Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

petervolvos60
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 27.04.2018 - 22:28  ·  #7036
Quote door Sep1983

Vandaag aan beide kanten de isolatie van onderste veerschotel weer op z'n plek geschoven. Had sinds gisteren last van bijgeluiden. Dankzij dit forum zag ik deze tip. Na het verschuiven geen gekke geluiden meer. Toppie

Wat waren die bijgeluiden dan ? Was dat dus voor ? Kan je uitleggen wat en hoe je dat heb gedaan ?
Ik heb sinds kort het idee dat er links voor verticaal speling zit in de ophanging links voor(rammelen)

Ik hoor heel graag,
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 27.04.2018 - 23:10  ·  #7037
Quote door marcelantal1

Quote door folke3

Bij mij zit al jaren de (vierkante) PU steun (van powerflex) gemonteerd. Pas nadat ik de voorste baksteun in PU heb vervangen is er van iets meer resonantie sprake. De motor loopt als een naaimachientje, misschien dat dat verschil uitmaakt, maar ik accepteer enige resonantie, omdat zich dat alleen tijdens stationair draaien manifesteert.

Wat voor bussen heb jij l/r op de dwarsbalk?

Ook maatgesneden Powerflex bussen. Mijn dwarsbalk beweegt hoegenaamd niet (resoneert hoogstens), gevolg is, dat mijn motor absoluut stilligt en er geen speling zit op de aandrijving, wat zich weer vertaalt in minder stress in bekabeling tussen motor en de rest van de auto. Maar ook koel- en vacuumslangen bewegen niet, waardoor minder slijtage of kans op storingen.
volvobb
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

OBD uitleesunit geplaatst

· 
Posted: 29.04.2018 - 13:41  ·  #7038
Vandaag de in China bestelde OBD uitleesunit aangesloten, ik ben er erg blij mee.
Kunnen we op vakantie met de caravan de temperatuur goed in de gaten houden
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 29.04.2018 - 16:01  ·  #7039
Rubberen hoekjes tussen raam en motorkap vervangen. De oude zaten scheurtjes in en de randjes bogen naar boven. Boven de 120 maakt de v70 best wat windruis. Dacht dat dat hier mee te maken zou kunnen hebben. Kan niet echt zeggen verschil te merken. Maar zal het de komende tijd in de gaten houden bij hogere snelheden. Misschien maakt een oudere auto nou eenmaal gewoon meer herrie dan een nieuwe v70. Zou voor de vergelijking eigenlijk een keer in een zelfde oudere model v70 moeten rijden.
Onder de 120 is het lekker stil in ieder geval.
Merk ook wel verschil mee meewind/tegenwind/zijwind.
Verder zien alle rubbers er goed uit en ook bij de dakrails is niks raars te zien.

Bij de nieuwe hoekjes zit trouwens een extra gaatje. (De oude, model 2001 had maar 1 bevestigingspunt). Zou daar nog even een gaatje in het kunstof eronder moeten boren, zodat daar ook de plug inkan.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 29.04.2018 - 17:50  ·  #7040
2 Punten, welke aandacht verdienen;
De Raamlijsten (komt regelmstig voor)
De afdichtingen van de buitenspiegels.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.04.2018 - 22:28  ·  #7041
kleinigheidje, dacht ik, de klapsleutel heeft wat speling, en dat hoort niet vond ik. Was uiteindelijk wat meer werk, maar nu rammelt het niet meer. plaatje koper er op gelijmd, pas gemaakt en weer gemonteerd.
Appeltje
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.04.2018 - 10:03  ·  #7042
Dit weekend bovenste, onderste en zij-motorsteun vervangen van mijn V70 2002 CNG, nu 267 dkm. Zat veel speling in de rubbers onder en boven. Het rijdt weer veel lekkerder, minder kloink en boink.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 30.04.2018 - 11:00  ·  #7043
Ik heb alle plastic bevestigingspunten van de bekleding van de kofferbak ingespoten met een beetje teflonspray. Ik werd gek van die plastic piepjes en kraakje als ik over een klinkerweg reed hier in het dorp. Nu is het zo goed als stil. Maar nu hoor ik ergens anders weer wat piepen en kraken, ik kan daar echt zo gek van worden hé... Het probleem is alleen dat het niemand opvalt en ze me voor gek verklaren als ik de radio weer zacht zet omdat k ergens wat hoor... O-)

Eén ding scheelt, ik ben niet gek..... nee, ik ben een vliegtuig :lol:
VolvoV70Jeff
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 30.04.2018 - 15:07  ·  #7044
Quote door Janvis

Ik heb alle plastic bevestigingspunten van de bekleding van de kofferbak ingespoten met een beetje teflonspray. Ik werd gek van die plastic piepjes en kraakje als ik over een klinkerweg reed hier in het dorp. Nu is het zo goed als stil. Maar nu hoor ik ergens anders weer wat piepen en kraken, ik kan daar echt zo gek van worden hé... Het probleem is alleen dat het niemand opvalt en ze me voor gek verklaren als ik de radio weer zacht zet omdat k ergens wat hoor... O-)

Eén ding scheelt, ik ben niet gek..... nee, ik ben een vliegtuig :lol:

Ik heb destijds bij de Action plakvilt gekocht, half uurtje knippen, plakken en uittesten en daarna helemaal kraakvrij ;-)

Tips: plastic op plastic kraakt als een malle - middenarmsteun deksels en rolhoes achterin
VolvoV70Jeff
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 30.04.2018 - 15:09  ·  #7045
De achter ruitenwisser had vandaag ineens kuren; bleef hangen halverwege :-/

Google is your friend - beschrijving gevonden en alles gedemonteerd, alles goed schoongemaakt (het was een gore aangekoekte zooi daarbinnen), weer gemonteerd en hij draait weer als een zonnetje ;-)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.04.2018 - 19:30  ·  #7046
gisteren de LMM en de sensoren in de intercoolerbuis schoongemaakt. Na vandaag 70km te hebben gereden kan ik zeggen dat het uitmaakt! Motorloop is rustiger, pakt sneller op, en bij lage toeren protesteert hij minder.

Rechts op de foto de luchtmassameter, en de andere zitten in de intercoolerbuis. Ik denk dat het een temperatuurmeter en een drukmeter zijn.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 30.04.2018 - 19:36  ·  #7047
Quote door Walterj

Na vandaag 70km te hebben gereden kan ik zeggen dat het uitmaakt! Motorloop is rustiger, pakt sneller op, en bij lage toeren protesteert hij minder.

Dat zijn goede berichten :-) Misschien dan ook maar eens zo'n busje gaan aanschaffen en eens de sensoren reinigen.
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 01.05.2018 - 10:05  ·  #7048
Mooi setje holle Torx Walter, niet vaak nodig maar indien wel heel handig.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 01.05.2018 - 20:55  ·  #7049
Goeie actie Walter.
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 04.05.2018 - 15:12  ·  #7050
...

Selected quotes for multi-quoting:   0