Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

JOv70BI

Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 08.05.2018 - 10:28  ·  #7066
...
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 08.05.2018 - 12:55  ·  #7067
Quote door Blade

Ik snap ook niet zo goed dat je hard kunstof in zulke bewegende delen gaat zetten. Lijkt me verschrikkelijk rijden.

Nou heb ik dat hele PU verhaal nooit gesnapt hoor....

Gaat mij precies zo als ik heel eerlijk ben ;-)
marcelantal1
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.05.2018 - 16:22  ·  #7068
Quote door Blade

Ik snap ook niet zo goed dat je hard kunstof in zulke bewegende delen gaat zetten. Lijkt me verschrikkelijk rijden.

Nou heb ik dat hele PU verhaal nooit gesnapt hoor....

Nou ik zie er dus ook vanaf nu. Ook kan je beter OEM motorsteunen vervangen, want ik heb een keer alle steunen vervangen bij mijn v40 van een b-merk merk, en t trillen gaat er niet van weg.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.05.2018 - 20:02  ·  #7069
Quote door marcelantal1

Ook kan je beter OEM motorsteunen vervangen, want ik heb een keer alle steunen vervangen bij mijn v40 van een b-merk merk, en t trillen gaat er niet van weg.

Helemaal mee eens. Ik heb een poosje geleden de steun aan de distributiezijde vervangen voor een imitatie exemplaar en dat scheelde een hoop trillingen. Maar de trillingen komen nu alweer heel langzaam terug merk ik (en dat met dik 5000 Km)... Ik denk dus dat ik tzt die steun nog maar eens ga vervangen voor een origineel exemplaar.
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 08.05.2018 - 20:13  ·  #7070
Jep, PU werkt daar absoluut niet. Stukken beter nu met originele, dankbaar klusje!
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.05.2018 - 06:51  ·  #7071
Het is ook een beetje afhankelijk wat men als berijder wilt natuurlijk. Ik sluit PU niet bij voorbaat uit, sterker nog, mijn eigen auto zit er mee volgehangen. Zowel als motorrubbers als voor de draagarmen. Wil of ga je voor comfort moet je dit absoluut niet doen, wil je meer contact hebben met de motor en onderstel is het aanbevelingswaardig.
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 09.05.2018 - 08:40  ·  #7072
...
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.05.2018 - 12:47  ·  #7073
Quote door Dirk342

wil je meer contact hebben met de motor en onderstel is het aanbevelingswaardig.

Iemand die op een manier over de openbare weg rijd waarbij die verschillen belangrijk zijn daarvan hoop ik dat ie z'n rijbewijs zo snel mogelijk kwijt is....

Volgens zijn die PU spullen in beginsel toch puur gemaakt voor op het circuit waar je de auto tot zijn limieten drijft in bochten en qua remmen en dat soort dingen. Dan is het van groot belang dat alles voldoende stijf is en voldoende snel reageert, maar op de openbare weg zijn die PU bussen en toestanden naar mijn bescheiden mening echt de grootste onzin... (Lees goed, dit is slechts mijn mening hé ;-) )

Maar hoewel ik het op sommige gebieden compleet oneens ben met JOv70BI ben ik het nu wel een keer met hem eens, het is hobby en dan doen sommige soms de gekste dingen, en tot op zekere hoogte hoor ik daar ook wel een beetje bij. IK wil mijn auto graag een beetje verlagen bijvoorbeeld wat sommige onzin vinden. Echter is dat puur om esthetische redenen en echt niet omdat ik dan in eens harder door de bocht kan want de auto kan nu ook prima de hoek om gedraaid worden...
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.05.2018 - 13:47  ·  #7074
Tja, waarom iemand dat doet moet iedereen toch lekker zelf weten? Je mag er inderdaad even goed een mening over hebben. Zolang je er anderen niet mee lastig valt... (schuin over een drempel moeten en daardoor 2 rijstroken gebruiken, illegale hoeveelheden herrie uit de uitlaat, etc) maar als jij graag je auto met 80 over een dijkweggetje hoekt (en dat mag, en je brengt er niemand mee in gevaar / valt er niemand mee lastig) en jouw auto kan dat omdat 'ie keihard is afgeveerd), dan moet je dat lekker doen wat mij betreft. Ondertussen ben ik persoonlijk meer geinteresseerd om mijn auto trilling- en geluidsarmer te maken omdat ik elke dag over zo'n pokke-betonsnelweg moet. En daarbij rij ik 100 (op de rechterbaan) omdat dat minder herrie en verbruik oplevert, terwijl het me maar 2 minuten extra reistijd kost. Dat vinden de sjonnies te langzaam en die moeten dan om mij heen. Ieder z'n ding. Kunnen ze weer lekker bochtjes maken :-D
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 09.05.2018 - 17:17  ·  #7075
...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 09.05.2018 - 21:20  ·  #7076
Ik had al een tijdje gekraak achterin tijdens het rijden. Na wat onderzoek bleek het van de afdekrolhouder te komen. Even een tijdje zonder gereden en het was stil! Dus gisteren een paar strookjes plakvilt geplakt op de contactvlakken en het is weer stil! Aanrader!
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.05.2018 - 06:52  ·  #7077
Quote door Janvis

