Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Blondegod
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 25.07.2018 - 16:55  ·  #7291
Auto gewassen en dakrails ingesmeerd met Poorboys Bold 'n bright. Ze waren wat verkleurd en konden wel een opfrisser gebruiken (ik ook wel met dit weer trouwens)

Ben benieuwd hoelang het mooi blijft.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.07.2018 - 05:06  ·  #7292
Op de planning voor vandaag; T5 een beurt, nieuwe bakolie en filters, drukschakelaar HRC vervangen, nieuwe KVS erin.... Hoop dat het niet al te warm word, pffff
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 26.07.2018 - 09:09  ·  #7293
Ik zou vast een andere koelvloeistof koud zetten voor na de klus Dirk!

Zelf in deze onnoemelijke hitte het koelpakket vernieuwd en geupgrade:

ALU radiateur en intercooler van DO88, en gelijk een nieuwe nissens condensor+droger ervoor.

Kwaliteit van de radiateur, muahh... De intercooler is echt een mooi stukje vakwerk.

Eerste rit, beduidend lagere KVS/olie temperaturen, niet heel veel, maar een 300pk T5 op LPG icm de automaat wel zeer wenselijk.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.07.2018 - 09:49  ·  #7294
Fijn, een goed koelerpakket erin, dat zouden er meer moeten doen ! Ik had de mazzel en was vrij vroeg klaar weer.

Werkt gewoon erg fijn een auto die zeer goed onderhouden is, alles is mooi gangbaar en heb je zo los / ingevet weer. Je ziet in 1 oogopslag of er iets fout mocht zijn. Het meeste werk was de bak vullen weer (qua tijd) en de wielen er rondom af.

Maar geen koude gele jongen nu nog, is nog te vroeg, maar staan al wel in de koelkast weer :)
wmkuipers
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 26.07.2018 - 09:55  ·  #7295
Ik heb eindelijk mijn bestuurdersstoel maar eens aangepakt. Deze was na 496.000 km toch doorgezakt met de bekende in/uitstapschade van het halfleer. Via marktplaats een identieke volledige bekledingsset op de kop weten te tikken (60 euro).

Oude stoel met beschadigingen. Helaas niet alleen het zitvlak, ook het ruggedeelte geeft geen steun meer.

PUR van oude zitvlak is uitgedroogd en scheurt als je er in drukt.

Nieuwe tweedehands is nog een stuk soepeler.

Onderkant rugvlak oude bestuurdersstoel, ook PUR dat scheurt en uitdroogt, geen steun meer.

Plan van aanpak: plaatsing van de donor-bestuurdersstoel, waarbij het zitgedeelte wordt vervangen door het donor-zitgedeelte.
Ik heb overwogen om ook het PUR van de donor-passagierstoel in de donor-bestuurderstoel te plaatsen, maar dat kwam niet mooi uit met de uitsparing van de SIPS-airbag en ik was bang dat de stof er dan niet meer mooi op zou zitten (is nogal een klus).
wmkuipers
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 26.07.2018 - 09:56  ·  #7296

Donor passasier PUR uiteindelijk niet gebruikt.

Eindresultaat:

