Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Munckhof
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 23.07.2020 - 23:19  ·  #9181
De bovenste torsiesteun vervangen. Scheelt al een hoop geklap/gebonk bij opnieuw gasgeven na remmen of gaslos. De oude steun leek de orginele nog te zijn dus geen schande na 18 jaar. Moet zeggen dat de nieuwe lemforder er kwa rubber constructie degelijker uitziet als de orginele.
Binnekort de onderste nog vervangen en de temperatuursensor. dan hoop ik er weer een tijdje tegen te kunnen.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 24.07.2020 - 09:53  ·  #9182
Quote door Rik Tuin

Niet direct vandaag, maar iets dat na veel werk een week geleden is afgerond. Nieuwe uitlaatkleppen gemonteerd vanwege een verbrande klep. Dus kleppen stellen, meteen distributie etc. vervangen.

Was wel een les voor mij, km stand 356000 en nooit kleppen gesteld. De verbrande klep stond veel te krap, 0,2 mm. Dus bij vervangen distributie, meteen kleppen stellen. Is ook slechts om de 180.000 dus gaat eigenlijk nergens over.

Zeker goed bezig geweest Rik. Bij mij was de afwijking van de kleppen na 300.000 minimaal. dus t kan alle kanten op.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 24.07.2020 - 13:25  ·  #9183
vandaag de XC60 naar de schade hersteller gebracht naar aanleiding van dit akkefietje.

Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.07.2020 - 13:44  ·  #9184
Quote door ChrisMe

vandaag de XC60 naar de schade hersteller gebracht naar aanleiding van dit akkefietje.

Wow, dat ziet er best heftig uit (voor die bromfietser dan). Is dat ook goed gegaan?
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 24.07.2020 - 15:36  ·  #9185
Quote door Arnoud_

Quote door ChrisMe

Wow, dat ziet er best heftig uit (voor die bromfietser dan). Is dat ook goed gegaan?

Gelukkig geen persoonlijk letsel. Het is een motorscooter die door een onoplettende bestuurder in mijn achterkant werd gedrukt.
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 25.07.2020 - 12:04  ·  #9186
Quote door GRUNNS60

Quote door Rik Tuin

Niet direct vandaag, maar iets dat na veel werk een week geleden is afgerond. Nieuwe uitlaatkleppen gemonteerd vanwege een verbrande klep. Dus kleppen stellen, meteen distributie etc. vervangen.

Was wel een les voor mij, km stand 356000 en nooit kleppen gesteld. De verbrande klep stond veel te krap, 0,2 mm. Dus bij vervangen distributie, meteen kleppen stellen. Is ook slechts om de 180.000 dus gaat eigenlijk nergens over.

Zeker goed bezig geweest Rik. Bij mij was de afwijking van de kleppen na 300.000 minimaal. dus t kan alle kanten op.

Kan inderdaad alle kanten op. Heb voor deze klus het setje speciaal gereedschap gekocht zodat het kleppendeksel met de nokkenassen gemakkelijker terug te plaatsen was. Bovendien ontkom je niet aan het vast kunnen zetten van de nokkenassen als je de variabele nokkenastiming goed wilt afstellen.
MathijsT
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 25.07.2020 - 16:07  ·  #9187
Vandaag de test DVD speler van Doeke geprobeerd, helaas werkt die ook niet. Mijn oude speelt wel weer de originele Volvo DVD, niet de gebrande!

En ik heb de oude parrot incl aansluitingen verwijderd, wat zit dat diep verstopt! De a-stijl houder losgehaald, de HU eruit gehaald, bedrading weer netjes gelegd, rondom de Geartronic vuil weggezogen en weer mooi in elkaar gezet.

Opgeruimd staat netjes 👍
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 26.07.2020 - 12:47  ·  #9188
Mijn oude speelt wel weer de originele Volvo DVD, niet de gebrande

Dat lijkt mij een gevalletje CD-rot. Gebrande CD's hebben een beperkte levensduur omdat de laklaag aan de bovenkant loslaat van de polycarbonaat schijf.
Bij het in en uitwerpen wordt de CD (bij sommige spelers) tussen 2 rollers gewalst en je hebt hem op zijn minst in je handen gehad. Ik zou eens kijken op je niet gewoon een nieuwe kunt branden. Meestal is de download zo gevonden, maar is een werkende brander het probleen.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 26.07.2020 - 13:44  ·  #9189
En als je een nieuwe DVD brandt, gebruik de laagst mogelijke brand-snelheid. Vroeger... toen iedereen nog CDs/DVDs brandde had je keuze uit allerlei verschillende merken en soorten DVDs. Daar zat heel vaak verschil in qua leesbaarheid in dit soort apparatuur.
themikes
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 26.07.2020 - 15:14  ·  #9190
Vandaag de Raamglijders van de voor portieren vervangen. Tevens de kunstof delen van het exterieur behandelt met gekookte lijnolie. Hierdoor worden ze weer mooi donker grijs, bijna als nieuw!
Volterop

