Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 31.03.2018 - 08:29  ·  #6916
Fraai hoor de strips nu in alu kleur. Wellicht iets wat ik in de toekomst nog is wil doen. Weet alleen niet of dat icm beige leer/stof net zo mooi is als bij een zwart interieur.
Daarnaast laat ook de bekleding van het paneel los. Dat is helemaal stof en niet zoals bij jou leer onder en stof boven.
pensionada
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 75
Subject:

· 
Posted: 31.03.2018 - 15:57  ·  #6917
De wintermatten er uit en de zomermatten er in gedaan. Verwacht niet dat het nog weer glad wordt. haha
rvberloo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 31.03.2018 - 16:22  ·  #6918
met mijn nieuwe momentsleutel de winterbanden vervangen door de zomerwielen. Alles met de bijgeleverde krik. Voorkant auto opkrikken is best even werk trouwens..
Scheelt me mooi 100 euro per seizoen vergeleken met mijn vorige auto waar ik maar een set velgen had en losse banden liet wisselen.. :-)
volvobb
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.03.2018 - 16:36  ·  #6919
Vandaag een spoeling laten uitvoeren van automaatbak, stuurhuis en motor.
Prima geholpen door hen, alle tijd en aandacht!

Adres heb aan dit forum te danken.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
bartv70
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 31.03.2018 - 23:11  ·  #6920
Vandaag lekker gewassen, ook de deurstijlen meegenomen.
Ramen van binnen schoon en bestuurders stoel, stuur en pook in de lederconditioner gezet.
De andere zitplaatsen doe ik over een maand of 2 weer, worden minder intensief gebruikt.

Winterbandjes eraf en gelijk goed schoongemaakt en in de Riwax titan wax gezet, zijn ze weer klaar voor de sneeuw!
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.04.2018 - 05:53  ·  #6921
De östrich ECU door een vriend van mij bij mij in de auto gemeubeld. Geweldig apparaatje en ben er blij mee. Waarom door een vriend; a) omdat hij electronicus is en dit voor mij echt te klein is, b) mijn linkerhand (na het ongeluk) niet geheel trillingsvrij meer is waardoor het solderen aan een chip van de ECU echt onmogelijk is geworden.

Leuk leesvoer en begrijpelijk voor iedereen: http://m44.wikia.com/wiki/Ostrich_Install

Sowieso gisteren een geweldige dag in Amsterdam gehad. Weer genoten van de Bijlmer, blijft altijd leuk.
frans1950

Subject:

· 
Posted: 01.04.2018 - 16:46  ·  #6922
Gisteren de achterbumper van de XC70 2007 gedemonteerd ivm defekte parkeersensor na tikje tegen een paaltje. Ik had geluk: het stekkertje van de rechter sensor was afgebroken, dit weer kunnen repareren. De sensor zelf was niet defekt. Alles weer gemonteerd en het werkt weer als vanouds, ik blij!
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2018 - 06:28  ·  #6923
Onderblok kaal gemaakt, zuigers en drijfstangen eruit (krom) en nieuw spul besteld; zuigers-zuigerveren-H-drijfstangen en ARP bouten.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2018 - 09:32  ·  #6924
Quote door Dirk342

Onderblok kaal gemaakt, zuigers en drijfstangen eruit (krom) en nieuw spul besteld; zuigers-zuigerveren-H-drijfstangen en ARP bouten.

Zo Dirk, heeft die Ostrich je blok zo snel naar de vaantjes geholpen...?
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2018 - 13:59  ·  #6925
hahahaha, ben een reserveblok voor mijzelf opnieuw aan het opbouwen. Puur en alleen als reserve bedoeld. De östrich werkt perfect en is echt fijn. Alleen weer jammer te noemen dat een nieuwe USB kabel die ik in de auto had getrokken naar de ECU bak niet functioneert en vervangen moet worden :(. Voordat ik er achter was dat die nieuwe kabel niet goed was, was ik weer 2 uur verder.... Ohja, gisteren ook nog mijn opgeknapte zomervelgen er weer onder gezet. erg blij mee en kijkt weer super netjes zo.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 03.04.2018 - 18:54  ·  #6926
Lekke band laten repareren, kosten 17.50 :-) en daarvoor heeft hij ook mijn thuisbrenger op spanning gezet!
sev
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 03.04.2018 - 19:52  ·  #6927
Vandaag twee dingen gedaan.

een fles bardahl common rail injector reiniger erin gedaan. (morgen een lang stuk rijden, heel benieuwd hij start koud nogal traag)

en de automaat laten flushen, was ook hard nodig zeg, het moest twee keer gebeuren. Was Pikzwart wat eruit kwam,
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 03.04.2018 - 21:13  ·  #6928
Wat kleine dingetjes gedaan die al een tijdje op de plank lagen; nieuwe veer voor het tankklepje erop gezet (beruchte plastic waar de veer in klemt was al tijden afgebroken). Nieuwe (witte) stuuruitslag begrenzers, de 16 inch set loopt nu niet meer aan bij volledig insturen. O ja, ook nog een nieuwe olievuldopring, de oude was keihard.
Nu nog een keer de raamblokjes geleiders en de rubberen motorkap hoekjes monteren.
kristo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 03.04.2018 - 21:36  ·  #6929
Samen met Peter de originele zonneschermen op voor de achterportieren gemonteerd.
Ook het ventilatierooster in het midden eruit gehaald omdat 1 rooster steeds dicht leek te zitten omdat er een palletje van het mechanisme af was. #klikenweerklaar
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2018 - 22:50  ·  #6930
Quote door kristo

het ventilatierooster in het midden eruit gehaald omdat 1 rooster steeds dicht leek te zitten omdat er een palletje van het mechanisme af was. #klikenweerklaar

Hoe doe je dat? Zou ik ook eens moeten doen maar geen idee hoe je daarbij komt.

Selected quotes for multi-quoting:   0