Quote door Dirk342

wil je meer contact hebben met de motor en onderstel is het aanbevelingswaardig.

Iemand die op een manier over de openbare weg rijd waarbij die verschillen belangrijk zijn daarvan hoop ik dat ie z'n rijbewijs zo snel mogelijk kwijt is....
Euh sorry, wat is dit nu dan weer voor iets ? Bij mij hangt alles in de PU-rubbers en ik rij over het algemeen behoorlijk netjes en hou mij aan de snelheid, etc. Maar ik wil absoluut het contact hebben met de motor en onderstel.

Quote door Janvis

Volgens zijn die PU spullen in beginsel toch puur gemaakt voor op het circuit waar je de auto tot zijn limieten drijft in bochten en qua remmen en dat soort dingen. Dan is het van groot belang dat alles voldoende stijf is en voldoende snel reageert, maar op de openbare weg zijn die PU bussen en toestanden naar mijn bescheiden mening echt de grootste onzin... (Lees goed, dit is slechts mijn mening hé ;-) )
Ben ik niet met je eens, ook op de openbare weg kun/wil je dit contact kunnen hebben. Althans, al men dit zelf wil. Een auto waarbij het onderstel in de PU rubbers zit, rijd over het algemeen strakker als degen die dat niet hebben.
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 10.05.2018 - 08:45  ·  #7078
Én, het is niet alleen afhankelijk van de bestuurder maar ook de auto. Dus toen ik zei dat het op deze plek niet werkte: in mijn auto. In de R Classic en de 850 T5's in de familie is er een stuk minder trilling voelbaar na PU inserts, maar in de N was het mi niet te doen.

Tav PU in het algemeen: ieder zijn ding inderdaad, ik rij over het algemeen ondanks de R erg beheerst. Vind het erg kort door de bocht om leuke aanpassingen aan een auto te koppelen aan het rijgedrag van de bestuurder. Anders zouden we iedere zuinige lease diesel ook op de rechterbaan vinden met gepaste snelheid, maar dat merk ik toch ook niet zo...
Meerman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 10.05.2018 - 09:31  ·  #7079
Gisteren op de sloop , de stuurbediening van de radio uit een auto gehaald.
Met het kabeltje dat naar de cc knoppen moet. Plug and play dus weer een leuke upgrade.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.05.2018 - 10:09  ·  #7080
Quote door Dirk342

Euh sorry, wat is dit nu dan weer voor iets ? Bij mij hangt alles in de PU-rubbers en ik rij over het algemeen behoorlijk netjes en hou mij aan de snelheid, etc. Maar ik wil absoluut het contact hebben met de motor en onderstel.

Sorry als mijn opmerking als een belediging over kwam, was niet mijn bedoeling en wil er niemand mee kwetsen.

Quote door Dirk342

Ben ik niet met je eens, ook op de openbare weg kun/wil je dit contact kunnen hebben. Althans, al men dit zelf wil. Een auto waarbij het onderstel in de PU rubbers zit, rijd over het algemeen strakker als degen die dat niet hebben.

Voor rest blijf ik wel bij mijn mening over dergelijke materialen op de openbare weg. Ieder zijn mening en ding zal ik maar zeggen ;-)

Selected quotes for multi-quoting:   0