Dat wat Volvo adviseert aan bandenspanning is altijd een enorm verschil t.o.v. wat de bandenfabrikant adviseert.
Zit als snel 0,5 bar verschil tussen, Volvo adviseert bijv. 2,5 bar, daar waar de bandenfabrikant 3,0 adviseert, die tweede is iets minder comfortabel, maar wel zeer gunstig voor je wegligging/levensduur van de banden en brandstofverbruik.
Vergeet echter niet het aller belangrijkste, de bandenspanning is dus de spanning die je hebt tijdens je rit, niet als je koud weg rijd, kan nogal schelen bij sportieve rijstijl en hoge asfalttemperaturen, al blijft dat bij rustig gebruik in Nederland wel redelijk gelijk.
2,5 bar koud opgepompt kan met een sportieve rijstijl/hittegolf/bergen/zware belading zomaar 3,0 bar worden.
Verder een als nieuw gereviseerd TRW stuurhuis besteld van deze Duitse webshop. De beste man is supersnel met zijn e-mails en beantwoord deze ook razendsnel. Hij kan de stuurhuizen controleren op VIN nummer.
Weet iemand trouwens of de o-ring van de dop van de stuurpomp ook los verkrijgbaar is??
En het stuurhuis is aanbeland..... Zie de bijgesloten foto's.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Nee, ik weet ook nog niet wie hem er wel onder gaat knutselen. Voorlopig rijd hij nog, maar voor de apk in december zal hij er onder moeten Marc.
Normaal zou Dirk dat moeten doen.....
Vandaag een olie wissel gedaan.
Planning was de komende klusmeeting maar ik wou het nu graag gedaan hebben..
Dit keer dat gratis ester spul erin van TPR.. Ben benieuwd De motor zoemde prettig de terugweg..
Poika was zo vriendelijk dat het bij hem in de garage mocht. Daarna mocht ik wat meehelpen met wat werkzaamheden (gereedschap aangeven enzo).
Goede koffie gehad, beetje bijgepraat en eind van de middag weer naar het mooie Flevoland toe!
DJ
De iPod adapter die ik heb overgenomen van Jeroen succesvol weten in te bouwen. Een HU-801 staat toch mooier dan een aftermarket 1DIN radio! Ik luister geen radio, alleen muziek via de iPod.
Niet perse vandaag, maar 2 weken terug de remmerij aan de achterkant aangepakt. Nieuwe schijven, blokken en handremschoenen. Uiteraard ook nieuwe veertjes voor de schoenen, wel zo fijn. Wel erachter gekomen dat de handrem niets meer deed, of nauwelijks. Dus gisteravond dat handremkabels vervangen. Flink klusje wat best wat tijd kost. Gelukkig ging alles wel goed los. Heerlijk gevoel dat alles weer fris en fruitig is
mijn zomer velgen geplaatst gisteren.
Ik heb ook de stuuruitslagbegrenzers vervangen.
Het was nodig. Voorlopig nog geen geschuur gehoord (had ik anders wel bij de 17" zomer, niet bij de 16" winter).
handjes wel flink vuil van de uitslagbegrenzers !
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).