Een nettere stoel, met een veeeeel betere zit! (ziet er alweer wat vies uit, heb er inmiddels alweer 1500 kluskilometers mee gereden.. en 33 graden is te warm om schoon te maken)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 26.07.2018 - 20:39  ·  #7297
Smerig of niet, dit is een hele verbetering.
Kun je weer fatsoenlijk zitten.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 28.07.2018 - 18:39  ·  #7298
Mijn V70 MY2011 is voorzien van een voorbereiding om een 12V aansluiting in de bagageruimte te maken, maar omdat het een Zweedse import ligt de bedrading er maar zit de 12V contrastekker er niet op (is net als de elektrische achterklep onderdeel van een optiepakket daar, hier standaard vanaf Momentum). Dus ik naar de dealer, kan ik zo'n 12V plug bestellen? Nou is de chefmonteur van Verkerk Houten (die ook de receptie deed) een ongelofelijk goedlachse vent dus we hebben samen dat ding zitten opzoeken in de computer, samen hard gelachen om de prijs (53 euro ex BTW) en dus ga ik zelf voor een paar euro wel een aansluiting maken. De onderdelen had ik al in huis: een 12V sigarettenaansteker plug met draad (gekannibaliseerd van een splitter) en twee faston stekers. Dat ziet er dan als volgt uit, en het zit best solide in elkaar. De koelbox werkt er prima op :)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 29.07.2018 - 09:48  ·  #7299
En bevalt het niet, dan kun je er ook een van de sloop halen.
Zijn allemaal dezelfden en voor een paar euro ben je klaar.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 29.07.2018 - 10:27  ·  #7300
GROM met Bluetooth ingebouwd. Toch jammer dat het met een HU850 niet net zo lekker werkt als met een HU801/803. HU850 ondersteund geen Minidisc firmware, dus ik kan maar 10 mappen op m'n USB stickje zetten.. Bij mijn oude HU801 met Minidisc firmware op de GROM kon ik 99 mappen erop zetten.
Textweergave werkt trouwens wel (i.c.m. SAT firmware), alleen die bediening is erg omslachtig plus van de stuurbediening werkt alleen maar de volume knoppen... Heb dus maar wel snel de normale CD-changer firmware er op gezet.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 31.07.2018 - 10:19  ·  #7301
Uurtje op de sloop geweest bij Deijne in Uden. Ik moest daar een ECC paneel halen voor de V40 omdat (ook bij dit type) de solderingen slecht werden. Meteen even een rondje gelopen tussen de demontage auto's om een paar kleine onderdelen te halen voor de S60.
Teruggekomen met wat clipjes om de bekleding vast te zetten, rubbertje voor de motorafdekplaat, andere dop voor het koelvloeistofreservoir, schuifjes voor de ventilatorroosters met zilveren inleg en een andere pookhoes.
Die hoes haalde ik uit een S80 en thuis bleek dat de afdekplaat net iets kleiner was dan die van de S60. Maar als je de hoes voorzichtig lossnijdt en weer op de juiste wijze plakt dan past het precies. Ziet er weer een stuk fraaier uit want de oude was na 6 ton flink gehavend.

Ik heb ook nog wat fraaie sturen gezien en Premium speakers. Helaas kan je die niet zo loshalen dus die heb ik laten zitten.

Mocht al dat kleins voor €5 meenemen.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 31.07.2018 - 20:07  ·  #7302
Na een week of twee door hobbelige en off road wegen in umbrie / toscane te hebben gereden sinds een paar dagen een rammel ergens in het onderstel ontdekt. Mss zit het er al langer maar omdat tot nu toe de ramen dichtzaten en de airco aan niks gehoord.
Klinkt als iets metaligs wat loszit, vermoed rechtsachter. Geen bijzonderheden met ophanging, veren ofzo. Uitlaat zit ook vast. Rijdt verder prima. Heb al even onder de auto gekekn voor zover dat mogelijk is, maar niks te zien. Iemand enig idee wat rechts(achter) zit en los kan raken?
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 31.07.2018 - 22:05  ·  #7303
Ik zet een kratje in op een verbindingsstangetje van de torsiestang.

De bevestigingspunten zitten in rubber. Rubbertjes aan gort --> rammelen.
Bij de dealer 68 euro, bij de webwinkel een fractie daarvan.

Is meestal goed zelf te doen: Achterkant met 2 wielen van de grond (anders staat de torsiestang onder spanning), wiel eraf, 2 moeren los, nieuwe stangetje erop.
Soms gaat de bout meedraaien in het kapotte rubber --> rubber stuksnijden/trekken en tang op de bout zetten.
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 01.08.2018 - 05:31  ·  #7304
Precies hetzelfde gehad vorig jaar na Toscane, was - uiteraard - niks te zien maar wel een dergelijk stangetje.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 01.08.2018 - 05:48  ·  #7305
Ja met al die hobbels hier heeft het onderstel het zwaar te verduren. Ik zal een afspraak maken bij de garage dan kan die zodra we weer thuis zijn gelijk kijken. Extra voorzichtig over de hobbels heen dan maar.
Selected quotes for multi-quoting:   0