Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 04.07.2020 - 09:38  ·  #9136
Ik doe het altijd gewoon bij de Volvo dealer. €25 afrekenen en ik sta weer buiten. Voor dat geld ga ik niet eens nadenken over Kwikfit...
deusjevo
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.07.2020 - 09:45  ·  #9137
Gelukkig wel en zelf ben ik mondig en technisch genoeg om tekst en uitleg te vragen als ze met een reparatie aankomen zetten waarbij ik m’n twijfels heb en waarvan ik denk: huhhhh.... >_<

Maar om eerlijk te zijn, ik maak nooit gebruik van dit soort acties maar kom gewoon bij de garage en bandenboer waar ik al jaren vaste klant ben en dat geeft mij een prima gevoel.
Kevin
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 04.07.2020 - 10:55  ·  #9138
Vorig jaar heb ik hem naar een garage gebracht,APK afkeur op een kapotte abs ring,die zouden ze wel ''ff gaan fixen'' ,aangezien het lampje niet brande was er waarschijnlijk meer aan de hand.
Direct vriendelijik verzocht de auto buiten te zetten omdat ik reparaties zelf doe,dat vonden ze al niet heel grappig,''want hij staat nu toch op de brug''.
Toen ik eenmaal de boel uit elkaar had gehaald bleek er gewoon en klein scheurtje in de ring te zitten tussen 2 tandjes in,alles zat nog aan elkaar en er was niks kapot.
Auto dus ontercht afgekeurd,en er nog geld voor uit de broekzak proberen te kloppen ook.
Elk jaar ga ik naar een andere garage toe,en elk jaar proberen ze me onnodige reparaties aan te smeren.
bartk
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 04.07.2020 - 11:01  ·  #9139
Quote door Kevin

Elk jaar ga ik naar een andere garage toe,en elk jaar proberen ze me onnodige reparaties aan te smeren.

Dat is dus de reden dat ik naar een onafhankelijke APK keuren ga. kost meer ( veel meer als die 15 euro )
Maar het is ook voor hun slecht als ze hem afkeuren, want binnen 2 weken is het een gratis herkeuring.
ikbat
Subject:

· 
Posted: 04.07.2020 - 11:35  ·  #9140
Ik ga zelf alleen naar van rijssel voor de keuring.

Is een onafhankelijk keuringstation hier in de omgeving.
Een vriend van me heeft bij de kwikfit gewerkt voor een half jaar.
En die krijgen een target aan wat ze moeten verkopen aan reparaties.
En die is hoog.
Vandaar dat er vaak meer aan de hand is, dan dat er echt is.

Mn zwager is er 2 jaar geleden nog geweest voor een apk actie. Toch eigenwijs.

Had 3 weken voor de keuring rondom nieuwe schijven en blokken er op gezet.
En bij de keuring kreeg hij te horen dat de schijven en blokken op waren, en vervangen moest worden.
En er zat een gaatje in de uitlaat, in de einddemper. En helaas voor hem, moest dan de uitlaat volledig vervangen worden.
Hij gaf aan dat dit niet kon, en het is nog echt een probleem geweest die auto daar op te halen voor hem.
Ze dreigde de politie er bij te halen, omdat hij met een onveilig voertuig de weg op wou gaan. En wilde de brug niet er onderuit halen.

Ook al is het uiteindelijk gelukt om hem mee te krijgen, alleen een afkeur rapport was er niet.

Vandaar, zal ik nooit iemand aanraden bij 1 van de snelfitters te gaan voor reparatie/onderhoud of apk
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.07.2020 - 11:45  ·  #9141
Is toch wel vestiging afhankelijk.
Mijn andere auto had ik enkele weken eerder laten keuren bij kwikfit, ook voor €15,-
Afkeur op enkele punten. Ik zei dat ik hem op zou halen om het zelf te fixen.
Geen enkel probleem.
Wegens tijdgebrek later toch teruggebeld en het door hen laten uitvoeren.
Normaal laat ik mijn reparaties niet door kwikfit uitvoeren, maar voor een apk....waarom niet? Deze mag/moet zo goedkoop mogelijk. En als je je auto een beetje kent weet je wel of een afkeurpunt terecht is of bedenkelijk.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 05.07.2020 - 09:36  ·  #9142
Ook ooit een keer laten doen door kwikfit. 'Toch 2 lampjes moeten vervangen' die een half uur voor de keuring nog perfect werkten. Geconfronteerd daarmee: het lichtbeeld was niet goed meer, wat voor de koplamp (theoretich) nog zou kunnen, maar niet voor het remlicht...
Een actie tarief dat opgeklopt wordt tot een standaard tarief met onnodige reparaties vind ik opeens een stuk minder aantrekkelijk.
Onafhankelijke keurder is wel iets duurder maar zonder afspraak, klaar terwijl u wacht, zonder onnodige reparaties en met complimentje vind ik dat toch prettiger.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.07.2020 - 12:29  ·  #9143
Geleidepennen van de voorremmen vervangen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Volterop

Subject:

· 
Posted: 05.07.2020 - 20:24  ·  #9144
Nu we het over Kwikfit en targets hebben; ik kan bevestigen dat het verhaal helemaal klopt! Heb er zelf nooit gewerkt, maar wel veel mee van doen gehad op diverse manieren. Iedereen moet een x bedrag uit zijn zak geklopt worden al komen zij maar om het asbakje leeg te laten gooien.

