Het komt niet helemaal lekker tot zijn recht met dit weer Klaas Maar Steffens heeft het netjes geregeld. Zal vanmiddag even kijken of ik wat moois kan maken..
Zoals gisteren vermeld, de sunniboys zijn vandaag binnengekomen. Inclusief uitpakken en montagehandleiding bekijken is het amper een kwartierje werk. De pasvorm is zéér goed als ook de verduistering. Ik ben er in elk geval zeer content mee, en het weekend worden ze in Luxemburg gelijk getest. (als het weer mee zit)
Het komt niet helemaal lekker tot zijn recht met dit weer Klaas Maar Steffens heeft het netjes geregeld. Zal vanmiddag even kijken of ik wat moois kan maken..
Let vooral ook even op de binnenkant van de wielkasten. Helaas door het slechte Friese weer komt het niet allemaal tot zijn recht, maar mijn wederhelft (en ik) zijn heel erg tevreden met het eindresultaat..
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40109 Geregistreerd: 07 / 2009
Dat ziet er netjes uit!! Die van ons gaat waarschijnlijk voor eind juni voor het interieur heen en later nog een keer voor de buitenkant. Blijft toch een hele uitgaaf, zo'n grondige poetsbeurt.
Net nieuwe siliconen turboslang geplaatst van ET. De oude was lek. Ook de bovenste motorsteun vervangen, de PU versie van European Tuning, nu merk ik alleen een enorme trilling in het blok. Daarvoor was hij lekker rustig. Hoe kan dat? Bij mij zat er een vierkante bus in de oude steun, nu heb ik een ronde, zou dat uitmaken?
De PU versies geven gewoon heel veel meer trillingen door.
Maar heb je wel de motorsteun op de dwarsbar vastgezet met een stationair draaiende motor? Dat maakt al wel veel verschil qua trillingen.
Nee heb ik niet gedaan. Nergens gelezen dat dat moest. Maar volgens mij moet ik gewoon een originele weer terugzetten:( Zonde van de PU steun, want die is een stuk duurder.
Bij mij zit al jaren de (vierkante) PU steun (van powerflex) gemonteerd. Pas nadat ik de voorste baksteun in PU heb vervangen is er van iets meer resonantie sprake. De motor loopt als een naaimachientje, misschien dat dat verschil uitmaakt, maar ik accepteer enige resonantie, omdat zich dat alleen tijdens stationair draaien manifesteert.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bij mij zit al jaren de (vierkante) PU steun (van powerflex) gemonteerd. Pas nadat ik de voorste baksteun in PU heb vervangen is er van iets meer resonantie sprake. De motor loopt als een naaimachientje, misschien dat dat verschil uitmaakt, maar ik accepteer enige resonantie, omdat zich dat alleen tijdens stationair draaien manifesteert.
Ik rij ook met een (vierkante) PU steun en de toename in resonatie is bij een goed lopende motor erg laag. Echter bij mij was de hydraulische nokkenasversteller defect, waardoor hij koud nogal rauw liep. Dat was met de originele steun amper waarneembaar, maar met de PU steun was het echt een hele nare dreun bij koude motor!! In de basis moet de loop van je blok dus kloppen, voor je overhaaste conclusies trekt.
Vandaag de auto gewassen, had hij wel nodig na het monteren van de nieuwe velgen, aangezien die brandschoon zijn.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).