Ik heb bij mijn oude Avensis sierstrips beplakt met 3D-carbonfolie van Aliexpress, dat ging prima met een föhn. Dan moet dat ook goed gaan met dat 3M spul verwacht ik
V70 een beurt gegeven .
Olie+filter
Dieselfilter
Interieurfilter
Even uitgelezen met vida , niks bijzonders , dus alleen de service melding gereset .
Luchtfilter hoeft maar om de 60k , dus die mag de volgende keer .
De olie zag er erg netjes uit , wissel met 15k (inplaats van de voorgeschreven 30k) en ben helemaal over op de GTL diesel , en dat zie je duidelijk , de olie is duidelijk minder zwart , lijkt veel minder roet in te zitten dan eerder .
Rubber ring van de oliedop vervangen, laatst besteld voor anderhalve euro op MP.
De oude ring was knoepers hard en brak meteen toen ik hem eraf wou halen, nu de nieuwe erop en hopelijk is het "probleem" opgelost met olie op de kop.
De winterbandjes van de Volvo opnieuw laten balanceren. Er misten wat loodjes en om nou de hele tijd in een vibrator te moeten rijden is ook niet wat......
Verder een als nieuw gereviseerd TRW stuurhuis besteld van deze Duitse webshop. De beste man is supersnel met zijn e-mails en beantwoord deze ook razendsnel. Hij kan de stuurhuizen controleren op VIN nummer.
Weet iemand trouwens of de o-ring van de dop van de stuurpomp ook los verkrijgbaar is??
Eindelijk de achterste motorsteun vervangen, kreeg de onderste 14mm bout niet los met de tools die ik had. Met een 1/4" verlengstuk, kniekoppeling en 14mm dop en een grotere ratel eindelijk losgekregen. Heb ze nu allemaal vervangen
Op de foto lijkt het af fabriek, heel knap gedaan.
Inderdaad, strak werk.
Vandaag samen met Poika de V aan een grondige inspectie onderworpen.
Vloeistoffen zijn weer fris en interieurfilter ook , was geen overbodige luxe.
Moet zeggen dat de auto er van onderen ook verrassend goed uitziet, blok, turbo etc. ook, kurkdroog.
Terugweg was, net als de heenweg, een en al genieten.
Poika, bedankt voor je hulp.
Top dag Hans! En inderdaad een hele nette V70. Rijdt ook fantastisch zon 2.0T met ruim 200Pk, erg soepel en ‘makkelijk’. Nog een paar puntjes, en hij kan er weer een jaar tegenaan qua onderhoud.
En dat interieur filter.....
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40032 Geregistreerd: 07 / 2009
Klopt, met name de verassing van de accu, dat was minder.
Maar goed, daar komt volgende week een nieuwe in.
Dan nog preventief de rubbers achter vernieuwen (geen afkeur, maar wel zichtbare slijtage) en preventief nieuwe remolie erin.
Was een erg gezellige en nuttige dag.