Subject:

· 
Posted: 26.07.2020 - 17:05  ·  #9191
Vandaag de grijze trimdelen van de S60 weer de originele kleur gemaakt met de verfafbrander truc.
Werkt echt heel goed!
Liggende deel van de achterbumper was bijna wit; heb een hele mooie foto gemaakt toen ik op de helft was, maar zit hier op mijn telefoon te klooien en heb helaas geen idee hoe ik dat toe moet voegen.

Maar; echt de moeite waard als ze uitgeslagen zijn!!
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Homepage: rogerkuypers.eu
Subject:

Nu een S80 met trekhaak

· 
Posted: 27.07.2020 - 22:27  ·  #9192
Na een hele drukke periode weer eens aan de slag gegaan met de S80. Had in mei al een trekhaak opgehaald in Gorredijk en na het ontroesten en spuiten had ik hem in de garage gelegd. Onlangs heb ik hem maar eens gemonteerd en na wat zoek en speurwerk omtrent de bekabeling heb ik hem op een zaterdagochtend alleen op de oprit eronder gehangen. Ondanks alle verhalen van het verwijderen van de bumper heb ik het gedaan zonder deze te verwijderen en dat ging prima. Het is wat lastiger als je op je rug ligt en dat ding eronder moet frotten maar het is wel gelukt. Bekabeling had ik allemaal al vastgezet en in de kofferbak gelegd want eerst moest de beugel voor de einddemper aan de trekhaak vastgezet worden. Nadat dit door mijn vaste keurmeester is gedaan heb ik gisteravond de fietsdrager erop gezet en ben ik aan de slag gegaan met de bekabeling. Binnen 30 minuten had ik de alle lampjes branden zoals het hoort en vanmorgen heb ik mijn "nieuwe" aanhager erachter gehangen en geen enkel probleem. Volgend jaar kan de 7,60 meter Tabbert Comtesse erachter ...........

Al met al goed te doen en de uiteindelijke kosten waren 125,00 (trekhaak en kabelboom), 11,00 (7-polige metalen stekker en hulpkoppeling), 10,00 (laswerk beugel) dus in totaal 146,00 en in totaal een ochtend werk.
MathijsT
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 27.07.2020 - 22:50  ·  #9193
Ok, dank voor de tip! Ga ik naar opzoek. Heb via MP al een linkje gevonden, was een schappelijke prijs kan ik mij herinneren.

Quote door Vogel

Mijn oude speelt wel weer de originele Volvo DVD, niet de gebrande

Dat lijkt mij een gevalletje CD-rot. Gebrande CD's hebben een beperkte levensduur omdat de laklaag aan de bovenkant loslaat van de polycarbonaat schijf.
Bij het in en uitwerpen wordt de CD (bij sommige spelers) tussen 2 rollers gewalst en je hebt hem op zijn minst in je handen gehad. Ik zou eens kijken op je niet gewoon een nieuwe kunt branden. Meestal is de download zo gevonden, maar is een werkende brander het probleen.
MathijsT
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 27.07.2020 - 22:52  ·  #9194
Mooie klus, raamglijders ben ik ook benieuwd naar. Binnenkort misschien maar eens doen.

Gekookte lijnolie het weekend ook gedaan, ziet er weer strak uit. Ook het grote plastic deel onder de ruitenwissers/ voorruit!

Quote door themikes

Vandaag de Raamglijders van de voor portieren vervangen. Tevens de kunstof delen van het exterieur behandelt met gekookte lijnolie. Hierdoor worden ze weer mooi donker grijs, bijna als nieuw!
wabisabi
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 27.07.2020 - 23:42  ·  #9195
Vandaag heb ik de geartronic van m'n nieuwe (gebruikte) S80 2.4D (P3) laten spoelen bij Nordicar.
Met inmiddels 2 ton op de teller en nergens in de papieren terug te vinden of de ATF olie wel eens ververst was leek dat me een goede stap.
De olie die eruit kwam was geen doorzichtig rood meer maar eerder donker ondoorzichtig.

Ook geleerd dat er blijkbaar een teller meeloopt van de bak die naar mate de km stand oploopt er softwarematig voor zorgt dat de bak "voorzichtiger" gaat schakelen om de boel heel te houden met minder smering. Na het spoelen en nieuwe ATF voelt de bak gewoon weer lekker "wakker".

Selected quotes for multi-quoting:   0