Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 18.08.2020 - 09:53  ·  #9271
Ik vind het ook veel geld.
Wat krijg je er allemaal voor als ik vragen mag?
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Homepage: rogerkuypers.eu
Subject:

· 
Posted: 18.08.2020 - 10:48  ·  #9272
Niet aan mijn S80, maar de airco van de S70 van mijn vader werkt weer. Kosten waren met vullen 115 euro ................
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 18.08.2020 - 20:00  ·  #9273
Quote door ohz274

Ik vind het ook veel geld.
Wat krijg je er allemaal voor als ik vragen mag?

de beurt was €520 (alle filters in en extern, olie, software update) , apk €20, remvloeistof verversen €78, brandstof reiniger €25 en de band reparatie €22, klein materiaal €15. totaal €683 , BTW €143
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 18.08.2020 - 22:26  ·  #9274
Die software updates zijn een grote grap, want aan een auto die Volvo meer dan 10 jaar geleden, onder een andere eigenaar, heeft ontwikkeld, gaan geen updates meer worden uitgebracht. Zelfs updates voor de navigatie komen niet meer. Voor het prijsverschil met Polter in Nieuwveen kan ik ruimschoots een Wegenwachtabonnement met buitenlanddekking en vervangende auto bekostigen, dus om de Volvo Assistance (die ik 2 jaar achtereen heb gehad) hoef ik het ook niet te doen.
Al was een buitenlanddekking dit jaar nogal overbodig, maar toen ik die verzekering afsloot leefden we nog in een ander tijdperk...
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.08.2020 - 10:35  ·  #9275
Quote door brinkie

Zelfs updates voor de navigatie komen niet meer. [/sub]

De 2011 wat ik ook heb kan Senses hebben, en dan verwacht ik toch nog een navigatie update, is al aangekondigd. Dit is een van de redenen dat ik voor my12 ben gegaan inclusief euro5.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 19.08.2020 - 10:52  ·  #9276
Quote door brinkie

Die software updates zijn een grote grap, want aan een auto die Volvo meer dan 10 jaar geleden, onder een andere eigenaar, heeft ontwikkeld, gaan geen updates meer worden uitgebracht. Zelfs updates voor de navigatie komen niet meer. Voor het prijsverschil met Polter in Nieuwveen kan ik ruimschoots een Wegenwachtabonnement met buitenlanddekking en vervangende auto bekostigen, dus om de Volvo Assistance (die ik 2 jaar achtereen heb gehad) hoef ik het ook niet te doen.
Al was een buitenlanddekking dit jaar nogal overbodig, maar toen ik die verzekering afsloot leefden we nog in een ander tijdperk...

de software updates bij de dealer zijn updates voor de systeem software van de auto. Navigatie/kaart updates is een heel ander verhaal ;-)
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

SRS storing - To be or not to be? (That is the question)

· 
Posted: 23.08.2020 - 18:35  ·  #9277
Storing of geen storing? / To be or not te be. That is the question!
Afgelopen vrijdag even snel een dice uit China voor iemand getest (had ik voor hem besteld) in mijn auto.

Ik zag naast het rijtje gebruikelijke storingen een "vreemde"(van de tuning zie ik er altijd 2 en 1 van de versterker omdat ik die zelf heb geplaatst)

- communicatie met SRS-regeleenheid. Signaal ontbreekt
- O ja: ook een melding over de koppelingspedaal sensor: Onjuist signaal
Als die koppelingspedaalsensor kuren heeft heb je meestal ook geen cruise-control maar die doet het prachtig en gebruik ik zodra ik de wijk uitrij.. Dus genegeerd
Ik ken die die SRS niet, maar zoals gezegd haast, dus gewoon alles gewist en daarna afsluiten en auto op slot.
Daarna overige dingen in huis afronden en wil ik vertrekken naar Overijssel...

Komt direct bij het starten.wegrijden de melding SRS service vereist oid (geen foto van gemaakt, sorry) en de oranje driehoek blijft in beeld, ondanks bevestigen met de stengel!

