Vanmiddag de resonator net achter de turbo vervangen voor een stuk siliconen slang zodat ik me in de toekomst geen zorgen hoef te maken om falende oranje ringen
Vanmiddag de resonator net achter de turbo vervangen voor een stuk siliconen slang zodat ik me in de toekomst geen zorgen hoef te maken om falende oranje ringen
Top. Recent ook gedaan. Nu echt een olievrije afdekplaat. Top! Welke heb je gedaan: DO88?
Ik had al eens ergens op het forum gelezen dat iemand tijdens zijn vakantie onder de auto kon kruipen om die ringen te vervangen en had ze zelfs op reserve bij zich zo slecht schijnen ze te zijn... Dat zag ik ff niet zo zitten
Ik had de rubbers al een keer vervangen, maar de olie bleef lekken. En waar olie doorheen kan, kan ook lucht door (vrees ik). Hopelijk nu voorlopig geen zorgen. En idd: op vakantie wil ik genieten, niet onder een storinggevende Volvo liggen...
Vanmiddag de resonator net achter de turbo vervangen voor een stuk siliconen slang zodat ik me in de toekomst geen zorgen hoef te maken om falende oranje ringen
Klopt het dat dit een euvel is vanaf de facelift? Of heeft mijn Euro 3 ook deze falende ringen? Ik heb er de afgelopen 6 ton nog geen last van gehad maar dat zegt natuurlijk niets.
-EDIT-
Ik zie dat de vraag al eens is gesteld, ik had eerst even moeten zoeken. Geldt niet voor Euro 3.
Ik had al eens ergens op het forum gelezen dat iemand tijdens zijn vakantie onder de auto kon kruipen om die ringen te vervangen en had ze zelfs op reserve bij zich zo slecht schijnen ze te zijn... Dat zag ik ff niet zo zitten
Die ringen zijn het idd, een how to heb je er niet bij nodig hoor. Het is kinderlijk eenvoudig. Je haalt de plaat onder de motor vandaan en je ziet hem meteen zitten, daarbij kan je makkelijk bij de twee slangenklemmen komen.
Vanmiddag de resonator net achter de turbo vervangen voor een stuk siliconen slang zodat ik me in de toekomst geen zorgen hoef te maken om falende oranje ringen
Klopt het dat dit een euvel is vanaf de facelift? Of heeft mijn Euro 3 ook deze falende ringen? Ik heb er de afgelopen 6 ton nog geen last van gehad maar dat zegt natuurlijk niets.
-EDIT-
Ik zie dat de vraag al eens is gesteld, ik had eerst even moeten zoeken. Geldt niet voor Euro 3.
Bij ons type is alleen de voorzijde aan de turbo verdacht, deze heb jij al vervangen, de slang met die rare knikken aan de voorzijde van het blok gaat ook nog wel eens een keer, echter kun je deze dan tijdelijk dicht houden met ducetape en een ijzer draadje. komt meestal een lengte scheurtje in.
een how to heb je er niet bij nodig hoor. Het is kinderlijk eenvoudig.
Ik deel die mening niet.
DE reden dat die ringen losschieten is dat mensen ze niet ontvetten. Sterker nog vaak spuiten ze een beetje olie zodat ze er makkelijk op schuiven. Echter ze gaan er dan ook makkelijk af. Ontvet je die krengen goed dan schieten ze echt niet los, maar is het een bitch om ze erop te krijgen (vooral op je rug met de auto op bokjes)
Nog een dingetje is dat de pijp (die onder het motorblok door gaat) absoluut niet los mag slingeren. Maar omdat voorgaande monteurs de rubbers ingevet hadden zijn de plastic bevestigingspunten van deze pijp vaak afgebroken. Je moet dus een beugeltje fabriceren zodat ie met een slangklem vastgezet kan worden.
Zaterdag de Volvo weer ophaalt bij de garage,
Garage heeft de hele waslijst netjes en kosteloos onder garantie gemaakt.
Top service van Autobedrijf Gebr. Kooy in De Meern
Quote door peerke84
waar zal ik beginnen...
- Olielekkage bij distributieriem, kunnen de hydraulische tandwielen zijn
- Waterlekkage koelvloeistof reservoir en verkeerde koelvloeistof, rode verwijderen
- stuurbekrachtigingsreservoir staat bol, lekt en zit verkeerde vloeistof in
- Luchtmassa meter storing, laaddruksensor controleren
- Storing antiskid, vervuilde remdruksensoren
- Remmen voorzijde binnenzijde roest, remmen vervangen
- Aandrijfashoes linksvoor lek
- Lekkage tussenbak, haakse overbrenging(waarschijnlijk gedaan met vloeibare pakking, lekt weer)
Volgende punten waren al bekend en was ook al een afspraak voor bij de garage
- Stuur trekt bij sturen, stuurbekrachtiging aan en uit
- Stuur staat niet recht bij rechtdoor rijden.
- Gerepareerde deurrubbers bestuurderskant voor en achter weer kapot
Eea was bij aankoop al aangegeven en zou opgelost worden, Volvo is nu voor de 2e keer terug naar de garage.
Dennis heeft ons wel heel goed en met veel kennis geholpen, ga zeker nog eens terug naar Dennis
Vandaag begonnen met het verven van de remklauwen met een set van Foliatec en tevens de andere set Thor Chrome Black velgen gemonteerd zodat de beschadigde (en met cuppende band) velgen ontdaan kunnen worden van de banden om klaar gemaakt te worden voor de poedercoating sessie.