Ik denk het absoluut ! De een gaat voor comfort en wilt het niet, de ander wat sportiever en/of meer rijgevoel en die wilt het wel. het is echt totaal persoonsafhankelijk wat die rubbers aangaat. Het een is ook niet beter of slechter als de ander, alleen slijt PU minder snel als de standaard rubbers. Als ik het even vergelijk met mijn eigen auto; een 850 is een oude auto, daarbij heb je al meer rijdersgevoel zogezegd als in een (heel) modernere Volvo, voor sommige is dit rijdersgevoel minder comfort (wat vaak ook zo is, eerlijk is eerlijk). Maar wat je met oudere auto's meer hebt qua gevoel weggedrag, gevoel motor, etc. wilt in de jongere modellen nog wel eens ontbreken.
Juist als je dit gevoel nog wilt benadrukken, dus meer contact met de motor en weggedrag kun je dus alles in de PU hangen. Grote voordeel is dat als je goede PU rubbers neemt en deze goed monteert, je dit slechts 1x in een normaal autoleven hoeft te doen. ik heb het dan niet over veelvuldig circuitgebruik, etc waar de meeste van de auto's toch niet of nauwelijks komen. De jongens die echt met de auto's racen monteren wel ander spul, tegen echt ook heel andere tarieven.
@JOv70BI: die camera's zijn hier idd een ramp en je kunt het beste op de CC rijden in Nijmegen want scheelt een hoop geld, zeker vergeleken met de snelheidsbekeuringen in Duitsland net over de grens heen. Je kunt dit met goed fatsoen ook niet uitgelegd krijgen aan onze oosterburen want slaat ook totaal nergens op, maar dat is weer een heel andere discussie helaas.....
Zou de keuze van rubber of PU ook iets persoonlijks kunnen zijn?
ik heb de bovenste motorsteun en de baksteun beide met PU rubbers gehad. Het trillen vond ik wel meevallen. Het belangrijkste vond ik toch wel dat mijn geartronic veel minder klappen kreeg!
Ik heb een week of 3 geleden een mooie V70 Classic uit 2000 gekocht (Lpi met kleppensmeersysteem, slechts 287.000,- en uiterlijk en interieur in keurige staat). Helaas bleek er na aankoop nog veel mis. Misfires op cylinder 4 & 5, Airco werkte niet, achterraam links deed het slechts af en toe. Gelukkig heeft de handelaar het serieus opgepakt. Morgen kan ik hem opnieuw ophalen en is alles gefixed!
In voorbereiding van heb ik vandaag een paar velgen geschuurd, klaar om te primen en antraciet te spuiten. Een nieuwe grille gehaald en de spijltjes zwart gespoten en een paar speakers voor de achterdeuren op de kop getikt. De laatste twee voor maar 15,-. Deze details maken het hopelijk helemaal af!
Nu hopen dat alles morgen 100% goed is, dan kan ik echt van de V70 gaan genieten.
De V een grote beurt gegeven (brandstoffilter moet nog). Filter waren lekker vuil. Nu weer heerlijk fris. Ik kan nu afgezien vd olie weer een jaar vooruit!
De 70 aan mijn vrouw meegegeven vandaag, kon ik de 40 schoonmaken.
Tja en kort bij de Duitse grens ... wat doe je dan Even de sporen geven dat hok en ik moet zeggen, hij gaat flink vooruit.
Altijd mensen die ineens naar links schieten maar hij stond redelijk vlot op 230.
En gas over, wanneer houdt dat op eigenlijk met 200+ paardjes
Remschijven en blokken voor en achter, motorsteun aan distributiezijde en baksteun vervangen. Baksteun was op, die aan distributiezijde zag er eigenlijk nog oké uit. En terugslagklepje vacuum ook maar ineens gedaan, want 't rempedaal stond geregeld hard na effe stilstaan.
Ik bedoelde hiermee ook niet wat wel en niet mocht John Het ging me er om om te weten wat zijn max was.
Ben je bijna zover, moet het gas weer los en wat dan? ... nog maar een keertje proberen