat niet meer te zien helaas...
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 28.07.2013 - 11:03  ·  #49
Ik heb afgelopen week de aircopomp laten vervangen, de voorruit laten vervangen en twee nieuwe banden onder de auto laten zetten.
De garagehouder heeft de wagen nagekeken en hem "uitstekend" bevonden. Hij was erg onder de indruk van de staat van de auto met een een km stand van bijna 380.000km... :D . Dat is toch wel heel fijn om te horen.

Ik heb nu voor 205-50/17 laten plaatsen om de wielkasten mooi op te vullen. Dit plan heeft gewerkt en het ziet er dus ook fantastisch uit. Nadeel is echter wel dat de achterwielen met 215-45/17 wel weer erg ieltjes lijken. Ik overweeg deze dus ook te gaan vervangen, dan in de maat 215-50/17. Kost wel weer wat maar dan is de boel weer in evenwicht. De auto rijdt verder fantastisch nu en het windgeruis is zo goed als weg.

Vandaag ga ik het leer behandelen en misschien de motorruimte poetsen.

Mijn vrouw heeft nog steeds een haat/liefde verhouding met de automaat maar ik hoop dat dat nog goed gaat komen.

Mocht er iemand interesse hebben in 2 x Fulda sportcontrol in de maat 215-45/17, ik wil ze verkopen voor E40.- per stuk. Het profiel is zo goed als nieuw en de dotcode is van november 2011 (1111).

Laat maar horen!
FUNK3
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Berichten: 1555
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 28.07.2013 - 12:12  ·  #50
Hij komt wel echt in showroomstaat bij jou super hoor!

Nieuwe ruit lekker hè ;)
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 28.07.2013 - 12:23  ·  #51
IK heb ooit van een zeer wijs man de tip gekregen het classic model te koesteren. Mondjesmaat verdwijnen ze van de weg en worden langzaamaan liefhebber auto's. Ik vind het leuk om hem zo mooi mogelijk te krijgen. Complimenten zijn fijn :love: .

Ik doe dus m'n best.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39734
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 28.07.2013 - 12:41  ·  #52
Misschien dan maar meteen een stage zero tuning erachteraan ?
Heb je hem technisch ook weer in nieuwstaat. ;-)
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 28.07.2013 - 12:48  ·  #53
ik zal me daar eens in gaan verdiepen.
Bedankt voor de tip Hans, ik had er nog niet over nagedacht.
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 28.07.2013 - 13:01  ·  #54
Quote
en de dotcode is van november 2011 (1111).


Dit is produktieweek 11 van 2011. Maar altijd nog vers genoeg.... 8-)
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 28.07.2013 - 13:35  ·  #55
Ha, weer wat geleerd!

Thx man.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 28.07.2013 - 18:47  ·  #56
Goed bezig Ray! :D Ik zie hem inderdaad nog eens in nieuwstaat erbij staan! :love: :love:
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 28.07.2013 - 20:05  ·  #57
stage zero tuning "I love it" <_<
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 28.07.2013 - 20:44  ·  #58
Whahahahaaa! Kost wel veel geld hoor mannen! ;)
Chris de Vries
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 51
Homepage: Www.stalhetpeertje…
Berichten: 366
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 28.07.2013 - 21:23  ·  #59
Quote door raysa

Ik heb afgelopen week de aircopomp laten vervangen, de voorruit laten vervangen en twee nieuwe banden onder de auto laten zetten.
De garagehouder heeft de wagen nagekeken en hem "uitstekend" bevonden.


Ray,

Wat voor problemen had je mét de airco?

Groet,
Chris
Bartholy
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gangelt (D)
Leeftijd: 49
Berichten: 359
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 28.07.2013 - 21:25  ·  #60
Zaterdag door Dave (Lill-Nemo1) mijn al 6 maanden stof vangende (onzichtbare) achteruitrijsensor laten inbouwen!
Door de LPG tank bleek Dave's hulp en ervaring zeer nuttig...
Al bij al toch de hele zaterdag eraan bezig geweest!!
Resultaat is top!!

B!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0