Zucht, dat is wel toevallig, ik test een andere dice en nu dit? Maar gezien de leeftijd en km van mijn auto kunnen er gewoon allerlei storingen ontstaan, dat is nu eenmaal "part of the deal" met een oudere auto!

- motor uit hielp niet
- later nog een keer alle storingen wissen in Vida hielp OOK niet (NB ik wist iets nog niet)

Wat kan het zijn? Vandaag weer thuis en wat tijd hieraan besteed.
Volgens Google/internet/enkele fora:
- accu
- contacten
- waterlekkage en dan corrosie
- draadbreuk of slecht contact
- kortsluiting achtige of slechte massa zaken
- dynamo (bijna) kapot
- etc
De lijst was lang!

- Ik begon vanmiddag maar even te check op water: alles stofdroog, dat was het dus niet.
- de accu is ietsje ouder: 4,5 bijna 5 jaar, ik heb hem direct gekocht na de aanschaf vd auto, want die kwam met een lege accu.
De spanning is volgens Vida 11,9 Volt met de sleutel op stand 2.. Draaiend 14,4V. Dit lijkt me voldoende, maar weet het niet zeker eigenlijk. Via Google: https://www.awaccu.nl/pagina/21-ontladingstabel-12v-accu-s
- daarna in die idiote houding onder de pedalen gekeken, daar schijnt die SRS unit te zijn..
ik vond het nl zo vreemd dat het precies NA de check van de dice ontstond, het KAN toeval zijn, maar in mij wereld (IT) moet je vaak de laatste "change" in elk geval goed onder de loep nemen.
In die gekke houding heb ik in elk geval elke connector -waar ik bij kon met mijn lompe pootjes- even aangedrukt, just to be sure.
Daarna had ik als backup plan de auto 10 min stroomloos te maken dmv de accu. Maar eerst wou ik de melding toch graag met Vida!

Op internet had een gast wel gezegd dat je die SRS apart moet wissen, maar niet gezegd HOE!
Blijkt het simpelweg dat je gewoon op het icoon van de SRS module moet klikken, dan komt plotseling onderin te staan SRS Wissen, naast de normale tekst: storingen wissen , je weet wel!
Dus SRS storing gewist + de rest van de storingen, contact uit en toen tromgeroffel.... YES geen melding van SRS meer!
Paar keer uit-aan.. nog steeds, toen maar stukje rijden en weer terug uit en aan: melding blijft weg!

DJ dus blij :-) maar wat het nu is geweest?? Ik zal die andere dice toch nog een keer moeten testen, maar dat kan morgen pas, zou dit apparaat dit kunnen veroorzaken?
Of is het stiekem de accu? Of toch een van de stekkers beetje los geweest?
De melding van de koppelingspedaalsensor kan ik morgen pas met zekerheid zien, als ik de kar nog een keer uitlees..

Vragen, vragen.. To be or not te be...?
Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

Beurtje xc70 incl pakking nokasversteller

· 
Posted: 23.08.2020 - 19:52  ·  #9278
Vandaag voor het eerst zelf de beurt gedaan, normaal gesproken ging ik altijd naar de dealer.

Olie ververst incl. oliefilter + carterplug vervangen.
Brandstof filter vervangen.
Interieur filter vervangen.
Remblokken achter vervangen.
Nokkenasversteller-pakking vervangen door een gemodificeerde, met zeefje.

Volgende maand zijn alle vloeistoffen aan de beurt.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 23.08.2020 - 22:02  ·  #9279
Weer een frisse (gebruikte van Rima) buitenspiegel erop gezet nadat deze er compleet af was gereden door een beschonken bestuurder.
Nu nog even het geld lospeuteren bij de tegenpartij van een gloednieuwe dealerprijs spiegel en montage. Een geluk bij een ongeluk.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.08.2020 - 01:28  ·  #9280
Quote door joriz

Weer een frisse (gebruikte van Rima) buitenspiegel erop gezet nadat deze er compleet af was gereden door een beschonken bestuurder.
Nu nog even het geld lospeuteren bij de tegenpartij van een gloednieuwe dealerprijs spiegel en montage. Een geluk bij een ongeluk.

