Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Homepage: ducked.nl
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 16.03.2019 - 22:30  ·  #7966
RoyS60T5
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 00:49  ·  #7967
Laat mij via PB even weten wat je van de subframe inserts vind aub. Is wellicht wat voor zowel de 60 als de 70.

Of gewoon in het algemeen hier zodat iedereen je mening kan lezen. Zal vast voor meerdere mensen interessant zijn.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 08:11  ·  #7968
Quote door Age_D5

Dashboard trim gewrapt....

Wauw, dat ziet er 300X beter uit dan die afgrijselijke plastic nep houten inleg... Wie dat toch ook ooit bedacht heeft o.O
BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 08:14  ·  #7969
Quote door RoyS60T5

Laat mij via PB even weten wat je van de subframe inserts vind aub. Is wellicht wat voor zowel de 60 als de 70.

Of gewoon in het algemeen hier zodat iedereen je mening kan lezen. Zal vast voor meerdere mensen interessant zijn.

Ik heb ze er ook in zitten....
De wagen rijd er een stuk strakker van. Je krijgt wel een ietsie meer motor lawaai binnen.
Aan de andere kant ik vind de meerwaarde van het strakker sturen -wat directer op de stuurbewegingen- meer wegen dan het kleine beetje "brommen" wat je extra hoort.

V70 classic, nu 3 jaar met inserts.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 14:06  ·  #7970
Ik heb zojuist de fittinkjes van de kentekenplaat verlichting vervangen. Ik had een 5-minuten klusje verwacht, maar dat viel tegen. De kabeltjes liggen vast in de handgreep, dus moest de handgreep los, dus moest de ruitenwissermotor los, enz...
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 15:47  ·  #7971
Zomerwielen er weer op gezet, banden op spanning gebracht (2.7 bar, kan het altijd nog verlagen als het niet comfortabel is), winterwielen een schoonmaakbeurt gegeven en in de schuur opgeruimd. Laat de lente maar komen :)
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 17:57  ·  #7972
Nog twee weken ik plaats de (nieuwe) zomerset er ook onder. Eerst maar met huidige banden, en als 17 inch bevalt dan zal ik ze voorzien van nieuw rubber.
Dan heb ik nog een set 16 inch eurus over. Die zal ik tzt op forum plaatsen.

Nu de weken regen en wind voorlopig voorbij zijn de v70 door de wasstraat gereden en daarna de kunstof delen ingesmeerd met een goedje om ze weer donker te krijgen. Iets van turtle wax, waar ik toevallig een tijdje terug bij de gamma tegenaan liep.
Ook een stukje van de dakrails gedaan om te testen hoe het daarop uitkomt.
Als t bevalt doe ik de rest ook.
LukasS60
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 20:56  ·  #7973
Gister en vandaag voor 't eerst wat onderhoud zelf gedaan (samen met wmkuipers) nadat ik mijn S60 heb gekocht: oliewissel + filter, interieurfilter, luchtfilter en bougies gewisseld. Zaten NGK R bougies en de verscheidene filters waren van niet bij mij bekende merken - alles nu vervangen door origineel Volvo. Oliewissel ging niet helemaal soepel omdat ik de o-ring op de verkeerde plaats had gedaan waardoor ik na de wissel een heel slakkenspoor achterliet vanuit de doe-het-zelf garage. Snel weer terug op de brug gezet en het filter er weer af, ring op de goede plek gedaan en daarna lekte hij niet meer. Top geholpen bij de doe-het-zelf garage in Geldrop - aanrader!

Vandaag heeft wmkuipers mijn doffe koplamp gepolijst. Ziet een heel stuk beter uit zo! Staat er weer strak bij voor de komende tijd. Volgende project worden de remschijven+blokken, ook leuk om zelf te doen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 21:07  ·  #7974
Lampen polijsten is geen leuk werk, maar heeft wel een grote uitwerking.
Staat er weer mooi bij.
fjeroen
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

HP audio upgrade

· 
Posted: 17.03.2019 - 21:21  ·  #7975
Vandaag op bezoek geweest bij douwe dobma in Leeuwarden . Hij heeft mijn audio geupgrade naar high performance .
Aardige gast met verstand van zaken.
Meteen ook gekeken naar de lekkage bij de pedalen. Bleek afwatering van dak te zijn! Kan ik daar mee verder.

Over de upgrade kan ik kort zijn: super! Veel beter dan de basic set. Meer diepte en helderheid in alle soorten muziek.
Vakkundig ingebouwd door douwe.
Een aanrader!
HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 21:24  ·  #7976
Quote door brinkie

Zomerwielen er weer op gezet, banden op spanning gebracht (2.7 bar, kan het altijd nog verlagen als het niet comfortabel is), winterwielen een schoonmaakbeurt gegeven en in de schuur opgeruimd. Laat de lente maar komen :)

Bij mij hollen de voorbanden al redelijk uit bij 2.5 bar. Zal er met 2.7 niet beter op worden.
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Homepage: ducked.nl
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 22:15  ·  #7977
Altijd checken of je iets op de site van de fabrikant kan vinden!

Zo heb ik Vredestein Ultrac Sessantas gehad die op 3.0 BAR moesten. Ik geloofde er ook niet in, maar ging van 2.5 naar 3.0 BAR (stond op site Vredestein) en de band presteerde merkbaar een stuk beter
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 18.03.2019 - 08:30  ·  #7978
Dit zegt Michelin over de bandenspanning:
Controleert u de spanning toch op warme banden, tel dan 0.3 bar bij bij de spanning die wordt aanbevolen door de autoconstructeur. Controleer de spanning opnieuw als de banden koud zijn.

zie ook https://www.michelin.nl/banden…enspanning
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 18.03.2019 - 10:35  ·  #7979
Zie attachment over wat Volvo specificeert wat betreft de bandenspanning van een V70 MY2011.

Aangezien het tankstation waar ik de banden van lucht voorzie een kilometer verderop is, tel ik 0,1 bar bij de spanning op, dan zit ik goed.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.03.2019 - 11:31  ·  #7980
Benzinestations hebben vaak niet de meest nauwkeurige meters. Hier krijg je lucht nog (bijna) overal gratis, dus oppompen doe ik wel bij de pomp, maar ik heb altijd een klein apparaatje in de auto liggen om de meting koud te kunnen doen (en wanneer ik eraan denk) zodat ik écht de juiste spanning heb.
Dat apparaatje heb ik weer vergeleken met de druk bij de bandenboer.
Kost €10-15 online, van een gerenommeerd merk als Michelin.
Nu, 0,1 bar verschil ga je ook niet dood aan, maar ik heb al 0,4 bar afwijking gezien bij sommige pompen en dat vind ik teveel.

Mijn V70nn 2.4D heb ik rondom op 2.6 staan en vind ik prima comfortabel. Bandenboer raadde 2.7 voor en 2.5 achter aan, hij zei dat mensen veel te lage spanningen hanteren voor de huidige banden.

Selected quotes for multi-quoting:   0