Eigenlijk gisteren... Na lange tijd dat mijn zgan veerpoten klaar laten ze dan toch eindelijk vervangen. Meteen goede sportoefening, alles zat goed vast zeg. Maar jeetje wat n verschil, staat weer iets hoger op de pootjes maar vooral drempels zijn weer goed te nemen. De originele hebben 357k km vol gehouden. Meteen 2 nieuwe stabilisator stangen erop. Binnenkort laten uitlijnen aangezien ik nu met dat thuis werken toch geen enkele km rij.
we zijn bijna bij de blower, en heb al een bed gemaakt in de auto,
Stoel ligt op de achterbank, lekker veel ruimte nu, en de gordel hoeft niet los.
nou het gaat niet goed, blijkt dat ze bij de MY2012, het niet meer mogelijk is om de luchtbuis achter de teller unit te verwijderen.
in vida staat dus nu dat je het dashboard moet verwijderen, als het moet zaag ik de buis gewoon door.
probeer eerst het dashboard los te halen en te verplaatsen dat ik er bij kan , dit is niet fijn Volvo,
een klein besparing voor Volvo, een groot probleem bij reparatie.
Buis hoeft niet weg. Op gevoel doen met je hand erin! Pas nog gedaan bij een my15.
Tis maar 1 boutje dacht ik.
En je moet hem ontgrendel voor je kan draaien.
Mijn hand past er niet in( zal een proberen om de buis las te maken. ik zie de klip na het weg halen van wat schuim,
hoop dat de bout er niet in zit, die hoort alleen geplaatst te zijn als de klip is afgebroken
Ga een tool maken dat ik de klip kan ontgrendelen, het zit echt veel vollers als bij MY2008,
Als t boutje er helemaal niet in zit, is het helemaal een eitje! 1 iemand draaien aan motor, de ander ontgrendelen met een lange schroevendraaier bijv.
Als t boutje er helemaal niet in zit, is het helemaal een eitje! 1 iemand draaien aan motor, de ander ontgrendelen met een lange schroevendraaier bijv.
Ja, dat is als je met je hand er in kan krijg iets meer ruimte, als ik de buis omhoog duw maar mijn en gaat er echt niet in, en die zijn niet zo groot. Maar met een plaat geslagen aluminium buis, heb ik het klipje nu ontgrendeld.
dit is de ruimte, is een 8mm aluminium buis, voor referentie.
en nu zit de klip zo, en hoef hem niet vast te houden.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Oude unit is er uit, op het moment dat ik dacht dat die schroef er in moet zitten schoot hij los. De stekker kon losgemaakt worden aan de bijrijders kant als de unit naar je toetrekt kun je met je linkse hand de klipjes ( beide kanten van de stekker ) van de stekker in duwen.Ik heb wel even de een draad door de die kabel gedaan zodat ik hem altijd naar me toe kan trekken om hem weer vast te maken. Nu weer alles in elkaar, fluitje van een cent, met aardig wat gevloek, de buren kwamen kijken of het wel goed ging
Maar wat is er eigenlijk aan de hand met je blower dat ie eruit moet?
Hij had een piepje, als hij iets harder moest werken als normaal. Dus vervangen.
Alles zit weer in elkaar met de nieuwe blower, en als werkt weer. Had wel wat errors, 1 er van was
van de airbag, die liet hij niet zien in vida en bij de eerste reset wilde deze ook niet weg.
Terwijl ik dit type kom ik er achter dat ik 1 ding vergeten ben, moet even de teller unit weer los halen en de buis nog terug zetten, kleinigheidje. Dit alles is wel te doen maar ik moest wel wat dingen uitvinden en wat simpele tooltjes maken. Want ik kon echt niet aan de bestuurders kant bij de vergrendeling met mijn handen. Maar uiteindelijk zonder buis doorzagen en dashboard verwijderen ( zoals in vida staat ) het vervang. En de nieuw blower is echt identiek als de originele, kan me niet voorstellen dat hij al een keer vervangen is .