Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Knalgas
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 17.06.2017 - 21:33  ·  #6031
Net na het eten de bougies vervangen. In 3 van de 5 kamers zat olie. Nog een erfenis van een lekke vuldop. Lekker knoeien met keukenrol, een penseeltje en perslucht. Ondanks nieuwsgierige buurmannen is het klusje naar tevredenheid geklaard. Morgen een ritje naar het strand. Hopelijk is het merkbaar.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 21.06.2017 - 20:28  ·  #6032
Glijblokjes vervangen van raam bestuurder. Achterste was ooit al vervangen en was stuk, voorste was nog heel maar was wel bros geworden. Bovendien zat de clip er scheef op.
Lang leve het preventief onderhoud forum-gedeelte!
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 22.06.2017 - 07:25  ·  #6033
Gister de rubbers links en rechts onderin bij de voorruit vervangen.
Die waren verweerd en lelijk geworden.
Daarna de temperatuur meter van de inkomende lucht bij het gaspedaal vervangen.
JanRSmit
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 71
Subject:

· 
Posted: 22.06.2017 - 13:13  ·  #6034
Auto effe wat opgepoetst voor mijn vacantie in Frankrijk ;-)
Straks nog de banden laten balanceren en dan klaar voor 2 weken genieten ;-)
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 24.06.2017 - 19:44  ·  #6035
Van de week airco compressor preventief gewisseld en alweer nieuwe remschijven voor (3e set in korte tijd :'( ). Eerst Verwijst huismerk (trillen), daarna Brembo (trillen) en nu Até (trillingvrij :-) ). Dit keer met keramische remblokken van Até.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 30.06.2017 - 17:15  ·  #6036
Het oliepeil stond vrij laag, dus een ½ liter er bij gekiept, en dat in 3000 km vind ik acceptabel, een olievebruik van 1 op 6000 met deze tellerstand.
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 67
Homepage: volvoforumnederlan…
Subject:

· 
Posted: 30.06.2017 - 18:07  ·  #6037
Quote door Walterj

Het oliepeil stond vrij laag, dus een ½ liter er bij gekiept, en dat in 3000 km vind ik acceptabel, een olievebruik van 1 op 6000 met deze tellerstand.

Zeker netjes te noemen :Thumb
HessevG
Forumlid.
Subject:

Veel gedaan de laatste tijd...

· 
Posted: 01.07.2017 - 09:27  ·  #6038
Een volvo uit eind 2002 met 3 ton op de teller heeft aandacht nodig zo ook die van ons. Wat is er allemaal gedaan:
- V-snaar vervangen (piepte en had scheurtjes door uitdroging)
- Distributieriem vervangen
- Draagarmen voor vervangen (rubbers kwamen niet meer los dus armen totaal vervangen ivm apk)
- Remschijven voor vervangen en 4x de remblokken
- DAB+ radio er in gezet.
- Uitlijnen
- Balanceren van de wielen.

Auto is klaar voor de vakantie. Rijd als een trein en de motor met die 5 cilinders blijft mooi geluid produceren en is nog steeds rap.

Zelfs de parkeer sensoren doen het weer spontaan :-).

Ik zal wel deze auto einde jaar gaan verkopen ivm 2 lease auto's, 3 auto's was net iets te veel.

Dat post ik dan wel onder de andere rubriek.

De investering is het waard zeker om ook veilig en goed op weg te kunnen. Wat blijft het een fijnen auto die V70 2.4.
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

Uitboren

· 
Posted: 01.07.2017 - 09:28  ·  #6039
Vorige week de remschijven en -blokken voor vervangen en linksachter schijf, blokken en handremvoeringen.

Toen ik rechts wilde beginnen (de bbq stond inmiddels aan, dus ik wilde te snel) heb ik eerst de 4 gewone bouten losgedraaid en toen ik de slotbout los wilde draaien schoot de dop er af. Maar met dermate veel geweld dat de dop ook geen grip meer had (ook niet op de andere 3 bouten).
Dus stress!

Nog even het eea geprobeerd, waaronder de kruissleutel aantrekken met een spanband, maar ook dat hielp niet.

Vervolgens de rotzooi opgeruimd en me op de bbq gericht en info gezocht over hoe de bout te verwijderen. Ook nog even tussen de autopapieren gekeken of ik toevallig nog een sleutelcode van die dop had, maar helemaal niks.

Berichtje gepost op de Facebook-pagina van het Volvo-forum. Daar kwamen heel veel reacties op, maar metname om een oude dop over de bout heen te slaan en m dan los draaien. Maar omdat de bouten van mij een glijring hebben werkt die truuk niet. Ondanks dat ik dat meerdere keren als antwoord had gepost, bleven een aantal mensen vinden dat ik dat wel moest doen... Nou ja...

