Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 05.02.2019 - 14:34  ·  #7831
Quote door Bolbo

BBS - nieuwe startmotor d'r in knuppen en weer lekker toeren zou ik zeggen. Maar ja, als het vertrouwen weg is, is de lol er wel af. Ook al doet 'ie het een half jaar probleemloos, het gevoel blijft lang knagen. Maar ja, met een andere weet je ook niet wat je krijgt.

Helemaal mee eens... Je weet nu wat je aan de jouwe hebt. Straks mag je weer van voren af aan beginnen.
BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 05.02.2019 - 17:14  ·  #7832
Quote door PvL

Quote door Bolbo

BBS - nieuwe startmotor d'r in knuppen en weer lekker toeren zou ik zeggen. Maar ja, als het vertrouwen weg is, is de lol er wel af. Ook al doet 'ie het een half jaar probleemloos, het gevoel blijft lang knagen. Maar ja, met een andere weet je ook niet wat je krijgt.

Helemaal mee eens... Je weet nu wat je aan de jouwe hebt. Straks mag je weer van voren af aan beginnen.

En daar zit hem nou net de clou. Sinds de eerste ombouw in 2015 heeft ie van die kuren.
En het is niet eens veroorzaakt door de hele klus met ECU icm penbobines, of die werkende VVT. Daar waar ik eerst bang voor was dat dergelijke aanpassingen voor een narigheid zouden zorgen valt mij dat 200% mee.

Het zijn die "oude" dingen waardoor het vertrouwen wegraakt. Een starter die muur en muur vast zit, afklappende intercoolerslangen op de dijk Enkhuizen-Lelystad, Remmen roodgloeiend omdat ze ineens vastslaan. Dat soort geneuzel.....
ikbat
Subject:

· 
Posted: 05.02.2019 - 17:28  ·  #7833
Ik herken het verhaal ook helemaal hoor,

Het meest lastige is gewoon als het vertrouwen eenmaal weg is, dan is het klaar.

Inmiddels een jaar of 10 geleden.
Had ik een auto gekocht, helaas waren ze achteraf niet zo goed met de afleverbeurt en grote beurt (die ik er bij had) en 5 welen na aflevering nog eens falliet ook.

Bleek dat ze oa vergeten waren na het leeghalen van de versnellingsbak, er nieuwe olie in te stoppen.

Dus na een goede maand, onderweg na mijn werk wert me dat met een harde klap en veel kabaal duidelijk gemaakt.

Een nieuwe versnellingsbak er onder, en nog wat meer atributen die ik tegen kwam.

Had meer er aan gesleuteld dan wat die auto in aanschaf was.

Maar het vertrouwen kwam niet terug, en heb m 3 maanden later uiteindelijk maar geruimt,

Terwijl hij toen hij weg ging toch technies wel helemaal op orde was volgens mij
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.02.2019 - 18:01  ·  #7834
Punt is waar hou je op , en een nieuwe motor in een oude auto , de rest is ook oud , en kan ook stuk .

Mijn Chevrolet is body off door mij gerestaureerd , en dan echt alles , behalve de versnellingsbak en achteras is alles uit elkaar geweest en is alles wat versleten is vervangen , en bij deze wagen kon dat uit , maar hoeft ook niet dagelijks de weg op .

Ben er al meerder keren mee op vakantie geweest , Noorwegen Frankrijk en wat nog meer , altijd aan gekomen maar toch ook problemen , zoals de Dynamo eerder al genoemd , was nieuw en zou een dicht lager in zitten , normaal moet je ze smeren elke 2000km bij deze auto , nu zat er een briefje bij niet smeren er zit een dicht lager erin , dus niet foutje en ging ie kapot .

Jaar erna de bak uit zijn 3, moest ik vast houden om in zijn versnelling te houden , zijn maar 3 versnellingen , in zijn 2 is het niet lekker , maar thuis gekomen , is moeilijk tot niet nog iets voor te krijgen , dus vulringetje als lapmiddel ging weer een aantal jaren goed , toen weer mis , toen begon vrouwlief wel te zuchten , maar we zijn toch weer thuis gekomen , inmiddels is de bak ook nieuw van binnen , vond in zeeland een gloednieuwe set tandwielen in kartonnen doosje , in de usa was het ook niet meer te vinden .

Achteras ook maar een revisie set erin , inmiddels is echt alles gedekt .

En ik ga dus gewoon weer op pad , en tuurlijk ik heb een keer gevloekt , toen ik ergens op een b weg 38c met panne stond , maar nu is het een mooie herinnering , zou ze niet willen missen , maak ik in ieder geval nog is wat mee .
Nu is ie zo goed , nu wordt het saai als ik niet oppas , alleen nog maar rijden .
BBS
Subject:

· 
Posted: 05.02.2019 - 18:16  ·  #7835
Dat is het nou net, waar houd je op? Met de APK in afgelopen December was ook het e.e.a. aan de hand en heeft het al met al meer dan 1000 euro gekost, waarvan 3/4 alleen al aan onderdelen.....
Nu dan de starter waardoor de ANWB meneer de boel kan afslepen en waarbij Blade binnenkort het stuurhuis nog kan gaan vervangen. Zelfs Jennie begint nu of het niet verstandiger is om te gaan kijken naar iets nieuwer.
Aan de ene kant zeg ik ja, aan de andere kant weiger ik iemand een dan perfecte roffel te geven die er nog tig jaaaaren in kan rondrijden zonder noemenswaardige kosten en problemen. Want dat wil ik ook doen!

