Na 120k km de inlaat turboslang weer moeten vervangen (dat elleboogje voor de turbo). Er zat al een tijdje een gaatje in op de aansluiting bij de turbo en dat gaf rare geluiden. De slang was zo zacht geworden door olie dat ik deze finaal aan gort trok, zowel op de carteraansluiting als op het stuk op de turbo. Het was ook wel een imitatie.
Iemand nog tips om de alu buis van het luchtfilterhuis naar de inlaat turboslang vast te zetten? Het clipje waar deze mee vast zit is afgebroken en die buis rammelde tegen iets aan onder volle turbodruk omdat de zachte inlaatbuis teveel speling gaf.
De temperatuurmeter gaf al weken steeds -2 of -3 aan, heel soms liep het langzaam op naar +9 terwijl het toch zeer ruim boven de 10 graden is steeds.
Dus deurpaneel er af, alle stekkers geinspecteerd, niets raars aan te zien. Allemaal ingespoten met contactspray, en zowaar het lijkt weer te werken! (Of hij moet nu constant +22 blijven aangeven haha) ik had dat niet verwacht!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
De temperatuurmeter gaf al weken steeds -2 of -3 aan, heel soms liep het langzaam op naar +9 terwijl het toch zeer ruim boven de 10 graden is steeds.
Apart, dat heb ik de laatste weken ook regelmatig. Als ik na een ritje de auto opnieuw start kan het zomaar zijn dat het display -3 aangeeft terwijl het buiten 20 graden is. De keer daarna is alles weer correct.
Heeft deze foute weergave ook nog invloed op het motormanagement of bijvoorbeeld de ecc? Of is het slechts bedoeld voor de bestuurder?
Ik kon er verder nergens een topic over vinden dus het is kennelijk iets wat niet veel voorkomt...
Ik heb begrepen dat de sensor in de rechterspiegel alleen voor de dashboard weergave is en voor de automatische airco. Die gebruik ik nooit, en heb ook niks gemerkt. Maar, als zoiets er op zit moet het ook werken!
De sensor is ook los te koop, mocht deze echt stuk zijn, even zoeken op "volvo ambient temperature sensor". De sensor had bij mij een weerstand van 2000 ohm bij rond de 19 graden.
Schoongemaakt voor de vakantie, morgen nieuwe voorruit "klein" barstje verscheen ineens pff maar ja, volgende week naar Frankrijk, beginnen in Normandie.