De deurrubbers doe ik eigenlijk altijd met vaseline. Een heel klein beetje en dan goed uitsmeren.
Alleen het slot zelf spuit ik in met iets met PTFE spray, En zo af en toe een klein drupje naaimachine olie om vastzitten van het slot te voorkomen.....
Gisteravond melding 'dimlichtje kaputt' dus vandaag allebei maar vervangen, dit keer voor witter licht gegaan dan de vorige keer, zien hoe dat bevalt. In de garage zag ik een blauwig randje waar ik niet van hou, maar buiten zal dat minder opvallen.
Geen idee waarom mensen de hele bumper verwijderen en lampen uitbouwen om de dimlichten te vervangen, het is een beetje gefriemel maar met een lampje en een spiegeltje krijg je een goed idee of de lamp goed zit, welke richting je het haakje losklikt, etc.
Bij de phase II moet aan de bestuurderskant wel de luchtfilterbak er even uit, maar dat lijkt me makkelijker dan de hele bumper verwijderen. Ik heb de ECM even opzij gehangen om die niet te hoeven loshalen (en dus hoeft ook de accu niet los).
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Wat ben ik toch blij met deze uitvoering in de winter :
Zelf ingebouwd?
Heb er ook al eens over zitten lezen,
En bij de volgende wil ik er zeker wel serieus na kijken. Is interesanter in prijs dan een standkachel,
Ik heb vandaag de CD wisselaar uit mijn HU-850 verwijderd. Al langere tijd ging telkens wanneer ik de auto op contact zette meerdere keren alle cd's locaties bij langs, duurde ongeveer één minuut en dan stopte het... Maar de laatste week was het geluid van het mechanisme niet meer om aan te horen, die eerste minuut na het starten werd je er helemaal gek van.
Heb de wisselaar er uit gehaald en de radio zonder wisselaar weer terug gebouwd, cd's draai ik toch niet meer sinds ik een GROM heb.
Nadat alles weer werkte heb ik de wisselaar eens helemaal uit elkaar gehaald en het werd me snel duidelijk dat er geen redden meer aan was, meerdere tandwielen en kunststof delen waren versleten.... Die liggen dus nu in de kliko...
Vandaag de zekering van de RTI uit mijn v70 bj 2005, gehaald na dagen proberen de navigatie cd aan de praat te krijgen.
Elke keer de melding "kan disk niet lezen voer disk nogmaals" in of "voer volvo reinigingsdisk in".
Na 30 keer proberen, en veel gevloek omdat de RTI het net laat afweten als ik ergens sta en de straat niet kan vinden, is het goed geweest.
2 jaar geleden de speler laten repareren voor dezelfde kwaal, met nieuw loopwerk en laser.
Blijkbaar is het loopwerk nu weer kapot.
Niets vervelender dan elke keer het scherm te voorschijn zien te komen maar niet kunnen uitzetten doordat disk niet gelezen wordt.
Daarom de zekering eruit. Ik spaar wel voor TomTom ipv repareren.
Heb ik in ieder geval de laatste kaarten.
Maar morgen als ik weer de dagelijkse 120 km woon-werk verkeer maakt (met de eco power tuning van Obbe) geniet ik weer van mijn kilometervreter.
Blijkbaar is het loopwerk nu weer kapot.
Niets vervelender dan elke keer het scherm te voorschijn zien te komen maar niet kunnen uitzetten doordat disk niet gelezen wordt.
Of je hebt een licht vochtprobleem, waardoor het lensje beslaat in de kou. Dat gezegd hebbende: Een CD is natuurlijk inferieur aan een flashdisk.
Ja, zelf ingebouwd. Bij de Volvo-dealer het speciale stukje voor in de bumper gekocht. En verder de spullen van Defa gekocht. De 1900 watt versie.
Heeft binnen een half uur de ruiten ontdooit en is de auto lekker warm.
De kachel zo weggewerkt in het voetengedeelte bij de passagier, dat je er zittend in de auto niets van ziet en er ook geen hinder voor je voeten van hebt.
Een buiten wandcontactdoos aangelegd met timer, zodat ik er geen omkijken meer naar heb.
Alleen de kabel in de bumper klikken en klaar.
(neem wel de 5 of 10 meter versie van het netsnoer, de andere zijn echt te kort).
En voor het inbouwen kan je de Volvo-instructie gebruiken voor het aanleggen van een wandcontactdoos in de auto.
Volvo heeft zelfs al een doorvoer in het schutbord gemaakt, om de leiding door te voeren.
Al met al op het gemak een ochtendje bezig geweest, omdat ik alles mooi onder de auto wilde wegwerken. Maar het kan dus ook in een paar uur.
De Defa oplossing is veel mooier dan die Volvo zelf aanbied. De Volvo kachel is een gewoon kacheltje dat je op de grond moet plaatsen.