Bij de achteras moet ik nog uitdokteren hoe ik het voor elkaar krijg om de twee aangegeven locaties op de juiste stand te krijgen. Zodat alles enigszins recht staat. Adviezen/hulp zijn welkom
Het asje waarmee de voorste link aan het subframe zit is excentrisch. Daarmee kun je de sporing bijstellen. De camber was meen ik niet bij te stellen.
Het is camber en sporing in één......
zorg wel dat je de bouten door de rubbers pas volledig vast draait als de auto op zijn wielen staat. Dan is er de minste spanning op de rubbers. Als je dat doet terwijl alles in de uitgeveerde stand staat heb je al spanning op de rubbers staan zodra je de auto weer op zijn wielen zet.
Het is camber en sporing in één......
zorg wel dat je de bouten door de rubbers pas volledig vast draait als de auto op zijn wielen staat. Dan is er de minste spanning op de rubbers. Als je dat doet terwijl alles in de uitgeveerde stand staat heb je al spanning op de rubbers staan zodra je de auto weer op zijn wielen zet.
Dus als ik onderstaande afstand aanhoud zoals afgebeeld komt het goed? Ik bedoel, (bijna) alle andere bussen zitten op vaste plekken.
Je tip over het vast draaien van de bouten is natuurlijk goud waard
Ik heb het glas van dw rechter spiegel maar weer vast gelijmd.
Die wou er gisteren op de A50 vandoor gaan. Had het met de D5 ook al gehad aan beide kanten, S60 kwaaltje zeg maar.
dat had ik pas ook bij mijn V70. Op tijd gestopt, eraf gepakt, en thuis weer stevig vastgelijmd. Schijnt een kwaaltje van auto's ouder dan 10 jaar te zijn... iets met uitdrogende lijm.
Ik heb ze vervangen maar zie t raam alsnog een tikkeltje kantelen.
De oude blokjes waren niet kapot. Zagen er wel verweerd uit.
Het kantelen is trouwens niet in de auto stand omhoog.
Moeizaam open en dicht helpt wellicht al om de rail waar de blokjes inzitten goed inspuiten met vet. En natuurlijk de rubberen randen met silicone spray inspuiten.
Ik heb gisteren de motor laten carbon cleanen, ik ben benieuwd naar het verbruik nu. Ik heb wel het idee dat de motor wat soepeler loopt. Zijn hier nog meer mensen met ervaring na carbon clearing?
Net de facelift spiegels binnen gekregen en direct gemonteerd. Wat een verschil! Ziet direct veel frisser uit. Mijn oude waren niet heel mooi meer. Ik had 1 zwarte en 1 vervaagt blauwe. Deze zijn donker grijs maar ik persoonlijk vind het perfect bij de blauwe auto passen.
Enige nadeel: ze hebben verlichting aan de onderkant, mijn oude spiegels hadden dat niet. Deze doen het nu niet. Iemand een idee of dat geactiveerd moet worden?
Ook zijn deze elektrisch inklapbaar, wederom mijn oude niet. Ik heb het knopje erbij gekregen. Krijg ik dat 'makkelijk' werkend door de knop simpelweg in te pluggen?