Dus ja, wat te doen?
Mees
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.02.2019 - 18:18  ·  #7836
Is er ruimte voor een topic over: Jouw auto en zijn/haar verhaal?

Groet,

Alex

:D
BBS
Subject:

· 
Posted: 05.02.2019 - 18:20  ·  #7837
Marc-B
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 06.02.2019 - 18:16  ·  #7838
Quote door BBS

Dat is het nou net, waar houd je op? Met de APK in afgelopen December was ook het e.e.a. aan de hand en heeft het al met al meer dan 1000 euro gekost, waarvan 3/4 alleen al aan onderdelen.....
Nu dan de starter waardoor de ANWB meneer de boel kan afslepen en waarbij Blade binnenkort het stuurhuis nog kan gaan vervangen. Zelfs Jennie begint nu of het niet verstandiger is om te gaan kijken naar iets nieuwer.
Aan de ene kant zeg ik ja, aan de andere kant weiger ik iemand een dan perfecte roffel te geven die er nog tig jaaaaren in kan rondrijden zonder noemenswaardige kosten en problemen. Want dat wil ik ook doen!

Dus ja, wat te doen?

Ik herken dit wel, Bert-Jan... Ik denk er ook wel eens aan om de T-5R weg te doen. Ga dan op internet zoeken voor een eventuele vervanger. Een jongere auto, met minder kilometers en dus hopelijk (voorlopig) minder onderhoudskosten. Maar na een tijdje ebt dat gevoel vanzelf weer weg. Ik heb er inmiddels zoveel tijd, geld en liefde in gestoken, dat ik wéét dat ik er spijt van zal krijgen.

En trouwens: na het avontuur van gister kán ik er gewoon geen afscheid van nemen, ondanks de schade die hij hierdoor heeft opgelopen, en weer het nodige geld zal gaan kosten voor het herstel.

(Ter info: de T-5R die maandagnacht in Schaijk is gestolen en vervolgens gebruikt is bij een ramkraak in Heesch, is van mij...)

Dus denk hier écht goed over na BJ, jij bent met je V70 nét zo gek als ik met mijn 850...
BBS
Subject:

· 
Posted: 06.02.2019 - 18:39  ·  #7839
Quote door Marc-B

Quote door BBS

Dus ja, wat te doen?

Ik herken dit wel, Bert-Jan... Ik denk er ook wel eens aan om de T-5R weg te doen. Ga dan op internet zoeken voor een eventuele vervanger. Een jongere auto, met minder kilometers en dus hopelijk (voorlopig) minder onderhoudskosten. Maar na een tijdje ebt dat gevoel vanzelf weer weg. Ik heb er inmiddels zoveel tijd, geld en liefde in gestoken, dat ik wéét dat ik er spijt van zal krijgen.

En trouwens: na het avontuur van gister kán ik er gewoon geen afscheid van nemen, ondanks de schade die hij hierdoor heeft opgelopen, en weer het nodige geld zal gaan kosten voor het herstel.

(Ter info: de T-5R die maandagnacht in Schaijk is gestolen en vervolgens gebruikt is bij een ramkraak in Heesch, is van mij...)

Dus denk hier écht goed over na BJ, jij bent met je V70 nét zo gek als ik met mijn 850...

Hear, hear.....
Voorlopig wordt er een nieuwe startmotor ingemept en kunnen we straks weer roffelen. En ja, ik ben gek met dat ding :-)
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 08.02.2019 - 04:39  ·  #7840
Gisteren de kenteken verlichting maar eens vervangen, vorig jaar van die LED lampjes via Wish besteld, daar was er nu 1 van kaduuk, dus vervangen, wederom voor LED.
Voor 7 maart moet de auto weer gekeurd worden, volgende week de achter remmen vervangen + de handrem.
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 08.02.2019 - 09:44  ·  #7841
Quote door GRUNNS60

cilinder 1 is idd wat heter dab de anderen, maar ik zou me geen zorgen maken. geen vreemd gebrande electroden enzo als ik t zo zie. hoe lang hebben ze dr in gezeten?

Quote door Blackfox

Vandaag olie ververst en bougies vervangen.
Bij cilinder 1 viel me de kleur op van de bougie, beetje wit grijs,
De overige 4 lijken mij goed van kleur.Heeft dit te maken met te weinig lpg op cilinder 1?

groet,

Bas

Bougies hebben er 45K ingezeten.

groet,

Bas
MauritsVM
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 08.02.2019 - 12:05  ·  #7842
Weer een APKtje geregeld voor de S60. Kentekenlampje was het enige wat even gefixt moest worden.
Ik blij:)
Wouter S80
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 08.02.2019 - 12:24  ·  #7843
Vandaag aan de S80 de schijfremmen, blokken en remklauwen voor vervangen . Plus de remvloeistof . Altijd fijn : een brug op mijn werk.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.02.2019 - 13:35  ·  #7844
Quote door Wouter S80

Altijd fijn : een brug op mijn werk.

Zeker weten!
m1karabijn
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 70
Subject:

· 
Posted: 08.02.2019 - 15:58  ·  #7845
Led lampjes in de mistlampen gezet.
Nu hebben de mistlampen de zelfde kleur wit als de Xenon verlichting.

Selected quotes for multi-quoting:   0