Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Duidelijk
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Homepage: duidelijk.nl
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 22.06.2020 - 21:12  ·  #9076
@JJM en @Musicus,
Bedankt, volgende week maar eens een afspraak maken.
Woensdag een brug ophalen voor in de schuur...
Volterop

Subject:

· 
Posted: 22.06.2020 - 21:25  ·  #9077
Goh, ga ik ook maar eens meedoen, heb hem pas en nog weinig gedaan anders dan andere wielen gemonteerd.

Vandaag; 4 wielen balanceren. Gelukkig geen slagen oid in de velgen, banden ook mooi rond.
Toch; tussen de 75 en 79 km/h een beetje hoogteslag...... Misschien -kon vandaag maar erg beperkt qua tijd- binnenkort eens aan de auto balanceren, zien of dat wat doet.

En een airco service; wilde gewoon weten hoe het ervoor stond zo vlak voor het warme seizoen.
Zat 0,95 kilo koudemiddel in van de 1 kilo. Niets bijzonders dus, "all good".
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.06.2020 - 23:42  ·  #9078
Quote door Duidelijk

Woensdag een brug ophalen voor in de schuur...

Doe je goed.
Super, een eigen brug.👍🏻
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 22.06.2020 - 23:55  ·  #9079
Frans...vriend,
Het is echt heel mooi wonen in de omgeving van Breda. Prachtige polders, gemoedelijke sfeer...
Echt een aanrader! Als ik jou was zou ik gewoon verhuizen.
Wil je die brug meenemen?...geen probleem, die is ook welkom hier.
shoman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Eerst wat kleine problemen oplossen

· 
Posted: 23.06.2020 - 23:05  ·  #9080
Mijn Volvo V70 2 weken terug aangeschaft nu eerst de kleine mankementen aanpakken.

Spiegel vervangen dim functie was defect vloeistof was gezakt en een deel was daardoor donker en een deel licht niet zo lekker kijken. Spiegel gekocht via onderdelenlijn.nl en een volledige spiegel gekregen alleen de electronica moest ik natuurlijk vervangen anders werkt mijn centrale deur vergrendeling niet meer klusje van een half uurtje en de dim functie werkt weer goed

Ander probleem was dat het linker voorraam niet naar beneden ging klein stukje maar dan liep hij vast en een onheilspellend geluid onder in de deur, metaal tegen metaal. Bekleding verwijdend en toen zag ik al dat het mechaniek behoorlijk verbogen was. Nu zit het mechaniek gepopnageld in de deur deze los geboord maar deze was niet meer te redden. Weer via onderdelenlijn.nl aan een gebruikt mechaniek gekomen en deze geplaatst. Het werkt wel maar niet helemaal naar behoren raam gaat nog niet helemaal open en recht naar beneden maar stopt 10 cm te vroeg.

Volgende klus is een Android radio met camera input installeren Woon in een dood lopend straatje met aan 2 kanten geparkeerde auto’s en weinig plek om te parkeren dan is een camera erg prettig had ik in mijn vorige er standaard in zitten (Nissan)

Groet Sieger
deusjevo
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.06.2020 - 23:32  ·  #9081
Nog niets gedaan maar wel twee chrome grijs zwarte Eland schildjes gekocht bij de forumsponsor.
Twijfel een beetje over de kwaliteit maar we zien wel.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Duidelijk
Forumlid.
Geslacht:
Homepage: duidelijk.nl
Subject:

· 
Posted: 23.06.2020 - 23:39  ·  #9082
@Vogel, helaas ik heb 4 jaar met tevredenheid in het zuiden gewoond. Maar ik miste het water en de mogelijkheid om een brug in je schuur te plaatsen....

@bigdog, het lijkt me wel handig nu ik de smaak van het importeren heb gevonden, wil ik Nederland met meer Zweedse schoonen gaan vullen.

En dan is het wel fijn om veilige auto's te verkopen.
Eerste project is al binnen. Een tweede V70 uit 2005. Ook CNG. Dit wordt vooral een leer project. Behoorlijk zin in.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 24.06.2020 - 10:28  ·  #9083
Je weet dat je deze ramen met Vida kunt kalibreren? Dat helpt soms al veel. Zeker na vervanging lijkt me dat sowieso een goede.

Quote door shoman

Mijn Volvo V70 2 weken terug aangeschaft nu eerst de kleine mankementen aanpakken.

Spiegel vervangen dim functie was defect vloeistof was gezakt en een deel was daardoor donker en een deel licht niet zo lekker kijken. Spiegel gekocht via onderdelenlijn.nl en een volledige spiegel gekregen alleen de electronica moest ik natuurlijk vervangen anders werkt mijn centrale deur vergrendeling niet meer klusje van een half uurtje en de dim functie werkt weer goed

Ander probleem was dat het linker voorraam niet naar beneden ging klein stukje maar dan liep hij vast en een onheilspellend geluid onder in de deur, metaal tegen metaal. Bekleding verwijdend en toen zag ik al dat het mechaniek behoorlijk verbogen was. Nu zit het mechaniek gepopnageld in de deur deze los geboord maar deze was niet meer te redden. Weer via onderdelenlijn.nl aan een gebruikt mechaniek gekomen en deze geplaatst. Het werkt wel maar niet helemaal naar behoren raam gaat nog niet helemaal open en recht naar beneden maar stopt 10 cm te vroeg.

