De kosten zijn het niet René. Gewoon jammer dat het kwalitatief niet heel goed is.
Bedenk nu, zou het helpen om ze voor montage een laag blanke lak te geven?
Inderdaad Bart, we eten er geen boterham minder om.
Blanke lak zou idd kunnen maar ik probeer het gewoon nog een keer.
Ik zal gewoon pech hebben gehad dat de vorige slecht waren
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40111 Geregistreerd: 07 / 2009
De kosten zijn het niet René. Gewoon jammer dat het kwalitatief niet heel goed is.
Bedenk nu, zou het helpen om ze voor montage een laag blanke lak te geven?
Extra bescherming kan volgens mij zeker geen kwaad.
Ik had enige al last in mijn XC70 D5 euro 3 van de beruchte 'KVS laag' melding waarbij er KVS uit het vaatje wordt gegooid tijdens het rijden. Daarnaast steeg het KVS peil weer als je de dop van het expansievetje lost draait. Hopende dat het geen koppakking was/is wilde ik nog wel de gok nemen op een nieuwe thermostaat.
Dus nieuw thermostaathuis (ook met nieuwe sensor) geplaatst. Er wordt nu geen KVS meer uitgegooid en hij blijft netjes op peil, maar ik wil eerst nog even wat meer km's rijden om het zeker te weten. Fingers crossed dat dit het was.
De oude thermostaat heb ik nog even getest in een pannetje heet water. Hij sprong open en ging daarna niet meer dicht naarmate het water afkoelde. Die had zijn beste tijd wel gehad. De sensor heb ik ook nog even getest in hetzelfde pannetje met een multimeter, en die gaf toch wel wat afwijkende waardes tov een grafiek die ik hier op het forum had gevonden. De motor draait nu ook weer soepeler naar mijn gevoel.
Niet vandaag maar gister een retourtje naar Rica in Wateringen gedaan.
Gister rustig gereden om alles opnieuw te laten wennen en inleren.
Vanochtend voor het eerst wat gas gegeven.
Vermogensopbouw is voor mijn gevoel meer lineair en gaat harder.
Volgende mod....
Toch nog maar eens een D088 radiator overwegen....
Gisteren maar eens de A stijlkappen van mijn V70 vervangen. Fijn als de stoffen bekleding loslaat. Ik had deze al eens gelijmd maar door de hitte van afgelopen dagen weer los gelaten.Nu kunststof kappen ( zonder stoffen bekleding) in bijna dezelfde kleur gemonteerd.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Gisteren maar eens de A stijlkappen van mijn V70 vervangen. Fijn als de stoffen bekleding loslaat. Ik had deze al eens gelijmd maar door de hitte van afgelopen dagen weer los gelaten.Nu kunststof kappen ( zonder stoffen bekleding) in bijna dezelfde kleur gemonteerd.
Heb ik 3 weken gelede ook gedaan. Kwam ze tegen op de sloop.
Op de onderdelenlijn.nl een oproep geplaatst( vrijdag avond om 22.30!!) en binnen 10 minuten reactie van Hunterparts.nl met een bericht dat zij verschillende kleuren en modellen hadden liggen.
Even de kleur doorgeven en dinsdag kwamen ze met de post zeer degelijk verpakt binnen. Op hun website staan verschillende foto's van volvo's die gesloopt gaan worden voor onderdelen.
Vandaag nieuwe APK á €14,95 bij Kwikfit.
Begin dit jaar had de anwb 50% kortingscodes.
Geen geld, al zeg ik het zelf.
Ik betaal alleen al € 25,- toeslag omdat het een Diesel is. En 10 Euro extra meer dan 1500kg
Klopt, normaal is het het dubbele.
Dit zijn de extra kosten ( toeslagen ), daar komt het normal APK bedrag nog van 42,50 bij. Onafhankelijk keurings station. Zet mij wel aan het denken. Totaal dus 77,50
En toch heb ik dan het gevoel dat mij reparaties “aangesmeerd” worden met zo’n APK actietarief
Dat zullen ze zeker proberen, maar ook daar loopt Kwikfit het risico dat een auto die zij afkeuren
een herkeuring krijgt en dan door de RDW goed gekeurd wordt. Ook dat is een aantekening voor de garage.