Laat mij via PB even weten wat je van de subframe inserts vind aub. Is wellicht wat voor zowel de 60 als de 70.
Of gewoon in het algemeen hier zodat iedereen je mening kan lezen. Zal vast voor meerdere mensen interessant zijn.
Ik heb ze er ook in zitten....
De wagen rijd er een stuk strakker van. Je krijgt wel een ietsie meer motor lawaai binnen.
Aan de andere kant ik vind de meerwaarde van het strakker sturen -wat directer op de stuurbewegingen- meer wegen dan het kleine beetje "brommen" wat je extra hoort.
Ik heb zojuist de fittinkjes van de kentekenplaat verlichting vervangen. Ik had een 5-minuten klusje verwacht, maar dat viel tegen. De kabeltjes liggen vast in de handgreep, dus moest de handgreep los, dus moest de ruitenwissermotor los, enz...
Zomerwielen er weer op gezet, banden op spanning gebracht (2.7 bar, kan het altijd nog verlagen als het niet comfortabel is), winterwielen een schoonmaakbeurt gegeven en in de schuur opgeruimd. Laat de lente maar komen
Nog twee weken ik plaats de (nieuwe) zomerset er ook onder. Eerst maar met huidige banden, en als 17 inch bevalt dan zal ik ze voorzien van nieuw rubber.
Dan heb ik nog een set 16 inch eurus over. Die zal ik tzt op forum plaatsen.
Nu de weken regen en wind voorlopig voorbij zijn de v70 door de wasstraat gereden en daarna de kunstof delen ingesmeerd met een goedje om ze weer donker te krijgen. Iets van turtle wax, waar ik toevallig een tijdje terug bij de gamma tegenaan liep.
Ook een stukje van de dakrails gedaan om te testen hoe het daarop uitkomt.
Als t bevalt doe ik de rest ook.
Gister en vandaag voor 't eerst wat onderhoud zelf gedaan (samen met wmkuipers) nadat ik mijn S60 heb gekocht: oliewissel + filter, interieurfilter, luchtfilter en bougies gewisseld. Zaten NGK R bougies en de verscheidene filters waren van niet bij mij bekende merken - alles nu vervangen door origineel Volvo. Oliewissel ging niet helemaal soepel omdat ik de o-ring op de verkeerde plaats had gedaan waardoor ik na de wissel een heel slakkenspoor achterliet vanuit de doe-het-zelf garage. Snel weer terug op de brug gezet en het filter er weer af, ring op de goede plek gedaan en daarna lekte hij niet meer. Top geholpen bij de doe-het-zelf garage in Geldrop - aanrader!
Vandaag heeft wmkuipers mijn doffe koplamp gepolijst. Ziet een heel stuk beter uit zo! Staat er weer strak bij voor de komende tijd. Volgende project worden de remschijven+blokken, ook leuk om zelf te doen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40032 Geregistreerd: 07 / 2009
Vandaag op bezoek geweest bij douwe dobma in Leeuwarden . Hij heeft mijn audio geupgrade naar high performance .
Aardige gast met verstand van zaken.
Meteen ook gekeken naar de lekkage bij de pedalen. Bleek afwatering van dak te zijn! Kan ik daar mee verder.
Over de upgrade kan ik kort zijn: super! Veel beter dan de basic set. Meer diepte en helderheid in alle soorten muziek.
Vakkundig ingebouwd door douwe.
Een aanrader!
Zomerwielen er weer op gezet, banden op spanning gebracht (2.7 bar, kan het altijd nog verlagen als het niet comfortabel is), winterwielen een schoonmaakbeurt gegeven en in de schuur opgeruimd. Laat de lente maar komen
Bij mij hollen de voorbanden al redelijk uit bij 2.5 bar. Zal er met 2.7 niet beter op worden.
Altijd en of je iets op de site van de fabrikant kan vinden!
Zo heb ik Vredestein Ultrac Sessantas gehad die op 3.0 BAR moesten. Ik geloofde er ook niet in, maar ging van 2.5 naar 3.0 BAR (stond op site Vredestein) en de band presteerde merkbaar een stuk beter
Dit zegt Michelin over de bandenspanning:
Controleert u de spanning toch op warme banden, tel dan 0.3 bar bij bij de spanning die wordt aanbevolen door de autoconstructeur. Controleer de spanning opnieuw als de banden koud zijn.
Benzinestations hebben vaak niet de meest nauwkeurige meters. Hier krijg je lucht nog (bijna) overal gratis, dus oppompen doe ik wel bij de pomp, maar ik heb altijd een klein apparaatje in de auto liggen om de meting koud te kunnen doen (en wanneer ik eraan denk) zodat ik écht de juiste spanning heb.
Dat apparaatje heb ik weer vergeleken met de druk bij de bandenboer.
Kost €10-15 online, van een gerenommeerd merk als Michelin.
Nu, 0,1 bar verschil ga je ook niet dood aan, maar ik heb al 0,4 bar afwijking gezien bij sommige pompen en dat vind ik teveel.
Mijn V70nn 2.4D heb ik rondom op 2.6 staan en vind ik prima comfortabel. Bandenboer raadde 2.7 voor en 2.5 achter aan, hij zei dat mensen veel te lage spanningen hanteren voor de huidige banden.