EDIT:
Om precies te zijn, het is onderdeelnummer 8662751. Zojuist van Roosmalen gemaild, en het onderdeel is einde van de dag op te halen.
Jammer genoeg wel € 59,65 maar goed, dan is het wel weer origineel. Kan hij er weer 11,5 jaar tegenaan.
Achterwiel rechts uitgelijnd. Vóór het vervangen van de rubber bus en de excenter bout had ik de stand opgemeten tov het centrum van het voorwiel. Dus laser weer aan het achterwiel, vrouwlief met de duimstok bij het voorwiel en 1 minuut later stond het wiel weer goed.
Opvallend was dat vanwege het achterwiel wat 0.4 graden scheef stond daardoor ook het stuur scheef stond. Die staat nu ook weer recht.
Ergo: als je stuur scheef staat kan dat dus ook door de achterkant komen!
Dat hebben we ook met Paul zn v70. doordat ie achter niet helemaal goed meer gesteld kan worden(heeft ooit tik gehad schijnt t) en ik links achter wel goed gezet had, stuurt (ie) wat scheef. moet dus linksachter nog weer gelijk gesteld worden aan rechtst achter. Zal een heel klein beetje meer slijtage opleveren maar zo groot zijn de verschillen nou ook gelukkig weer niet.
Ik heb vandaag een distributie set met waterpomp en een draagarm uitgewisseld. Ik heb het samen met een goede vriend van mij gedaan.
Ging goed op het uitlijnen van de draagarm en het terugvinden van de markeringen op het krukastandwiel nadat er 4 liter koelvloeistof overheen was gelopen. (2 streepjes)
Ik geeft de zwarte v70 steeds vaker de bijnaam the coffin, kan ik mijn webdagboek nog hernoemen;)
Achterwiel rechts uitgelijnd. Vóór het vervangen van de rubber bus en de excenter bout had ik de stand opgemeten tov het centrum van het voorwiel. Dus laser weer aan het achterwiel, vrouwlief met de duimstok bij het voorwiel en 1 minuut later stond het wiel weer goed.
Opvallend was dat vanwege het achterwiel wat 0.4 graden scheef stond daardoor ook het stuur scheef stond. Die staat nu ook weer recht.
Ergo: als je stuur scheef staat kan dat dus ook door de achterkant komen!
Hmm mijn stuur staat ook een beetje scheef.. Als ik klaar ben met draagarmen en fuseekogels dan toch maar eens uit laten lijnen.
Oja en heel erg bedankt voor de draagarmen. hij stuurt nu al veel beter met maar 1 kant klaar:) ik maak morgen meer fotos en werk mijn webdagboek bij:)
Dus met die andere wordt het nog een keer zo goed ?! Als je gaat uitlijnen kies dan wel een goede, eentje die het snapt en de tijd er voor neemt. Die hier in het dorp kan ik je aanraden, maar is niet echt in de buurt voor je.
Dus met die andere wordt het nog een keer zo goed ?! Als je gaat uitlijnen kies dan wel een goede, eentje die het snapt en de tijd er voor neemt. Die hier in het dorp kan ik je aanraden, maar is niet echt in de buurt voor je.
Heb zojuist het stangetje van de wervelkleppen weer terug gemonteerd. Had sinds eer-gisterenmiddag geen vermogen meer, dacht eerst aan het brandstof filter omdat het pas merkbaar werd bij hogere toerentallen. Aangezien ik al een brandstoffilter in huis had heb ik deze eerst maar vervangen maar helaas gaf dat geen verbetering (oude filter was trouwens wel erg smerig dus kwaad kon het sowieso niet). Zojuist na thuiskomst van het werk gelijk de auto op de bokken gezet omdat mijn tweede vermoeden de oranje rubberringen ringen van de resonator waren die onder de turbo is geplaatst. Maar ook die waren goed en zaten allemaal goed vast.
Toen de motorkap open en de plastick kap eraf, en zie daar... Het stangetje zat nog wel aan het motortje vast maar was los geschoten van de wervelkleppen. De heb ik er weer op geklikt maar zit echt super moet ik zeggen... Zojuist dus maar meteen een nieuw stangetje besteld.