Als de stoters de kleppen los zouden kunnen drukken bij een 850 blok dan zou er echt iets mis gaan. Als de stoters leeg zijn, zal hij ook nooit aanslaan (althans erg beroerd) want de kleppen worden niet open gedrukt door de nokkenassen. Dit merk je ook aan het geluid wat de startmotor produceert dan. Er is dan ook geen sprake van echte compressie opbouw want er komt praktisch niets in de cilinders (kleppen staan dicht), er valt dus niets te comprimeren. Dit totdat er weer voldoende oliedruk in de stoters is gekomen, kleppen worden geopend, er kan weer gecomprimeerd worden / afgevoerd worden naar het uitlaatspruitstuk en (hopelijk) is dan de bougie niet nat genoeg om nog te kunnen aanslaan. Benzine zal altijd zijn weg vinden naar de cilinders toe, ook al zijn de kleppen dicht vandaar ook dat hij verzuipt.
Denk even, als voorbeeld bedoeld, aan een lekkende injector. Ook al loopt de motor niet de cilinder waarvan de injector lekt zal altijd natter zijn als de rest. En als hij dan aanslaat op die cilinder rottiger lopen als de rest.
Denk even, als voorbeeld bedoeld, aan een lekkende injector. Ook al loopt de motor niet de cilinder waarvan de injector lekt zal altijd natter zijn als de rest. En als hij dan aanslaat op die cilinder rottiger lopen als de rest.