Vandaag de turboactuator gereviseerd met een setje uit de UK. Voor 86€ weer een als nieuw werkende actuator.
Het is een onderdeel van een zoektocht naar de schakelhik die mijn TF80SC heeft. Mijn garage wilde nog niet reviseren (ik had al gespaard). Vorige week een rooktest gedaan - dat leverde (gelukkig) niets op, behalve een slangklem die niet vast genoeg zat (hobbyprutser!!!).
Daarom nu eerst verder zoeken in het turbo- en inlaattraject. Stap 1 is revisie van de actuator. Dat is nu gebeurd. En als ik me niet vergis, schakelt de bak al anders. Uiteraard na montage eerst even met VIDA gecallibreerd.
Ik heb ook even live de turbodruk uitgelezen. Dat lijkt oke te zijn, ook al is mijn sensor niet het originele Volvo-exemplaar (maar een Bosch). Ik kijk het schakelgedrag even aan. Je moet het ook even tijd gunnen. Blijft trouwens wel leuk: geen enkel foutmelding te vinden (behalve de luchtkwaliteitsensor...).
Zie het zwarte slijpsel van het oude wormwiel. Dat zorgt dus voor de speling. Ik heb het spul hier gekocht:
https://www.turborebuild.co.uk…kit-C.html
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).