Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 02.02.2019 - 15:59  ·  #7816
Vandaag olie ververst en bougies vervangen.
Bij cilinder 1 viel me de kleur op van de bougie, beetje wit grijs,
De overige 4 lijken mij goed van kleur.Heeft dit te maken met te weinig lpg op cilinder 1?

groet,

Bas

Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 02.02.2019 - 19:08  ·  #7817
Vandaag de bandenstapel onder handen genomen. Dus de volvo velgen gepoetst met starglanz en daarna alle 8 velgen in de poorboys wheel sealant gezet. Die dingen zijn spiegelspekglad nu! Dus gauw weg met die pekelzooi dan kunnen ze er onder!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.02.2019 - 21:18  ·  #7818
Wielen maken de auto.
En schone wielen laten de auto er verzogd uitzien.👍🏻
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 03.02.2019 - 11:11  ·  #7819
Zojuist de auto even lekker gewassen, maar goed, het zal wel niet zo lang schoon blijven met de km's die ik maak.
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 04.02.2019 - 08:35  ·  #7820
Quote door Bolbo

Zo! Daar ben je goed vanaf gekomen dan, evengoed had je fading kunnen krijgen en had je geen remdruk meer. Niet handig op een afrit van de snelweg.
Heb je altijd gereedschap bij je dan, of had je genoeg aan een bandensleutel en krik? Hopen dat je remschijf geen opdonder heeft gehad, en de blokken. Tot roken aan toe verhitten is toch niet echt goed lijkt me.

Ik heb altijd een kleine doppenset en een waterpomptang in de auto liggen, eindelijk een keer kunnen gebruiken onderweg :). Ik had zelfs een hex sleutel bij me voor de glijpennen. Maar goed dat de (originele?) glijpennen met torx er niet meer in zaten, want torx had ik niet bij mij.

Denk dat het wel meevalt met de opdonder voor de schijf en de blokken. De schijf was nog niet roodgloeiend, maar de velg was wel lekker warm. Ik merkte een paar honderd meter voor de afrit dat er "iets" anders was aan de auto, dus eigenlijk ben ik direct gestopt.
Age_D5
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 04.02.2019 - 18:58  ·  #7821
Nieuwe luchtfilter, interieurfilter (carbon actief) en kofferbak-dempers. Even genoeg voor vandaag!
BBS
VolvoV70forum core member
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 04.02.2019 - 19:15  ·  #7822
Volvo af laten slepen door de ANWB. Startmotor muurvast geslagen. Bij het rechtstreeks op spanning zetten van de startmotor knetteren de vonken van de accukabels af. Duidelijk dus......

Tijd voor een andere :devil:
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 04.02.2019 - 21:39  ·  #7823
Quote door BBS

Volvo af laten slepen door de ANWB. Startmotor muurvast geslagen. Bij het rechtstreeks op spanning zetten van de startmotor knetteren de vonken van de accukabels af. Duidelijk dus......

Startmotor of Volvo? :o
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 04.02.2019 - 21:40  ·  #7824
Was het nu nog maar een handbak BJ 😜 kon je hem aanduwen.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 04.02.2019 - 22:45  ·  #7825
cilinder 1 is idd wat heter dab de anderen, maar ik zou me geen zorgen maken. geen vreemd gebrande electroden enzo als ik t zo zie. hoe lang hebben ze dr in gezeten?

Quote door Blackfox

Vandaag olie ververst en bougies vervangen.
Bij cilinder 1 viel me de kleur op van de bougie, beetje wit grijs,
De overige 4 lijken mij goed van kleur.Heeft dit te maken met te weinig lpg op cilinder 1?

groet,

Bas

BBS
Subject:

· 
Posted: 05.02.2019 - 09:35  ·  #7826
Quote door folke3

Quote door BBS

Ik denk steeds meer aan beiden. Afgelopen 9 jaar dat ik hem nu heb heeft hij mij al bijna even vaak laten staan.

