Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 04.07.2019 - 21:40  ·  #8326
Quote door yes996

Net ook een afspraak gemaakt bij de Volvo dealer voor het vervangen van de distributie. Zit nu op 160.000 km
Prijs viel mij erg meer. 430 euro all in voor riem en spanners etc.
Had elders bij niet Volvo dealers prijzen opgevraagd maar deze waren maar tientjes goedkoper en sommigen meer dan honderd euro duurder.
Dan is de keus niet zo moeilijk!

Volgens mij is dat wel een nette prijs.Ik had zelf het materiaal gekocht (112 euro) daar komt dan nog bij het uur tarief van
mijn niet Volvo garage die het voor mij hebben gemonteerd.
Dat zie ik over een paar weken.

gr,

Bas
DaanO
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Condensor en racegaas

· 
Posted: 05.07.2019 - 07:56  ·  #8327
Quote door Blade

Spuit de compressor ook goed in, ze willen weleens gaan lekken.

Operatie blijkt toch naar wens te zijn verlopen. Het aanvankelijke gemeten stikstof drukverlies bleek bij de volgende dag meten stationair op druk te zijn gebleven (dank Gerard/garage van West voor deze tip). Na nogmaals een aantal uren onder stikstofdruk zonder drukverlies, inloop olie erbij, afvullen en COOL!
ikbat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 05.07.2019 - 23:28  ·  #8328
Eerder thuis dan verwacht,
En zit met met de airco, 2 weken geleden laten vullen, en nu het idee al dat hij leeg is, dus dacht lek.
Morgen komt de bestelde uv lamp binnen, maar heb nog zon geld controle lampje, ik denk ik probeer het vast.

En ja, het lukte al om wat te zien,.
De condensor, helemaal schoon, maar de pomp, vanaf de aansluiting op de pomp, een mooi verlichte pomp.

Ik denk dat de vorige eigenaar met het terug zetten van de pomp, de aansluiting niet goed heeft gedaan.
Morgen maar eens op het gemak gaan kijken, en zorgen dat het zit zoals het moet, nieuwe ringetjes er tussen, en dan maar weer eens zoeken om hem te gaan laten vullen.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.07.2019 - 15:46  ·  #8329
Eindelijk wat tijd gevonden om de remvoering te vervangen. Ik had de voering al een tijd thuis maar het leek mij toch verstandiger om ook maar meteen nieuwe veertjes te monteren.
Helaas bleken de twee grote veren iets te kort, dus gewoon de oude weer teruggeplaatst. Of verkeerd besteld, of verkeerd geleverd. Past op een s80 zegt het zakje.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 06.07.2019 - 19:45  ·  #8330
Ik heb altijd de veersets van Ate gebruikt, die waren prima.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.07.2019 - 20:27  ·  #8331
Quote door JJM

Ik heb altijd de veersets van Ate gebruikt, die waren prima.

Dit was een goedkoop setje van een paar euro,s. Voldoet prima, behalve de maat.
Ik heb die 2 kleine veerklemmetjes los moeten knippen, want ze lieten lastig los. Dus het is altijd verstandig een setje veertjes mee te bestellen. Ik had in eerste instantie verwacht dat ze met de (ATE) blokken mee werden geleverd.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.07.2019 - 12:29  ·  #8332
Wastegate afgesteld volgens dat halve maan principe. Kon dat stelding 2 volle slagen (720 graden) in draaien, toen stond hij pas weer netjes.
Het is best wel merkbaar, blok lijkt vlotter en mooier door z'n toeren te lopen met meer vermogen (heb het idee dat 'ie ook sneller is).
frans1401
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.07.2019 - 17:26  ·  #8333
De B4 servo update uitgevoerd. Ik heb net een nieuwe automaat geplaatst en hij hangt nog op half zeven zonder de wielophanging en nu kon ik er nog makkelijk bij. Het was nog makkelijker geweest als ik het had gedaan toen hij nog op de grond stond maar ja, verstand komt de jaren! Er uit was een fluitje van een cent maar om de nieuwe er in te krijgen moest ik even een hefboom creëren maar al bij al zat hij er in een half uur in. De oude was in principe nog goed maar je weet nooit wanneer dit verandert.
Op de foto's de nieuwe gemonteerd en de oude en de nieuwe naast elkaar.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 09.07.2019 - 23:40  ·  #8334
Quote door [-Tom-]

