Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 10.09.2017 - 18:47  ·  #6196
Quote door GRUNNS60

hoge drukspuit dr op?

Dat is de laatste optie....
Ik heb ze net weer goed nat gemaakt met citroen-allesreiniger en weer geborsteld, nachtje laten intrekken en morgen uitspoelen, evt met de hogedrukspuit.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.09.2017 - 19:09  ·  #6197
Begint bijna een soap te worden..... alhoewel er aardig wat zeep gebruikt is, nav de tip van frank de hogedrukspuit op de matten gezet. Er kwan nog aardig wat bagger uit, hopelijk dat ze nu schoon zijn.
De gouden tip mbt de matten: KOOP NIEUWE!
Tenzij je zeker weet dat de gebruikte schoon zijn. Mogelijk dat deze matten alsnog marktplaats op gaan, ze ruiken nog niet helemaal fris. Ze zijn nog nieuw te koop voor €75, en ik heb al bijna voor €40 aan zeep en water gebruikt :D
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.09.2017 - 19:17  ·  #6198
Het kan nog erger. Ik heb een keer een wasmachine om zeep geholpen door er automatten in te gooien 😶
PvL
Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

· 
Posted: 11.09.2017 - 19:41  ·  #6199
Ik heb een professionele extractor hier staan, die ik graag voor de matten van mijn auto's gebruik.
Ik verbaasde me altijd uit de hoeveelheid vuil die uit de matten van mijn 10 jaar oude V70 kwam. Ondanks dat ik twee sets zomermatten en een set wintermatten heb en gebruikte. Ik ben gewoon uiterst " anal" voor wat betreft het aangezicht van mijn matten. Hetgeen ertoe leidt dat ik soms wel drie keer per dag de matten uitklop en weer terugplaats.

Ik schrok pas toen ik de matten van mijn toen drie (!) maanden oude XC90 een extractor behandeling gaf. Ondanks dat ze schoon leken, was het water gewoon bruin/zwart van kleur! Ik geef ze nu elke week een extractor behandeling. Geeft naar mijn mening gewoon aan dat automatten enorm veel vuil vasthouden - en daar zijn ze uiteindelijk ook voor gedacht.
kristo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.09.2017 - 21:40  ·  #6200
Vanavond samen met Peter71 naar TPR Powerflush geweest, om de bak van mijn onlangs aangeschafte s80 te flushen. Prima ontvangen door Raymond en Gerry. Bakje koffie en veel gesproken over Volvo's algemeen en na het mooie verhaal van de XC70 die ze hebben staan weer terug naar het hoge noorden gereden met een heerlijk schakelende auto.
Bedankt TPR voor de service en de vlotte afspraak.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 12.09.2017 - 06:41  ·  #6201
Die eland stickers,

Moet je nog iets doen voor je deze kunt plakken?

Bepaalde behandeling dat ze niet loslaten?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.09.2017 - 09:01  ·  #6202
Gisteravond weliswaar, maar toch. Vers apk-tje (ITV geheten hier in Spanje) en net 253333km op de teller, dus dat gaat lekker. Flesje gekocht om het te vieren. Niet voor mezelf, maar polish/wax van LiquiMoly om dit weekend maar eens te proberen als het weer het toelaat.

