Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

kristo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 27.01.2018 - 20:16  ·  #6631
Quote door De Don

Rijdt prettig,zo'n getunde Volvo.

Nog niet heel veel gereden maar nu al tevreden. ;-)
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2018 - 10:48  ·  #6632
Ik heb vandaag de XC90 T8 voor de eerste servicebeurt weggebracht - doe er dus zelf niks aan, maar dat wordt gedaan...
Kreeg als leenauto een XC60 T8 mee. Ook een R design, met luchtvering en heel veel toeters en bellen.
Open deur intrappen , maar ik moet zeggen dat het gewichtsverschil merkbaar is. Qua remmen een andere auto, bij volledig elektrisch rijden zie ik de capaciteit van de auto minder snel teruglopen dan mijn eigen auto en zo zijn er nog wat zaken die gewoon opvallen. Echt een fraaie auto dit! Maar gezien het (relatief kleine) prijsverschil ben ik toch blijer met de XC90.
Kleur is opvallend - had een paar jaar geleden een VW Touareg in een soortgelijke kleur, maar anonimiteit kan je daarmee vergeten; je wordt overal gesignaleerd met zo'n kleur... Plaatjes:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 01.02.2018 - 10:36  ·  #6633
Eergisteren even de gewone veren en schokbrekers achter vervangen voor Nivomats met bijbehorende veren. WAT een verschil!!!
Overigens waren de Monroe hd schokbrekers helemaal af, iets wat ik toch niet verwacht had... Maargoed, die zater er dan wel al 151 dkm onder.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 01.02.2018 - 11:53  ·  #6634
Quote door PDJ

Eergisteren even de gewone veren en schokbrekers achter vervangen voor Nivomats met bijbehorende veren. WAT een verschil!!!
Overigens waren de Monroe hd schokbrekers helemaal af, iets wat ik toch niet verwacht had... Maargoed, die zater er dan wel al 151 dkm onder.

Leg uit!
MB1983
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 03.02.2018 - 12:34  ·  #6635
Niet zelf gedaan,maar laten doen.
Wil toch even mijn ervaring delen wbt mijn mooie S60...want...man man man zou Rob Geus zeggen.
Ik ben sinds de aanschaf van mijn S60 aan het tobben met de sporing/uitlijning. Ik had al is een vraag gesteld wat de achterbanden doen met de sporing van je auto..
Het afgelopen jaar (2017) is de auto 6x uitgelijnd bij verschillende bandenzaken,met verschillende resultaten,maar telkens niet 100% naar mijn tevredenheid.

Wat er aan gedaan is:
-nieuw stuurhuis
-nieuwe voorbanden
-nieuwe draagarmrubbers
-nieuwe veerpootlagers
-banden van voor naar achter gewisseld
-ander set te leen geprobeerd

Vorige week zijn de nieuwe veerpootlagers gemonteerd inclusief weer het uitlijnen van de auto,WEER het stuur scheef en niet koersvast.
Naar aanleiding van een tip hier op het forum ben ik naar Bandimex gegaan in Rotterdam,eigenlijk vrij dichtbij voor mij.
Wat ik dus al een beetje vermoedde,de achterkant stond dus verkeerd,en dit is door verschillende uitlijners genegeerd-of over het hoofd gezien.
Nu eindelijk rijdt de auto zoals ik dat wil,heerlijk koersvast en het stuur recht....wat een verademing.

Bandimex Rotterdam:Terecht een aanrader !

En nu weekend !
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 03.02.2018 - 19:50  ·  #6636
Mooi man! Eindelijk! Zo zie je maar weer; er zijn uitlijners en uitlijners.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.02.2018 - 22:15  ·  #6637
Quote door JJM

Quote door PDJ

Leg uit!

Wat valt er uit te leggen?
Misschien alleen dat ik verwacht had dat de achterste schokbrekers een langer leven zouden hebben?
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.02.2018 - 22:28  ·  #6638
Vandaag toch maar begonnen aan de extra achteras die ik heb liggen. Na wat nadenkwerk tot de conclusie gekomen dat het voor mij handiger is om eerst deze as uit elkaar te halen en de meeste onderdelen te gaan vervangen. Op deze manier kan ik het op mn dooie gemakkie doen en de onderdelen gespreid bestellen (anders word het te duur in 1 keer).
Het meest lastige was om de achterasbussen te verwijderen. Maar een paar gaten in het rubber boren en daarna de boel rondom verwarmen werkte. Met behoorlijk wat brute kracht met een flinke moker lukte het om het rubber te laten scheuren zodat de bus eruit kon.
Als ik dit onder de auto had willen doen had het niet zonder schade aan de rest vd aut gelukt denk ik.
Ik ga later weer verder, ik moet nog een dop 36 regelen zodat ik de lagers kan loshalen om de stofplaten/ankerplaten te vervangen.
Maar wel al lekker opgeschoten zo :-)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 03.02.2018 - 22:43  ·  #6639
dop 36 is in het bezit van iedere D5-eigenaar die zelf oliewissel doet.
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 04.02.2018 - 09:47  ·  #6640
Quote door Walterj

Mooi man! Eindelijk! Zo zie je maar weer; er zijn uitlijners en uitlijners.

Absoluut ... er zitten wat prutsers tussen.
Of misschien beter gezegd, mensen die het niet zo nauw nemen >_<
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 04.02.2018 - 10:18  ·  #6641
Zoals "mijn eigen" uitlijner altijd al zegt: zolang de achterkant niet goed is hoef je niet aan de voorkant te beginnen.
MB1983
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 04.02.2018 - 11:33  ·  #6642
Quote door Walterj

Zoals "mijn eigen" uitlijner altijd al zegt: zolang de achterkant niet goed is hoef je niet aan de voorkant te beginnen.

Ik heb dit dus aan meerdere uitlijners gevraagd,mede omdat ik dit gelezen had op het forum,maar kreeg elke keer een ontwijkend antwoord,dat het niet zo uitmaakt,of dat het niet kan.
Ga het uitlijnrapport inlijsten en kopiëren !

Oh...trouwens ! Dit was de eerste keer dat ze de motor lieten draaien tijdens het uitlijnen,heb het eigenlijk niet gevraagd,maar heeft dit ook effect ??
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 04.02.2018 - 11:43  ·  #6643
Je beging ALTIJD met achter uit te lijnen.

Ze laten de motor draaien zodat de stuurpomp werkt, bij sommige auto’s is dit ook echt nodig om een zogenaamde speling uit het stuurhuis te halen. De waardes kloppen dan iniedergeval niet met afstellen als de motor uit staat.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.02.2018 - 12:07  ·  #6644
Vrijdag was ik bij Kluinhaar in Hengelo voor uitlijnen. Sinds ik de achterschokbrekers heb vervangen is de auto een beetje ingezakt achter.
Bleek dat de uitlijning achter dus ook totaal niet meer klopte. Uitlijnen had dus geen zin vertelde mij men. Nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week, gaan ze er ook nieuwe veren onder zetten.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 04.02.2018 - 12:11  ·  #6645
Ook de voorveren?

Selected quotes for multi-quoting:   0