Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 24.10.2018 - 20:18  ·  #7531
Als de stoters de kleppen los zouden kunnen drukken bij een 850 blok dan zou er echt iets mis gaan. Als de stoters leeg zijn, zal hij ook nooit aanslaan (althans erg beroerd) want de kleppen worden niet open gedrukt door de nokkenassen. Dit merk je ook aan het geluid wat de startmotor produceert dan. Er is dan ook geen sprake van echte compressie opbouw want er komt praktisch niets in de cilinders (kleppen staan dicht), er valt dus niets te comprimeren. Dit totdat er weer voldoende oliedruk in de stoters is gekomen, kleppen worden geopend, er kan weer gecomprimeerd worden / afgevoerd worden naar het uitlaatspruitstuk en (hopelijk) is dan de bougie niet nat genoeg om nog te kunnen aanslaan. Benzine zal altijd zijn weg vinden naar de cilinders toe, ook al zijn de kleppen dicht vandaar ook dat hij verzuipt.

Denk even, als voorbeeld bedoeld, aan een lekkende injector. Ook al loopt de motor niet de cilinder waarvan de injector lekt zal altijd natter zijn als de rest. En als hij dan aanslaat op die cilinder rottiger lopen als de rest.
sev
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.10.2018 - 15:02  ·  #7532
leer behandeld met Mothers leather cream en leather wash. werkt prima.

@blade thanx voor de tip
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 25.10.2018 - 15:07  ·  #7533
Mooi spul he!
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.10.2018 - 15:39  ·  #7534
Quote door Ed

Olaf, kun jij dan verklaren waarom de auto geen compressie heeft bij starten? is makkelijk om bepaalde zienswijze af te doen als onzin, maar dan hoor ik graag hoe het wel zit.

Ja maar heb er geen zin in , maar doe 1 korte kleine poging .
Heb honderden klepstoters in mijn hand gehad van vele merken , mijn laatste revisie is een 3ltr 16v Porsche 968 motor paar maanden terug , om je toch een idee te geven , die kan ook slecht starten na net even uit gezet te hebben en dan weer te starten , heeft met variable nokkenassen en valve overlap te doen .
Is de eerste productie motor waar een variabele nokken as in zat(wat ik heb begrepen) , 245pk zonder turbo dit motortje met alu cilinderwanden , mooi stukje techniek
https://myalbum.com/photo/qmK0acVwhEbL/1k0.jpg

Zou zeggen verdiep je maar is in de klepstoter en werking dan snap je ook dat die niet open gaan staan als de motor even gestart wordt , uitgezet wordt en dan weer gestart wordt , tenzij de klepstoters vast zouden zitten in de boring , dan is het pats krijgt de klep een klap van de zuiger en is ie krom .

Meer woorden maak ik er niet meer vuil aan , maar onzin meer kan ik er niet van maken .
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.10.2018 - 18:06  ·  #7535
Helemaal mee eens !
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 25.10.2018 - 22:03  ·  #7536
Vanmorgen de v70 bij een poetsbedrijf gebracht voor een grondige interieur reiniging, en einde vd middag weer opgehaald.
Stofdelen vd stoelen zijn nog vochtig en daardoor nog wat donker, maar nu is al een wereld van verschil te zien. Als t allemaal droog is zal ik een foto maken.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 25.10.2018 - 22:41  ·  #7537
Quote door joriz

Vanmorgen de v70 bij een poetsbedrijf gebracht voor een grondige interieur reiniging, en einde vd middag weer opgehaald.
Stofdelen vd stoelen zijn nog vochtig en daardoor nog wat donker, maar nu is al een wereld van verschil te zien. Als t allemaal droog is zal ik een foto maken.

Die foto's ben ik erg benieuwd naar. Heb juist afgelopen dagen de (beige halfleren) bekleding gereinigd. Intensief en kletsnat gespoten met tapijt en bekledingsreiniger. Even 10 minuten in laten werken (volgens voorschrift) en vervolgens met de stofzuiger (was moeders niet zo heel blij mee) bijna droog gezogen. Aansluitend het leer intensief gereinigd en voorzien van leerwas en leerbeschermer. Vooralsnog erg tevreden met het resultaat.
rvberloo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 26.10.2018 - 18:50  ·  #7538
Ik was het beu dat ik bij het oliepeilen met een beetje ongunstige wind risico liep de motorklep op mijn knar te krijgen.
Dus een nieuwe gasveer besteld en gemonteerd. Toen viel me op dat er aan de andere zijde van de klep ook voorgeboorde gaatjes zitten maar geen nokjes. Met wat boutjes iets geimproviseerd en daar de oude gasveer gewoon bij gezet. Motorklep gaat nu lekker soepel omhoog :-)
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 26.10.2018 - 20:14  ·  #7539
Quote door folke3

Quote door joriz

Die foto's ben ik erg benieuwd naar. Heb juist afgelopen dagen de (beige halfleren) bekleding gereinigd. Intensief en kletsnat gespoten met tapijt en bekledingsreiniger. Even 10 minuten in laten werken (volgens voorschrift) en vervolgens met de stofzuiger (was moeders niet zo heel blij mee) bijna droog gezogen. Aansluitend het leer intensief gereinigd en voorzien van leerwas en leerbeschermer. Vooralsnog erg tevreden met het resultaat.

Ik kreeg mijn auto na de interieur cleaning aan het eind van de middag echt nog niet mee, die moest eerst goed overnight gedroogd worden. Je wilt geen schimmel oplopen. Ook niet in je bekleding :-)
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2018 - 12:08  ·  #7540
Gekeken of ie nog goed in de was stond nu het natte seizoen eraan gaat komen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2018 - 12:32  ·  #7541
Quote door Arnoud_

Quote door folke3

Quote door joriz

Ik kreeg mijn auto na de interieur cleaning aan het eind van de middag echt nog niet mee, die moest eerst goed overnight gedroogd worden. Je wilt geen schimmel oplopen. Ook niet in je bekleding :-)

Dat was wel beter geweest, helaas had ik de auto de volgende ochtend nodig.
Het weer werkt ook niet mee nu.
T is nu nog een beetje vochtig. Als ik rij zet ik de verwarming vol aan een raampje op een kiertje (moet t niet weer geen regenen natuuurlijk).
90 % is weer mooi geworden. Leren delen waren sowieso nog mooi.
Een paar hardnekkige plekjes zijn nog te zien. Vooralnog zeer tevreden.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2018 - 13:13  ·  #7542
Quote door PvL

Gekeken of ie nog goed in de was stond nu het natte seizoen eraan gaat komen.

Dat zit zo te zien wel goed :)
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2018 - 14:18  ·  #7543
Coating toch Pieter?
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2018 - 14:50  ·  #7544
Ja. Glascoating. Zit er nu een maand of 16 op. Dacht eraan om het voor de winter weer te doen. Zou max twee jaar goed blijven. Zo te zien gaat dat lukken, nieuwe behandeling is echt nog niet nodig..
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2018 - 15:20  ·  #7545
Mooi spul! Voor de winter kan je een booster toepassen.

Selected quotes for multi-quoting:   0