Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Sep1983
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 18.05.2019 - 16:55  ·  #8176
Mijn Franse voitures moest ik altijd met zij aanspreken. Kan ook door het karakter komen haha ;-)
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 18.05.2019 - 17:17  ·  #8177
Quote door PDJ

Lekker an het wassen en kleien. Daarna de S in de colognite wax.
Is wel nodig ook, op de parking van mn werk zijn helaas vele meeuwen en ander gevogelte. En dus ook elke keer alle auto's bescheten :-(. Dus dan kan ik de lak beter maar ff zo goed mogelijk beschermen. Die schijtzooi van hun bijt zelfs in je ramen....

Heb ik hier ook last van. Vanavond nog een stukje verder waxen. Lekker spul he die Collignite. Is het kleien een beetje te doen? Merk nu pas hoeveel vervuiling er op de lak zit. Wat je met gewoon wassen niet weg krijgt.
Zou t nog wel een keer helemaal goed willen aanpakken.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 18.05.2019 - 17:40  ·  #8178
Kleien is prima te doen hoor, je moet alleen niet last hebben van je schouders net als ik :-P
Bij mij valt de vervuiling erg mee gelukkig dus het gaat vrij snel. Ben nu net klaar met wassen, kleien, wassen en drogen. Zometeen het dak in de wax zetten en dan morgen de rest.

Edit:
Toch de hele auto maar in de wax gezet, ik was lekker op dreef :-).
Nu een heerlijk blinkende bolide en een zeer pijnlijke set schouders ;-).
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 18.05.2019 - 22:18  ·  #8179
Quote door Sep1983

Is een Volvo trouwens een zij? ;-)

Er is maar 1 land waar echt autofielen wonen en dat is Frankrijk. En daar heet een auto "la voiture", dus vrouwelijk. De heupen van mijn S60 doen ook niet anders vermoeden. Sneu voor mijn vrouw, maar ze heeft zich in haar lot weten te schikken............
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 18.05.2019 - 23:29  ·  #8180
Quote door folke3

Quote door Sep1983

Is een Volvo trouwens een zij? ;-)

Er is maar 1 land waar echt autofielen wonen en dat is Frankrijk. En daar heet een auto "la voiture", dus vrouwelijk. De heupen van mijn S60 doen ook niet anders vermoeden. Sneu voor mijn vrouw, maar ze heeft zich in haar lot weten te schikken............

Mooi gesproken...... 😂😂😂😂

Al ga ik me afvragen hoe de heupen van de "vrouw " er dan uitzien?
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 18.05.2019 - 23:29  ·  #8181
Vandaag diverse krassen op t rechter portie weg gepolijst die op t werk er op zijn gekomen door de autoportier van een collega. Maar toen ik t zag stond er geen auto meer langs geparkeerd. De krassen in de lak zijn helemaal verdwenen maar wel een blijvende afdruk. Fijn hè, zulke collega`s!
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.05.2019 - 23:42  ·  #8182
Niet direct met Volvo te maken maar vandaag toch een emotionele stap vwb auto's.
Vandaag heb ik mijn Nova Sportscar verkocht die ik al vanaf 1994 in mijn bezit had. Helaas. maar die stond al een jaar of 10 buiten onder een afdak waardoor die er niet beter op werd. maar ik wilde er al jaren niet verder geld in steken omdat deze kitcar door de kenners als het ultieme ontwerp wordt gezien maar er niemand veel geld voor wil betalen. Dus met zwaar verlies er afstand van gedaan.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 19.05.2019 - 07:20  ·  #8183
Wat een gaaf ding!
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.05.2019 - 22:27  ·  #8184
Quote door latten

Wat een gaaf ding!

Ja, dat is het inderdaad, dat hoor je van iedereen. En aan belangstelling nooit een gebrek geweest. Vele mensen aan de deur gehad of ik hem niet wilde verkopen. Maar als het op betalen aan komt (wat de auto je tot dat moment heeft gekost) mag je blij zijn dat je al een kwart van alle kosten er uit kunt halen. Vandaar dat ik er geen cent meer in wilde investeren. Ik heb een hele lijst liggen van geïnteresseerde die ik moest bellen als ik de auto ooit wilde verkopen. Nu verkocht aan iemand die me al 4 jaar vroeg of de wagen te koop was. Is nu naar iemand in Deventer gegaan.
Maar blijft toch jammer dat hij nu weg is. Heeft daarom ook jaren geduurd alvorens ik tot daadwerkelijke verkoop wilde overgaan.
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 20.05.2019 - 22:20  ·  #8185
Snap ik, zo te horen dus wel bij een liefhebber terecht gekomen, verzacht de pijn misschien nog een beetje...
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 21.05.2019 - 09:24  ·  #8186
Wauw, een Nova. Nog nooit in het echt gezien, maar ik herkende 'm meteen, een soort van futuristische kitcar op basis van een Kever chassis.
Ik ken het gevoel, los van de emotie het deed bij mij ook financieel pijn toen ik 5 jaar geleden mijn Matra Murena aan een Duitser verkocht (in NL wilde al helemaal niemand 'm hebben) voor ongeveer 1/5 van wat ik er in gestoken had de 14 jaar daarvoor. Ik had 'm beter ergens in een opslag kunnen zetten, ze zijn inmiddels een stuk meer waard.
Liefhebbersauto's zijn sowieso een slechte investering, ik heb de afgelopen 5 jaar ruim 7000 euro in mijn Volvo 480 zitten en bij verkoop levert 'ie nog niet eens de helft op. Maar ik zorg er wel voor dat 'ie blijft rijden, want stilstand is achteruitgang en ik heb die auto niet gekocht om er alleen naar te kijken. ;)
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 21.05.2019 - 18:37  ·  #8187
Mooie bak, maar hoe kom je er in vredesnaam uit als je op de kop belandt?
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.05.2019 - 19:07  ·  #8188
Quote door Dennis__78

Kwestie van voorzichtig rijden, maar je bent niet alleen op de weg dus er kan altijd wat gebeuren. Maar daar moet je niet aan denken.

De kap gaat hydraulisch omhoog / omlaag. Jan van Aalstede die destijds de importeur van Nova in Nederland was heeft tests laten uitvoeren waarbij de hydrauliek de auto omhoog duwt terwijl de wagen op zijn dak lag. En dat lukte. Door de polyester carrosserie weegt de wagen nog geen 700 kg.
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 21.05.2019 - 19:26  ·  #8189
Quote door ProVolvo

Quote door Dennis__78

Kwestie van voorzichtig rijden, maar je bent niet alleen op de weg dus er kan altijd wat gebeuren. Maar daar moet je niet aan denken.

De kap gaat hydraulisch omhoog / omlaag. Jan van Aalstede die destijds de importeur van Nova in Nederland was heeft tests laten uitvoeren waarbij de hydrauliek de auto omhoog duwt terwijl de wagen op zijn dak lag. En dat lukte. Door de polyester carrosserie weegt de wagen nog geen 700 kg.

Kijk weer wat geleerd hier op het forum ;-)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 24.05.2019 - 23:47  ·  #8190
Vier nieuwe Michelin Pilot Sport 4 besteld. Worden binnenkort gemonteerd. Ik had 225/45 R17, maar die passen eigenlijk niet mooi om de 8J Pegasus. Daar hoort 235 om. Die nu dus binnen en straks even uitlijnen. Hopelijk gaat het dan weer allemaal zoals het hoort. De set was op 225 erg sporingsgevoelig.

Selected quotes for multi-quoting:   0