Vind je dat fair? Wat als jij eens een spiegel van een andere auto rijdt en de bestuurder claimt bij jou de duurste oplossing terwijl ie er gewoon een gebruikte op zet?
bartv70
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 24.08.2020 - 06:02  ·  #9281
Doeke, fair is het niet helemaal. Maar een beschonken bestuurder zou ik persoonlijk aangifte tegen doen als dat mogelijk was na de aanrijding.
Met drank op achter het stuur, nooit!
tcw82
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 24.08.2020 - 07:37  ·  #9282
Quote door Doeke Dobma

Quote door joriz

Vind je dat fair? Wat als jij eens een spiegel van een andere auto rijdt en de bestuurder claimt bij jou de duurste oplossing terwijl ie er gewoon een gebruikte op zet?

Helaas gaat het in deze vaak niet om fair. Mijn vorige vriendin heeft ooit met een zx 3 auto's tegelijk aangereden aan twee kanten van de straat. Twee lease bakken en een 440. De 440 moest een nieuwe deur en heeft voor een paar tientjes die deur geregeld en daarna voor 850 euro aan schade geclaimd en gekregen. Terwijl de auto eigenlijk de nieuwe deur van de paar tientjes al niet waard was. Helaas is het hoe het werkt.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 24.08.2020 - 08:00  ·  #9283
Het zou niet fair zijn geweest om schade te claimen die er al was.
Omdat ik handig genoeg ben om zelf een gebruikte te regelen en erop zet, betekent niet dat ik dan maar genoegen hoef te nemen met 100 euro. Er waren na mij nog 2 andere autos geramd. Total los. Ik had dus nog geluk.
Politie erbij, ambulance en dat allemaal midden in de nacht door een bestuurder met drank op. Behalve de schade levert het ook nog een hoop gedoe op zoals een noodoplossing bedenken omdat ik daags erna de auto met caravan erachter nodig had.
In een andere situatie had ik wellicht anders gehandeld. Als zoiets per ongeluk gebeurt en degene laat een briefje achter of ben er zelf bij. Dan had ik de situatie waarschijnlijk wel anders bekeken.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 24.08.2020 - 09:26  ·  #9284
Groot gelijk!
Vorig jaar iets vergelijkbaars gehad. Veeg op de achterbumper door toedoen van een oudere dame op de parkeerplaats van de lokale Jumbo. Offerte laten maken, 500 euro schade. Verzekering van de tegenpartij heeft het bedrag uitbetaald. Ik heb uiteindelijk 95% van de veeg zelf weg kunnen poetsen/polijsten en 500 euro in m'n zak (ofja, het 'Volvo potje' ;)) gestoken.
Waarom ik er werk van heb gemaakt? De desbetreffende vrouw heeft gezien dat ze er tegen aan reed (volgens de getuige die het mij gemeld heeft), weigerde daarna om te komen kijken na meerdere malen te zijn omgeroepen in de winkel en liet na het gedeeltelijk invullen van het schadeformulier niks van zich horen. We hadden afgesproken dat ze mij zou bellen om de boel bij mij thuis verder in te vullen, ze had zelfs mijn adres... Ben er toen maar zelf langs gegaan...

Uiteindelijk ben ik er ook een paar uur mee bezig geweest...
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.08.2020 - 12:12  ·  #9285
Dat je de schade verhaalt , ja natuurlijk , daar ben je dan voor vezekerd .
En ja het systeem is lastig .
Maar met voorbedachte rade er zoveel mogelijk uithalen en dan voor een fractie van bedrag de auto weer in dezelfde staat terug brengen , en dus voor het financieele gewin gaan , dat is gewoon niet oke .
Uiteindelijk zijn die gene die dat doen grotendeels schuldig , aan de manier waarop de verzekerings instanties moeten xwerken .
Particulieren bedrijven en de verzekerings maatdchappijen zelf , maar zoveel mogelijk graaien , uiteindelijk betalen we allemaal meer premie , en bekostigen we ook nog is een giga organisatie er omheen .

Ik moet ook wel lachen om alle redenen die we we meteen klaar hebben om het goed te praten voor ons zelf .

Geld en hebzucht brengt wat dat betreft het slechtste in mensen boven .

Selected quotes for multi-quoting:   0