Quote door Blade

Ga jij 1800 kilo aanduwen? :D :lol:
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 05.02.2019 - 10:22  ·  #7827
Quote door BBS

Quote door folke3

Quote door BBS

Ik denk steeds meer aan beiden. Afgelopen 9 jaar dat ik hem nu heb heeft hij mij al bijna even vaak laten staan.

Quote door Blade

Ga jij 1800 kilo aanduwen? :D :lol:

Pech is nooit fijn.
Ik heb in 4 jaar eerst de nokkenas keerring eruit gehad.
De dynamo kapot
En nu de krukaskeerring.

Maar ik probeer alles in perspectief te bekijken.
3 keer pech in 75K km waarvan de dynamo gewoon ouderdom was.
Hoe vervelend ook kan ik daar nog wel overheen komen,

Afgelopen vrijdag onze 2e auto, deze is 11 jaar jonger dan die van mij, bij de dealer gekocht.
Liet ons staan op de A50.

Dat kreng rijd amper 6K per jaar en daar heb ik veel meer moeite mee dat die me liet staan.
En de aanschafprijs was ook nog eens 3 keer de prijs van mijn V70
BBS
Subject:

· 
Posted: 05.02.2019 - 10:29  ·  #7828
Ik heb sinds 2015 na de eerste ombouw bijna 20K in de wagen gestoken. Bijna alles is nieuw van dat ding en nog steeds kan ik er niet 100% op vertrouwen. En dat steekt eigenlijk nog het meeste.....

Het ding is bijna 21 jaar oud, de ANWB man gaf wel complimenten want dat ie 21 jaar oud was zag er je er niet van af. Motor was ook perfect ingebouwd, maar dat ie je dan nog gewoon laat staan. Kijk een ouderdoms gevalletje dat er iets vervangen moet worden is de issue niet. Dat ie niet meer voor- of achteruit wil wél......
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.02.2019 - 12:38  ·  #7829
Altijd vervelend , maar probleem is modern , die nieuwerwetse auto's , dynamo kapot , max15 tot 20 min later sta je gewoon stil , vanwege de computers die het niet meer doen .

Reed een paar jaar geleden met mijn Chevrolet uit 1955 naar zuid Frankrijk en hield mijn Dynamo (eigenlijk een generator in dit geval) er ook mee op , heb nog een reserve accu gekocht bij een tankstation maar die heb ik niet eens gebruikt , 500km door gereden naar mijn bestemming , licht uit en ventilator uit , raam open armpje naar buiten en alleen een ontsteking en remlichtje dat wat stroom gebruikt .
Op bestemming aangekomen dynamo er uit een ruil geregeld , en 2 dagen later was het weer voor elkaar , de reserve accu paste weer in de kofferbak van de s60 van een maat van me , want die had een paar maanden later zijn accu kapot .

En dan komt er nog bij dat de oude techniek zich nog redelijk makkelijk naast de weg laat repareren , met eenvoudig gereedschap , nieuweauto's meestal afslepen .

AL die moderne auto's hebben niet alleen maar voordelen .
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.02.2019 - 14:30  ·  #7830
Zo heb ik een keer de accu kapot gehad van mijn 300D, totaal geen leven meer in. Maar ja, die auto weegt ook iets van 1800 kilo of zo. Met 5 man heuvelaf aangeduwd en op de koppeling gestart (zonder voorgloeien! gelukkig was het zomer), daarna bleef hij vrolijk lopen natuurlijk. Moesten we onderweg nog tanken... eerst wilden ze dat niet doen met lopende motor (bemand tankstation) maar na een beetje aandringen en toelichting werd dat ook toegelaten en zijn we toch maar weer mooi met de hele familie thuisgekomen zonder de sleepdienst te hoeven bellen.

BBS - nieuwe startmotor d'r in knuppen en weer lekker toeren zou ik zeggen. Maar ja, als het vertrouwen weg is, is de lol er wel af. Ook al doet 'ie het een half jaar probleemloos, het gevoel blijft lang knagen. Maar ja, met een andere weet je ook niet wat je krijgt.

Selected quotes for multi-quoting:   0