Wastegate afgesteld volgens dat halve maan principe. Kon dat stelding 2 volle slagen (720 graden) in draaien, toen stond hij pas weer netjes.
Het is best wel merkbaar, blok lijkt vlotter en mooier door z'n toeren te lopen met meer vermogen (heb het idee dat 'ie ook sneller is).

Hij is ook sneller nu. Het systeem is zo ontworper dat door veroudering/slijtage de boost druk minder wordt. Als het vanzelf meer zou worden dan werd het helemaal spannend!
Dus nu heb je weer je normale boost druk van de turbo, dat werd eerst afgeblazen, dus de turbo doet nu weer waar hij voor bedoeld is.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 10.07.2019 - 09:20  ·  #8335
Ja, ik voel nu gewoon dat er (door het hele toerenbereik) meer 'oempf' achter zit
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.07.2019 - 23:31  ·  #8336
Gister en vandaag de veerschotel vervangen (L+R). Ik heb in 5 jaar tijd alle merken al gehad: Lemforder, IPD, Febi. Nu weer origineel Volvo. En dat dempt gewoon lekker smooth. Ben benieuwd hoe lang dat zit!

Verder de Stuurolie even vervangen. Doe ik jaarlijks. Je ziet toch het verschil: lichtbruin of weer helder groen.

Vandaag ook nieuwe XC90-klauwen achter gekocht. Dan kan ook achter geupgraded worden. Voor heb ik al 336mm. Nu achter van 288 naar 308. De blokken waren op, het spulletje lag er al, dus dan is het een kleine moeite.
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 10.07.2019 - 23:48  ·  #8337
En dan ook nog ff staalomvlochten remleidingen rondom en je bent helemaal klaar...
Ik heb destijds de stofplaten achter ook vervangen voor xc90 exemplaren met de Xc90 remmen upgrade...
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.07.2019 - 10:50  ·  #8338
Er komen nu ook achter de Goodridge RVS remleidingen op. Die had ik nog liggen. Vergeten te vermelden.

Bij het upgraden van het achtersubframe heb ik destijds al de xc90 platen gemonteerd. Vooruitziende blik!
ed-oorklep
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.07.2019 - 11:43  ·  #8339
Quote door JJM

Vandaag ook nieuwe XC90-klauwen achter gekocht. Dan kan ook achter geupgraded worden. Voor heb ik al 336mm. Nu achter van 288 naar 308. De blokken waren op, het spulletje lag er al, dus dan is het een kleine moeite.

Dat gaat ook weer op t lijstje (voor stond er al op wist niet dat achter ook een upgrade was).
bartv70
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 13.07.2019 - 11:22  ·  #8340
Van de week nieuwe radiateur geplaatst door Poika.
Alleen zit een luchtbel in die er niet uit wil. Systeem zuigt een beetje vacuum waardoor het niveau in expansievat iets daalt, dop los en komt weer op niveau.
Poika had dit eerder gezien bij iemand en kwam met een mogelijke oplossing, een bleeder hose tussen expansievat en radiateur waardoor er een luchtverbinding komt tussen beide.
Want wat ik vreemd vind is dat of de toevoer of de afvoer van de radiateur ca. 8cm onder de bovenkant zit van de radiateur, daar kan natuurlijk een luchtbel blijven zitten. Er helemaal daarboven in de hoek zit dus de aansluiting voor dat bleeder hose slangetje.

Slang is van Volvo 31274900 en kost ca. 33 euro. Na ff googlen een alternatief slangetje gevonden op een russisch volvo forum.... Een Landrover slang, indentiek aan Volvo (LR006165) en kost bij Kimman maar 5,90! Maandag ophalen en hopen dat het opgelost is.

Selected quotes for multi-quoting:   0