Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 04.02.2018 - 12:34  ·  #6646
Quote door Blade

Ook de voorveren?

Nee, voor was ok.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 04.02.2018 - 13:47  ·  #6647
Quote door JJM

dop 36 is in het bezit van iedere D5-eigenaar die zelf oliewissel doet.

Ik heb een 2.4 benzine/Lpg motor, dus heb ik geen standaard dop 36 in mn gereedschapkar. Maar die komt er eerdaags wel hoor ;-)/
ArthurS
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 04.02.2018 - 21:34  ·  #6648
Een essentiële verbetering uitgevoerd: de handgrepen bij de achterbank vervangen (...) Nu weer twee werkende lampjes, keurige afdichting en, jawel !, een extra feature: de bagagenetten kunnen nu ook bij neergeklapte rugleuning gebruikt worden.
kristo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 06.02.2018 - 23:04  ·  #6649

Vanavond (samen) door Peter71 mijn kabelboom voorzien van een nieuwe beschermlaag na al het oude er van af te hebben gepeuterd en de draden ontvet te hebben. Door olie was de oude bemanteling deels weg.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 08.02.2018 - 05:35  ·  #6650
Kijk dat zie er weer spic en span uit zo.
MauritsVM
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 08.02.2018 - 08:16  ·  #6651
Gisteren vlekkeloos door de APK.
Toch best leuk voor een S60 uit 2003. 310XXX op de teller.
Trakteer de Volvo dit weekend eens op een ritje door de wasstraat.
C30BlackStone
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 08.02.2018 - 09:47  ·  #6652
Niet vandaag, maar morgenochtend; een ritje naar Alphen aan de Rijn. Aldaar het leder van de S80 eens goed laten verwennen door deze te laten schoonmaken en behandelen.
Snellebaksteen
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 08.02.2018 - 10:45  ·  #6653
Quote door MauritsVM

Gisteren vlekkeloos door de APK.
Toch best leuk voor een S60 uit 2003. 310XXX op de teller.
Trakteer de Volvo dit weekend eens op een ritje door de wasstraat.

Haha, hier hetzelfde.
Mijn V70 uit 2003 is maandag met vlag en wimpel en steekproef door de APK gekomen. Ik heb hem gisteren als beloning een uitgebreid wasprogramma kado gegeven. Bij mij staat er overigens 550.000 op.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 08.02.2018 - 22:15  ·  #6654
Vandaag de vorige week bestelde remschijven en blokken van de vooras willen vervangen. Helaas heb ik 305mm besteld en blijk ik 286mm schijven te hebben. En aangezien de blokken ECHT op waren heb ik de nieuwe er maar ingezet op de oude schijven, want ze waren wel héél dun geworden. (zie foto) Nu afwachten totdat de juiste schijven binnenkomen.

Nu een klein vraagje erbij.
De zuiger in de klauw heb ik teruggeduwd toen de oude blokken er nog in zaten om beschadigingen te voorkomen. Vervolgens nieuwe blokken geplaatst, klauw terug gemonteerd en klaar. Maar ik vind nu mijn pedaal behoorlijk zompig, alsof ik 'm verder in kan maar ook verder moet drukken. Iemand een idee wat ik fout heb gedaan, of zijn het de blokken die nog te glad zijn?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 08.02.2018 - 22:34  ·  #6655
Quote door Jack van Iersel

Vandaag de vorige week bestelde remschijven en blokken van de vooras willen vervangen. Helaas heb ik 305mm besteld en blijk ik 286mm schijven te hebben. En aangezien de blok ECHT op waren heb ik de nieuwe er maar ingezet op de oude schijven, want ze waren wel héél dun geworden. (zie foto)

De zuiger in de klauw heb ik teruggeduwd toen de oude blokken er nog in zaten om beschadigingen te voorkomen. Vervolgens nieuwe blokken geplaatst, klauw terug gemonteerd en klaar. Maar ik vind nu mijn pedaal behoorlijk zompig, alsof ik 'm verder in kan maar ook verder moet drukken. Iemand een idee wat ik fout heb gedaan, of zijn het de blokken die nog te glad zijn?