Op de vorige pagina zag ik een bericht van -ik meen- Bart dat zij ook een foute steekproef kunnen krijgen op een afkeur.
Dat klopt, maar het valt op dat wanneer een auto afgekeurd wordt, er heel vaak (bij Kwikfit, bij mindere bedrijven ed.) géén afmelding plaats vind!
Je krijgt een vodje waarop staat wat eraan mankeert en dat is het.

Advies; wordt bij een dergelijk bedrijf je auto afgekeurd; zorg dat je een officieel afkeuringsrapport krijgt! Dan kan je OOK direct in beroep gaan als je het er niet mee eens bent overigens.
Wat er dan vaak gebeurt; dreiging dat de "herkeuring" dan betaald moet worden.......
Ehm, een herkeuring bestaat niet!!
Je komt voor de apk; goed of afkeur. Repareren, later goedkeur. Dat sommige bedrijven dat "gratis" doen, klopt eigenlijk niet want bij elke aanbieding van een keuring, hoort deze volledig gekeurd te worden.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.07.2020 - 20:32  ·  #9145
Niet vandaag, maar gisteren. De Ceramische remblokken op de vooras gemonteerd. Benieuwd hoe vies me velgen nu zullen worden. Voor nu nog net zo smerig als de gewone variant als Ate 😅.
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.07.2020 - 21:10  ·  #9146
Quote door VOLVOSCHEURDER

Niet vandaag, maar gisteren. De Ceramische remblokken op de vooras gemonteerd. Benieuwd hoe vies me velgen nu zullen worden. Voor nu nog net zo smerig als de gewone variant als Ate 😅.

zul je ze toch 1 maal schoon moeten maken :-)
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.07.2020 - 21:15  ·  #9147
Quote door bartk

Quote door VOLVOSCHEURDER

zul je ze toch 1 maal schoon moeten maken :-)

Zoals altijd standaard op zaterdag autowas dag. Dus dat waren ze 😉 ga het van de week in de gate houden. 😂
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 05.07.2020 - 22:39  ·  #9148
Quote door Volterop

Nu we het over Kwikfit en targets hebben; ik kan bevestigen dat het verhaal helemaal klopt! Heb er zelf nooit gewerkt, maar wel veel mee van doen gehad op diverse manieren. Iedereen moet een x bedrag uit zijn zak geklopt worden al komen zij maar om het asbakje leeg te laten gooien.

Op de vorige pagina zag ik een bericht van -ik meen- Bart dat zij ook een foute steekproef kunnen krijgen op een afkeur.
Dat klopt, maar het valt op dat wanneer een auto afgekeurd wordt, er heel vaak (bij Kwikfit, bij mindere bedrijven ed.) géén afmelding plaats vind!

Ik heb de (ijdele) hoop dat het ondertussen anders is. Mijn eerste auto. VW Golf. Ik net in de 20. Naar Kwikfit voor de APK. Sorry meneer, uitlaat moet van achter tot voren vervangen worden, inclusief katalysator. Ja maar, daar heb ik het geld niet voor. Tsjakka, mijn eerste krediet. En dank u heren...
Volterop

Subject:

· 
Posted: 05.07.2020 - 23:41  ·  #9149
Kwikfit is niet anders geworden hoor, en autoland in het geheel is er ook niet netter op geworden.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.07.2020 - 10:53  ·  #9150
Quote door Volterop

Advies; wordt bij een dergelijk bedrijf je auto afgekeurd; zorg dat je een officieel afkeuringsrapport krijgt! Dan kan je OOK direct in beroep gaan als je het er niet mee eens bent overigens.
Wat er dan vaak gebeurt; dreiging dat de "herkeuring" dan betaald moet worden.......
Ehm, een herkeuring bestaat niet!!
Je komt voor de apk; goed of afkeur. Repareren, later goedkeur. Dat sommige bedrijven dat "gratis" doen, klopt eigenlijk niet want bij elke aanbieding van een keuring, hoort deze volledig gekeurd te worden.

Sterker nog, men probeert je angst in te boezemen dat je na afkeur niet meer mag rijden. Ik heb dit nagevraagd bij de RDW.

Afkeur betekent simpelweg dat er gebreken zijn geconstateerd, maar de vervaldatum van de APK blijft staan. Je moet voor jezelf nagaan of die gebreken zo gevaarlijk zijn dat je er inderdaad beter niet mee kunt rijden (bijvoorbeeld een lekkende remleiding of een tot het canvas versleten band), of dat je bijvoorbeeld een loszittende mistlamp zelf gaat vervangen door een exemplaar van de sloop en een week later terugkomt voor gratis herkeur. Je hebt wel iets uit te leggen aan de verzekering als je met een afgekeurde auto de weg op gaat en je krijgt een aanrijding omdat je auto technische gebreken vertoont.

Er wordt alleen officieel afgemeld, zodat juridisch duidelijk is dat de keurmeester een oordeel heeft gegeven, anders kunnen ze wel heel gemakkelijk beweren dat er een dure reparatie wegens afkeur nodig is. Maar je bent niet verplicht om de auto te laten staan en daar te laten repareren. Dit heb ik meegemaakt bij een Profile, die keurden op van alles af wat helemaal niet zo erg bleek te zijn.

Selected quotes for multi-quoting:   0