hallo allemaal,
even opnieuw voorstellen; ik heet René en ben in het bezit van volvo v70 uit 2005 (benzine/ LPG)
Nadat mijn tellers er mee ophielden (meters allemaal op nul en geen richting aanwijzers

) heeft een vriend met professionele Bosch uitlees apparatuur mijn computer uitgelezen. Bij aankomst dit maal storing nog aanwezig dus dat was lekker. Ditmaal kon de apparatuur met de auto geen connectie krijgen, dat is normaal gesproken als ik wat had geen probleem.
(Heb een keer mijn stuurwiel los gehad en ja dan krijg je airbag gestoord en dat krijg je zelf niet weg, door fouten te resetten met garage uitlees apparatuur lukte dat toen wel.)
Nu na wat zekeringen trekken en terugplaatsen was er een spanningsval geweest en plop de meters deden het en we konden weer uitlezen zoals het hoort. Het blijkt zoals eerder in de can bus communicatie te zitten. Het typische is dat ik al eerder problemen hier mee had gehad, toen bleek accu zeer slecht en na vervangen van accu voor een type met iets wat meer vermogen ( ook gelezen als tip op deze site) was het probleem tijden weg.
Ditmaal dus wat hardnekkiger, computers blijven rare apparaten
wat mij verbaas is dat als de fout er eenmaal is geweest hij steeds frequenter komt en er steeds meer gestoord raakt in de auto ( raambedieningen dakraam bediening enz), en nadat alle foutloges zijn verwijdert het een tijd goed gaat. Een (ex)monteur van Volvo wist ons te vertellen dat het een temperatuur dingetje is maar dat kan ik niet rijmen met het verhaal dat als alle fouten verwijderd zijn het probleem tijden weg is.
Ook hij zetten mij op het spoor van ETS zoals veel benoemd op de site. maar even contact gezocht en hij gaf aan dat reparatie 225 euro kost

, beter als 900 euro bij de dealer.
word vervolgd.