Voor de apk ga je hier in Spanje, net als in Belgie, naar zo'n keuringsstation. Netjes een afspraak maken 2 maand van tevoren en dan nog 20 minuten staan wachten, maar goed.
Je rijdt naar binnen onder begeleiding van de inspecteur, remcheck op van die rollen (voetrem en handrem), vering/schokbreker check op van die trilplaten, dan doorrijden naar volgende ruimte waar lichten rondom, trekhaak, deuren, veiligheidsgordels, claxon, ruitenpisser en -wissers worden gecontroleerd. Dan kijken ze via een smeerput onder de auto naar de ophanging en remmen, uitlaat etc. Dan een check van de stuurinrichting (je moet dan aan het stuur draaien met de motor uit en aan, en wordt er op speling gecontroleerd), dan de martelplaten (platen waar de wielen opstaan en die in alle richtingen worden bewogen om de bewegingen van de auto te simuleren tijdens het rijden, om te checken op speling in de ophanging), en als laatste een uitlaatgas/roettest. En dan nog vast wel wat dingen die niet opvallen.
0,0 roet, want mijn dpf doet het nog prima! Slechts 5 gram roet in het filter aldus VIDA (max = 100, dan blokkeert 'ie), dus de regeneratie werkt ook nog prima. Ik was van plan een regeneratie te forceren met VIDA vóór de apk maar dat bleek dus niet nodig.
Tot mijn verbazing was ook de brandstofcorrectie van de injectors veel minder dan een paar maand geleden. Dat zegt wel iets over het effect van af en toe een tank 'dure diesel' (type vpower) en af en toe doortrappen tot de rode lijn (met een warme motor), want ik zou niet weten waar het anders aan zou liggen.
MarcoV70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.09.2017 - 11:22  ·  #6203
Vandaag begonnen met het vervangen van het thermostaat huis op mijn V70 D5 maar nog niet helemaal gelukt. Ik kom niet bij de onderste bout om het huis eraf te halen.
Ik heb inmiddels de multiriem eraf liggen, de stuurbekrachtiging aan de kant, maar nog steeds kun je er niet bij. Iemand ideeën?

Marco
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 12.09.2017 - 16:14  ·  #6204
Quote door hermanusb

Die eland stickers,

Moet je nog iets doen voor je deze kunt plakken?

Bepaalde behandeling dat ze niet loslaten?

Gewoon goed ontvetten.
kristo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.09.2017 - 19:34  ·  #6205
Vandaag samen met Peter71 mijn nieuwe auto een beurt gegeven.

Nieuwe olie en filter.
Nieuw brandstoffilter waarvan de behuizing goed vast zat.
Nieuw luchtfilter
Nieuw interieur filter die er echt wel aan toe was. ;-)
Achterlicht unit vervangen waar een barst in zat.
Nieuwe ruitenwissers geplaatst.

En ook de servicelamp gereset met Vida. Service interval staat op 30.000 alleen wil ik de olie met 15.000 vervangen. Weet iemand hoe dit te wijzigen in Vida? Kan het natuurlijk onthouden met KM stand maar liever via de comp.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 14.09.2017 - 20:26  ·  #6206
als ie beschikbaar is verwacht ik m onder :Storingzoeken-> autocommunicatie-> DIM aankiezen -> geavanceerd ->DIM programmeren..
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.09.2017 - 16:05  ·  #6207
Auto gisteren laten uitlijnen (om het topic wel goed te volgen heb ik vandaag maar betaald).
Auto trok na plaatsen van de nieuwe draagarmen wat naar rechts. Nu rijdt deze weer netjes rechtuit en voelt weer heerlijk rustig als deze rechtuit rijdt.
OOk optrekken is minder nerveus. Kortom, zeker de kosten weer waard!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 15.09.2017 - 16:17  ·  #6208
Quote door PepijnZ

(om het topic wel goed te volgen heb ik vandaag maar betaald).

Verklaar je nader, heb ik iets gemist ?
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.09.2017 - 16:36  ·  #6209
zojuist met veel zuchten, steunen en vloeken de voorste hydrosteun vervangen (op straat). Achteraf gezien niet zo heel moeilijk, maar wel veel gepruts in de kleine ruimte en met beperkte middelen (lees gereedschap).
Aan de distributiesteun niet meer toegekomen, maar dit is hoop ik iets minder werk.

Resultaat is direct merkbaar. Veel meer comfort, hij start stiller en vooral op klinkerstraten is het effect erg merkbaar.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 15.09.2017 - 16:48  ·  #6210
bij distributiesteun moet je even twee krikken hebben. Of een steun onder subframe. Dan kun je de motor omhoogkrikken (let wel: stukje hout tussen krik en oliecarter). Dan is het een fluitje van een cent. Suc6
Selected quotes for multi-quoting:   0