Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

bartv70
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 01.08.2020 - 08:52  ·  #9196
Gisteren verse olie+filter, lucht en interieurfilter. Heb voor binnen het FILTRON K1237A gebruikt.
Maar blijft een lastige klus om die te vervangen..... jezelf in 6 bochten wringen en filter verfrommelen. Maar met 10min zat het erin.
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 10:01  ·  #9197
Quote door bartv70

Gisteren verse olie+filter, lucht en interieurfilter. Heb voor binnen het FILTRON K1237A gebruikt.
Maar blijft een lastige klus om die te vervangen..... jezelf in 6 bochten wringen en filter verfrommelen. Maar met 10min zat het erin.

ABS sensoren achter omgewisseld om te kijken of de linkse sensor echt kapot is, of dat de kabel naar de sensor kapot is.

Zie ik dat de Haldex een lekkage heeft gehad, binnenkort even bijvullen om te kijken wat er ongeveer uit is gegaan. ALs ik het zo zie, moet het hele subchassis er onderuit voor een Haldex revisie. Is wel te doen, weet alleen niet hoe moeilijk het is om de uitgaande as van een nieuwe kering te voorzien, olie filter en pomp zijn zo te doen.
J-Fortuna
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 10:19  ·  #9198
Quote door bartk

Quote door bartv70

ABS sensoren achter omgewisseld om te kijken of de linkse sensor echt kapot is, of dat de kabel naar de sensor kapot is.

Zie ik dat de Haldex een lekkage heeft gehad, binnenkort even bijvullen om te kijken wat er ongeveer uit is gegaan. ALs ik het zo zie, moet het hele subchassis er onderuit voor een Haldex revisie. Is wel te doen, weet alleen niet hoe moeilijk het is om de uitgaande as van een nieuwe kering te voorzien, olie filter en pomp zijn zo te doen.

Moest je aanwijzingen voor die Haldex nodig hebben, Volvosweden heeft er een how-to voor gemaakt: https://youtu.be/uZNC06Z7imQ

Daarmee kom ik ook bij wat ik zelf gisteren aan m'n auto heb gedaan, want na afscheid genomen te hebben van de Volvo 940 viel me op dat de V70III geen waarschuwingslampje in de deuren heeft zitten. Ik vind dat vreemd voor een merk wat zo bekend staat voor veiligheid, dus ik heb reflecterende stickers gekocht en deze in de deuren geplakt, voor zowel de V70 als de C30. Deze ingeving kreeg ik ook na een video van hem: https://youtu.be/tjmb18Xy2nA
Voor eventuele andere geïnteresseerden: de stickers hebben onderdeelnummer 1203249.
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 11:03  ·  #9199
Quote door J-Fortuna

Quote door bartk

Quote door bartv70

Moest je aanwijzingen voor die Haldex nodig hebben, Volvosweden heeft er een how-to voor gemaakt: https://youtu.be/uZNC06Z7imQ

Daarmee kom ik ook bij wat ik zelf gisteren aan m'n auto heb gedaan, want na afscheid genomen te hebben van de Volvo 940 viel me op dat de V70III geen waarschuwingslampje in de deuren heeft zitten. Ik vind dat vreemd voor een merk wat zo bekend staat voor veiligheid, dus ik heb reflecterende stickers gekocht en deze in de deuren geplakt, voor zowel de V70 als de C30. Deze ingeving kreeg ik ook na een video van hem: https://youtu.be/tjmb18Xy2nA
Voor eventuele andere geïnteresseerden: de stickers hebben onderdeelnummer 1203249.

Dat filmpje kende ik al,
Hij doet de servers zonder de cardan as te verwijderen, ik denk dat ik het wel kan doen zonder het subchassis te verwijderen,
uitlaat verwijderen ( heb een voor deel dat ik dat al kan want ik heb de uitlaat al doorgezaagd)
cardan verwijderen
dan de meeneemflens er uit halen, denk dat ik een poelmietrekker nodig heb.
pomp kan er dan wel makelij uit, voor de verdere service.
alleen filter blijf lastig
Dit stond nog steeds op het todo lijstje
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 11:03  ·  #9200
Gisteren olie ververst (Motul 300 V) + een nieuwe filterhuis + oliefilter( vastgezet met 25 NM), kan de R weer een tijdje tegen.
Er zat trouwens Arceda olie ( esters base) 5W-40 in, maar toch over gegaan op Motul 300 V 5W-40
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 13:00  ·  #9201
Ook de glijblokjes van de ramen vervangen. Waren er wel redelijk aan toe.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 14:15  ·  #9202
En de rechterkant:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 15:10  ·  #9203
Goed bezig chef!

Geen geschaafde polsen? Ik vond het geen fijn klusje.. Mijn arm paste niet goed.😳
Wellicht heb ik vroeger te veel spinazie gegegeten?
(Het Popeye-effect?) 😎

Helaas moeten die dingen nu eenmaal een keertje vervangen worden.

grz,
DJ
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 15:36  ·  #9204
Neehoor Dirk, nergens geen last van. Zelfs niet met mijn kolenschoppen ;-)
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 18:20  ·  #9205
Ook weer eens ff flink goed gewassen, en alle vliegen restanten er af. Gelijk ook weer op mn gemakkie in de was gezet (onder de carport). Op mn werk komt hij elke week weer onder de bird Nondeju (meeuweschijt) dus die waslaag heb hij echt wel nodig.
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 20:25  ·  #9206
Quote door PDJ

Ook weer eens ff flink goed gewassen, en alle vliegen restanten er af. Gelijk ook weer op mn gemakkie in de was gezet (onder de carport). Op mn werk komt hij elke week weer onder de birdNondeju dus die waslaag heb hij echt wel nodig.

Dat is het voordeel van diep in het binnenland wonen: geen meeuwen :lol:
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2020 - 09:31  ·  #9207
Klopt idd, hier thuis ook geen last van. Ondanks dat ik 500mtr vd waddenzee af woon. Maar in Alblasserdam.... kolere het is elke week weer zo :'(
Mistique
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 02.08.2020 - 10:19  ·  #9208
Gisteren mijn lederen interieur gereinigd.
Wat komt daar veel vuil uit zeg.

Stoelen zijn nu weer mat.
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Homepage: rogerkuypers.eu
Subject:

· 
Posted: 02.08.2020 - 10:43  ·  #9209
Zojuist de S80 weer eens lekker met de hand gewassen en een halve liter olie bijgevuld na 15.000 kilometer. Niet gek voor een motor met bijna 400.000 op de teller ....
Sep1983
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 02.08.2020 - 12:58  ·  #9210
Quote door Mistique

Gisteren mijn lederen interieur gereinigd.
Wat komt daar veel vuil uit zeg.

Stoelen zijn nu weer mat.

Ik toevallig ook dat spul van stiptpolishpoint gebruikt echt super resultaat. Als nieuw na bijna 20 jaar

Selected quotes for multi-quoting:   0