Niet echt vandaag, maar na deze week veel km rijden kan ik wel zeggen dat ik een zeeeer soepele motor heb gekregen!
Gedaan:
- Nieuwe Maf sensor, Bosch
- Nieuwe TCV, Pierburg
- Olie met filter en nieuwe carterplug en ring
- Bougies (Volvo)
- Filters
- daarnaast: inbouwen van de Volvotech Aux2BT
Afgelopen weekend net voor de meeting: snel de TCV vervangen, dan de rit van 240 km om het verschil te merken: klein beetje maar. Iets makkelijker gasgeven snellere respons, verder niet echt gemerkt.
Maandag: terug van grote beurt. Aangezien ik geen tijd had afgelopen maanden/weekenden en de vakantie staat voor de deur; de lokale garage maar gevraagd. Het was geen enkel probleem om mijn spullen te gebruiken! (Olie, filter, bougies, interieur en luchtfilter)
Ook had ik een bovenste motorsteun en luchtmassameter (MAF sensor) in de kofferbak liggen, die werd ook wel meegenomen kreeg ik te horen! Anders had ik die vandaag pas kunnen doen, nu kon ik mooi 900 km rijden met de nieuwe mafsensor!
Wat een verschil! De motor reageert enorm snel op het gas en is zo soepel als elastiek! Het loont blijkbaar om je luchtmassameter te vervangen! Auto had geen foutmelding in Vida hierover..
Deze woensdag naar Groningen gereden en vandaar naar Duitsland, weer terug naar Groningen, naar Kampen en ‘s avonds laat weer naar die mooie Flevopolder.
Ik merk nu de tuning nog beter, ook al zit ie er al 3 jaar in.. Ja ik had toen al blijkbaar de LMM moeten vervangen hoor ik velen zeggen; en jullie hebben gelijk hoor.. Ik ben nu eenmaal lastig en eigenwijs, verstrooid en heb altijd te weinig tijd
En: Het Geluid (met hoofdletter idd)
Wat een perfect geluidje komt uit dat die Volvotech oplossing zeg!
Echt een aanrader voor diegen die niet van kabels houden en reeds een AUX hebben in de auto.
Ik was even bang dat BT niet voor een mooie sound kon zorgen, maar ze hebben niets te veel gezegd!
Zo grappig, je stapt in, draait de contactsleutel om en je telefoon heeft al verbinding! Spotify aan en gaan met de banaan!
Ook mijn stokoude Parrot 3100 blijft het gewoon doen, als ik een oproep doe, geeft de IPhone de keuze welk BT device ik wil gebruiken! Prima goed, goed veel prima.
DJ
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).