Nog even op bezoek gegaan bij iemand met ogenschijnlijk dezelfde dop, maar ja, hoe groot is die kans? Diegene wist wel te vertellen dat het hoogstwaarschijnlijk Mcgard-bouten betroffen, destijds origineel door Volvo geleverd. Dus kon ik alvast wat gerichter gaan zoeken naar oplossingen.

Savonds op het idee gekomen om de Wegenwacht maar eens te bellen. De gedachte was dat zij wel vaker hiermee te maken zouden hebben en ik heb woonplaatsservice, dus waarom niet?
Na een aantal pogingen met een beitel sloeg de wegenwachter helaas de kop aan gort. Dus thuis was het einde oefening. De enige optie was naar het servicecenter in Naarden rijden om een moer op te lassen.
Helaas vonden de moeren tot vijf keer toe dat die klus niet aan hen besteed was, dus het bijltje er maar bij neergegooid.

Maandagochtend telefonisch contact gezocht met Mcgard in Duitsland. Zij wilde graag fotos hebben van de kapotte bout, de goede bouten en de dop. Dus toen ik mn dop uit het dashboardkastje haalde, zag ik een klein stukje plastic. Gaat opeens bij mij het lampje branden dat dat weleens het zakje kon zijn waarin die dop ooit zat! En ja hoor, ook daar de sleutelcode van de dop............
Ik boos op mezelf dat ik niet eerst even verder was gaan zoeken, want dat zou me toch een hoop gedoe besparen.... Maar goed, dat punt was ik al voorbij.

Mcgard heeft vervolgens toegezegd om kosteloos een uitboorset met beschrijving te sturen en onder garantie een nieuwe dop. Na de klus moet de uitboorset retour.
Topservice van Mcgard!

Dus nu op het punt om de bout uit te boren. Gisteravond een klein stukje gedaan, maar dat vlot nog niet erg. Dus maar eens kijken joe ver we vandaag komen.

Veel tijd heb ik niet, want vrijdag moet mn V op voor de apk. En dan heb ik toch graag ook op het laatste wiel mn schijf, blokken en voeringen vervangen...
AndreP
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

Getuned

· 
Posted: 01.07.2017 - 10:29  ·  #6040
Deze week is de Volvo V70 naar Volvotune gegaan en heeft daar een tune-ings behandeling gekregen.
De 2,4 benzine 140 pk is naar de 180+ pk gegaan.
Rijdt nu ff wat vlotter en geen dip meer bij het schakelen in de lage versnellingen. Minder gas hoeven geven bij het wegrijden.
Bevalt zo op het eerste zicht en gevoel goed
mikekiwi
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 01.07.2017 - 14:17  ·  #6041
Quote door AndreP
Minder gas hoeven geven bij het wegrijden.
Bevalt zo op het eerste zicht en gevoel goed
Hmmm...dat klinkt interessant. Heb bij mijn S60 op dit moment de keuze tussen erg langzaam wegrijden of standje sprint, daartussen is moeilijk te doseren (nu nog). Merk jij daar dus verbetering in na de Volvotune-upgrade?

Overigens vandaag een mega-investering van 50 euro gedaan voor twee zonnebrilhouders die in het dak de plek van de handgrepen inmiddels hebben ingenomen. Scheelt weer wat gegoochel met brillen (ben brildrager) en levert elders wat meer opbergruimte op.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.07.2017 - 18:30  ·  #6042
Gisteren en vandaag de kachelmotor weer ingebouwd. Gisteren de kachelmotor, vandaag de kappen e.d. weer op hun plek gezet.
Ook even de Parrot en Yatour-kastjes netter weg gewerkt en nu vastgezet met een paar kabelbandjes.
Heerlijk om weer ff met de auto bezig te zijn. Binnenkort de draagarmen voor en de subframe lagers vervangen.
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 28
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 02.07.2017 - 15:59  ·  #6043
Niet zozeer aan de Volvo, maar wel voor de Volvo.
Gisteren erg goedkoop aan 17" Volvo velgen (sculp tor) kunnen komen.

Deze zijn oorspronkelijk bedoeld voor onder een V50, al misstaan ze onder een classic ook niet...
Vandaag de velgen gekleid, gepolijst & in de sealant gezet. Ze zijn echt netjes.. Wheelcare een bericht gestuurd of hij ze passend kan maken voor een V70 classic. Ze zien er wel erg netjes uit!

martijnvk
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 02.07.2017 - 16:04  ·  #6044
Vandaag maar is een grote schoonmaak beurt en het leer even een behandeling gegeven samen met grote maatje die even me matten uitvoerig getest en bewaakt heeft :D
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 02.07.2017 - 18:33  ·  #6045
De auto weer eens blinkend blauw gewassen. Was weer hoogste tijd, maar met al die zanderige regen van de afgelopen weken weinig zin in gehad.

En als experiment de zij- en achterruiten van de S60 in de RainX gezet. Hopelijk voorlopig geen regen, maar zal me benieuwen...
Selected quotes for multi-quoting:   0