mijn zomer velgen geplaatst gisteren.
Ik heb ook de stuuruitslagbegrenzers vervangen.
Het was nodig. Voorlopig nog geen geschuur gehoord (had ik anders wel bij de 17" zomer, niet bij de 16" winter).
handjes wel flink vuil van de uitslagbegrenzers !
Die waren inderdaad wel aan vervanging toe. Ik hoop dat je er wel een flinke lik vet aan hebt gesmeerd? Droge uitslagbegrenzers kunnen een akelig geluid maken...
Net de alarm sirene vervangen. Ff koplamp eruit en de wielkast stukje open kun je mooi beide boutjes los draaien. Foutmelding is voor nu weer weg. Nu nog keer schokdempers gaan vervangen eerst ff puzzelen welke we nodig hebben heb nu nivomats maar die vind ik toch wel flink aan de prijs
Net niet aan mijn V70 gedaan:
- remblokken vervangen, want aan de hand van de omschrijving van Autodoc de verkeerde blokken besteld.
- zomerwielen eronder gezet, want 1 band was leeg.
De laatste deur beplakt met silent coat, het verschil met de 3 deuren beplakt was al zeer goed merkbaar. Ook verder gegaan met het aansluiten van de verstralers achter de grille, voor alsnog gaan ze met het grootlicht mee maar er komt ook nog een mogelijkheid om ze apart aan te zetten of uit.
Een hele hoop! Beginnen met de VVT poelie + D-riem, dat klusje is best goed te doen trouwens. Uiteraard meteen multiriem + alle rollen en vrijloop dynamo meegenomen.
Daarna de o-ringen in het onderblok vervangen, preventief. 1 van die ringen was aardig vervormd maar niet kapot zoals ik ze wel eens op foto's heb gezien. Ook dat is prima zelf te doen met een brug.
Als laatste hebben we wiellager vervangen linksvoor. Verder nog alles wat standaard bij een beurtje hoort, bougies, filters etc
zomerbanden eronder, motorolie en filter vervangen, bovenste motorsteun vervangen en voor de lol weer even aan vida gehangen.
- to do: torsiesteun versnellingsbak (ligt al klaar) en op den duur alle andere motorsteunen (dit doe ik samen met een grote beurt die ik bij Volvoservice ga maken in juni-juli).
Volgende week even bij Verdampere langs voor (vrijwillige) controle van het CNG drukreduceerventiel in de motorruimte; dat maakt enorme herrie als ik net gas heb getankt en hij lijkt nogal rijk te lopen bij koude motor.
Verder nog een keer een terugslagklepje in de benzineleiding plaatsen; als de motor koud is moet ie 5-10 seconden ronddraaien voordat ie aanslaat; er staat voor het starten ook geen druk meer op de injectorrail.
vorige week bij Martin (MMTS) geweest voor de oliewissel met BG toevoeging EN...xenon in laten bouwen. Wat een verschil. Betreft parkeerlampjes en gewone verlichting dus wat je ook overdag gebruikt. Groot licht ( die extra lampen aan de binnenkant) die zijn nog gewoon origineel. Maar dat is niet erg het dimlicht geeft al zoveel verschil dat is ongelooflijk. Ik ben er blij mee!!