Volgende klus is een Android radio met camera input installeren Woon in een dood lopend straatje met aan 2 kanten geparkeerde auto’s en weinig plek om te parkeren dan is een camera erg prettig had ik in mijn vorige er standaard in zitten (Nissan)

Groet Sieger
jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 68
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

· 
Posted: 24.06.2020 - 16:50  ·  #9084
Kan ik dan in VIDA ook laten programmeren dat de knop automatisch omhoog ook betekent dat-ie op het einde stopt? Gaat nu omhoog en daarna 10 cm omlaag. Handmatig krijg ik 'm wel omhoog maar dan is het gokken of het wasstraat dicht is...
Heb silikonenspray gehaald, ga ik vrijdag even mee aan de gang.
Maar er zijjn grotere problemen, dus hier is mee te leven!
motorfietsenmaker
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 24.06.2020 - 17:18  ·  #9085
Klinkt alsof je niet caliberen.
Afhankelijk van het model kan dit ook met zekering truk.. staat op YouTube
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.06.2020 - 17:19  ·  #9086
Zeker, daarvoor is juist die calibratie. Ik geloof dat je deze calibratie onder de deurmodules moet zoeken (DDM en PDM: Driver and Passenger Door Module) of anders in de CEM (Central Electronics Module).
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.06.2020 - 19:28  ·  #9087
Quote door Bolbo

Zeker, daarvoor is juist die calibratie. Ik geloof dat je deze calibratie onder de deurmodules moet zoeken (DDM en PDM: Driver and Passenger Door Module) of anders in de CEM (Central Electronics Module).

Klopt hoor. Via PDM of DDM. Even calibreren en klaar. Moet ik paar keer per jaar doen. Werkt perfect.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.06.2020 - 19:30  ·  #9088
Een paar keer per jaar? Ik heb het één keer moeten doen toen ik twee jaar geleden deze auto kocht, daarna niet meer.
jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 68
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

Net geprobeerd

· 
Posted: 24.06.2020 - 19:48  ·  #9089
maar siliconen hadden geen effect; Het glijden werd er niet beter van.
Wat ik nu voor het eerst zag is dat het rechterraam sluit tot aan de deur-rand, aan mijn zijde blijft er dik 10 centimeter omhoog staan. Hopelijk heeft zondag iemand in Ter Aar vida bij zich :)

Tot nader!
Volterop

Subject:

· 
Posted: 24.06.2020 - 22:04  ·  #9090
Moet het altijd positief zijn? ;)

Want om heel eerlijk te zijn, heb ik mezelf vandaag kapot geërgerd "aan de Volvo".
Vanmorgen moest ik naar Den Helder en had de afspraak dat ik langs mocht komen bij Blade; hij zou zo voor mij naar mijn vliegwiel willen luisteren; helemaal geweldig natuurlijk!
Op de terugweg uit Den Helder, was dat nou net niet meer nodig; het werd ineens erger en tja, vliegwiel, zittende vanin de auto nog te horen.........
Maar ook; de airco viel uit! Netjes Blade afgemaild, noemde ook de airco en hij gaf aan dat ik de luchtspleet af moest stellen; wederom helemaal top natuurlijk!

Ik zou, als het zo was dat het vliegwiel stuk is, dat samen met iemand zelf gaan doen. Dat moet wel gezien de kosten.
Probleem is, dat er best wel wat kosten aan zitten te komen en het lijkt (zoals airco) dat er in die paar weken dat ik hem heb, sneller dingen bij komen dan dat ik ze kan maken.
Onderstel voorzijde; stuurt echt niet fijn, krijg mijn stuur niet verder soms dan één hele slag per kant en naar links, tilt hij de hele rechterkant op; daar gaat ook nog wat in zitten.
Daar durf ik nog mee op vakantie, vliegwiel niet.
Rem bekrachtigen lekt; laat ik ook wel zitten, trap wel harder als het echt mis gaat, moet je toch ook als je sleept.

Maar nu komt het; je bent thuis, kijkt toch even onder de auto en ja, toen moest de ambulance komen omdat Wimmie zijn oude hernia er volle bak in schoot!
Dus; nu plat gespoten op de bank.
Vliegwiel? Hopen dat mijn maatje dat oppakt.

Aan de andere kant; ik kan er niets meer mee en heb besloten dat ik hem niet mee ga nemen op vakantie.
Mijn jongste dochter heeft diabetes type 1 en de warmte in de auto, gaat voor haar niet goed komen gezien zij ook nog steeds niet goed ingeregeld is.

Komt erop neer dat die luchtspleet van de compressor, mij/ons nekt omdat ik het gewoon niet kan.
Ik had nog op vakantie gegaan (Overijssel, huisje van familie) met dat vliegwiel desnoods, maar zoiets flauws als dit.........iets wat me een klusje lijkt van een half uur, pfff.

Nouja, alles komt, komt tegelijk en blijft maar komen.
Geen zielig verhaal hoor, maar door omstandigheden buiten onze schuld is budget even erg laag. Komt wel weer goed met de tijd.
Maar ik wilde dit gewoon even van mij afschrijven; dat lucht wel heel erg op namelijk!!

Dus aan mijn Volvo gedaan; geïrriteerd..........ik hoop dat de liefde een beetje gaat komen en de problemen een beetje weg gaan blijven in ieder geval; ik kan er echt niet van genieten nog.

Selected quotes for multi-quoting:   0