Bij mij was exact hetzelfde verhaal. 305 besteld waar 288,5 mm moet worden geplaatst. Gratis omgeruild en gemonteerd. De blokken zijn nu wel iets te groot vwb frictieoppervlak, voor het mooi zou dat nog een keer moeten worden omgewisseld. Wel is aansluitend remvloeistof en/of koppelingsvloeistof vervangen. Pedaaldruk is weer als vanouds. Overigens, de blokken waren 80k kilometers geplaatst en zagen er nog als nieuw uit, de schuine kantjes waren nog nauwelijks afgesleten. Blijkt m'n kreet onderaan toch nog steeds op te gaan. O-)
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.02.2018 - 22:36  ·  #6656
Quote door folke3

Quote door Jack van Iersel

Vandaag de vorige week bestelde remschijven en blokken van de vooras willen vervangen. Helaas heb ik 305mm besteld en blijk ik 286mm schijven te hebben. En aangezien de blok ECHT op waren heb ik de nieuwe er maar ingezet op de oude schijven, want ze waren wel héél dun geworden. (zie foto)

Bij mij was exact hetzelfde verhaal. 305 besteld waar 288,5 mm moet worden geplaatst. Gratis omgeruild en gemonteerd. De blokken zijn nu wel iets te groot vwb frictieoppervlak, voor het mooi zou dat nog een keer moeten worden omgewisseld. Wel is aansluitend remvloeistof en/of koppelingsvloeistof vervangen. Pedaaldruk is weer als vanouds. Overigens, de blokken waren 80k kilometers geplaatst en zagen er nog als nieuw uit, de schuine kantjes waren nog nauwelijks afgesleten. Blijkt m'n kreet onderaan toch nog steeds op te gaan. O-)

Net in de boekjes gekeken, schijven en blokken zijn met 85.000km gewisseld en heb er vandaag de 202.000km op gezet. Dat waren nog eens goede blokken:P
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 08.02.2018 - 22:42  ·  #6657
Even een idee, misschien andere brackets monteren ?
Kun je meteen een remupgrade maken.
Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2018 - 11:06  ·  #6658
die blokken kon je nog een half jaar mee rijden! ^_^
apk afkeur is ijzer op ijzer. Als je zeker weet dat het goed is ook wat waard.
Wat je vaak ziet bij enigzins versleten remschijven is dat een nieuw blok alleen op de uiterste randen de schijf raakt, de schijf is zeg maar een beetje hol geworden. dus als je die randjes van de blokken af vijlt (dus op de grootste radius en de kleinste radius) heb je direkt meer contact oppervlak.
Maar eea moet op elkaar inlopen, dus de rem doet het altijd slecht in het begin. Zoek een rustig weggetje op en rem veel achter elkaar, niet te hard proberen te remmen, dan verbrandt/verglaast het blok meteen.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2018 - 11:13  ·  #6659
Quote door Walterj

die blokken kon je nog een half jaar mee rijden! ^_^
apk afkeur is ijzer op ijzer. Als je zeker weet dat het goed is ook wat waard.
Wat je vaak ziet bij enigzins versleten remschijven is dat een nieuw blok alleen op de uiterste randen de schijf raakt, de schijf is zeg maar een beetje hol geworden. dus als je die randjes van de blokken af vijlt (dus op de grootste radius en de kleinste radius) heb je direkt meer contact oppervlak.
Maar eea moet op elkaar inlopen, dus de rem doet het altijd slecht in het begin. Zoek een rustig weggetje op en rem veel achter elkaar, niet te hard proberen te remmen, dan verbrandt/verglaast het blok meteen.

Bedankt voor de tip!
Het vijlen/schuren van de blokken laat ik nog even achterweg, als het goed is zijn de juiste schijven volgende week al binnen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2018 - 12:18  ·  #6660
als je nieuwe blokken en schijven hebt is dat uiteraard niet nodig. Vaak kun je het ook zien aan de oude blokken die er uit komen, en bij jou zijn de oude blokken nog mooi vlak.
op joetjoep staan vele filmpjes hoe in te remmen: https://www.youtube.com/watch?v=q3rBVd3m4iQ

Selected quotes for multi-quoting:   0