Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 11.08.2020 - 22:31  ·  #9256
Het is me duidelijk , het blijft bij tig en veel .
Vind ook goed .

Ik ben zeker gewoon blij , dat ik het simpel kon oplossen .
En hij weer netjes bij laad en koude lucht blaast .

En wat ervaring betreft , tja ik laat het in het midden .

Genoeg fijne dag allemaal , en keep cool
J-Fortuna
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 11.08.2020 - 22:40  ·  #9257
Afgelopen weekend een afneembare Westfalia trekhaak gemonteerd op m'n C30, dat is bepaald niet de makkelijkste auto om dat te doen. Het volledige interieur achter de voorstoelen moest eruit om de bovenste voorgeboorde gaten te kunnen bereiken en de bekabeling te leggen. Hoe dan ook is het gelukt en alles lijkt naar behoren te werken.

De V70 is helaas al een week weg, aircopomp was gesneuveld en ik kon niet meer verder rijden met de auto omdat dan de multiriem het mogelijk niet zou overleven. Is onder garantie gerepareerd en ik heb tevens nog twee andere puntjes doorgegeven aan de garage waaronder blaartjes in de lak, deze worden nu ook opgelost. Zodoende staat er nu ook tijdelijk een XC40 T4 op de oprit, op zich een leuke auto maar het is toch geen V70...
bartk
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 11.08.2020 - 23:56  ·  #9258
Quote door J-Fortuna

De V70 is helaas al een week weg, aircopomp was gesneuveld en ik kon niet meer verder rijden met de auto omdat dan de multiriem het mogelijk niet zou overleven.

dat is gek want de airco pomp wordt door een aparte kleine riem aangedreven die je gewoon door kunt knippen. en dan wordt alleen de airco niet meer aangedreven
richard9722
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.08.2020 - 17:50  ·  #9259
Onderste lijst geplakt en geschroefd aan de bestuurdersdeur.
Die is nu weer zo goed als nieuw.

Daarna gewassen.
Niet met de hand, maar in de wasstraat :-/
J-Fortuna
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 12.08.2020 - 18:05  ·  #9260
Quote door bartk

Quote door J-Fortuna

De V70 is helaas al een week weg, aircopomp was gesneuveld en ik kon niet meer verder rijden met de auto omdat dan de multiriem het mogelijk niet zou overleven.

dat is gek want de airco pomp wordt door een aparte kleine riem aangedreven die je gewoon door kunt knippen. en dan wordt alleen de airco niet meer aangedreven

Dat zou kunnen, ik reproduceer slechts wat de monteur van de ANWB me vertelde nadat ik gestrand was met een benzineauto die klonk als een diesel. Bij m'n vorige auto (Volvo 940) is ooit de multiriem eraf gelopen en dat wilde ik heel graag voorkomen, dus ik heb het advies ter harte genomen.
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.08.2020 - 10:43  ·  #9261
Quote door olaf

Quote door Gunz

Quote door olaf

Dat een riem mogelijk ergens tussen kan komen lijkt me duidelijk , maar in dit geval gezien de afscherming d-riem met kappen en de grote van de poelie acht ik de kans erg klein net zoals het winnen van hoofdprijs de staatsloterij , maar een kans is er natuurlink wel .
Kans is dus niet 0 maar ook niet heel groot .
Maar heel wat gesneuveld , is in mijn ogen , met deze constructie , iets te negatief uitgedrukt .

geloof me, als het koord (technora) met 3 a 4k rpm er tussen slaat kan der meer kapot dan je lief is.
poelies, spanners, waterpompen, oliekeeringen, al tig keren mee gemaakt.

Hoeveel van deze motoren zijn er gebouwd en hoeveel kapot gelopen door een multi riem die geknapt is .
Dat het er een paar zijn geloof ik best , maar tig , en hoeveel is tig ?
Klinkt mij als aannames , in mijn geval overigens ook , heb ook geen getallen . , maat van me , net even gebeld , die al 40 jaar zijn garage draait , doet alle merken , zelden maakt ie het mee .
Gebroken d-riem gebeurt wel is , maar niet niet door het kapot lopen van multiriem , ik zeg ook niet dat het niet kan of nooit gebeurd , maar tig veel etc . Dat klopt gewoon niet .

En weer een
topic.php?t=23532

Ik vraag mij af, als je de multiriem vervangt zonder spanner, en je hoort nooit het slippen van de multiriem.
Moet je dan nog steeds nadenken over het vervangen van de spanner ?
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.08.2020 - 12:14  ·  #9262
Quote door bartk

Quote door olaf

Quote door Gunz

Quote door olaf

Dat een riem mogelijk ergens tussen kan komen lijkt me duidelijk , maar in dit geval gezien de afscherming d-riem met kappen en de grote van de poelie acht ik de kans erg klein net zoals het winnen van hoofdprijs de staatsloterij , maar een kans is er natuurlink wel .
Kans is dus niet 0 maar ook niet heel groot .
Maar heel wat gesneuveld , is in mijn ogen , met deze constructie , iets te negatief uitgedrukt .

geloof me, als het koord (technora) met 3 a 4k rpm er tussen slaat kan der meer kapot dan je lief is.
poelies, spanners, waterpompen, oliekeeringen, al tig keren mee gemaakt.

Hoeveel van deze motoren zijn er gebouwd en hoeveel kapot gelopen door een multi riem die geknapt is .
Dat het er een paar zijn geloof ik best , maar tig , en hoeveel is tig ?
Klinkt mij als aannames , in mijn geval overigens ook , heb ook geen getallen . , maat van me , net even gebeld , die al 40 jaar zijn garage draait , doet alle merken , zelden maakt ie het mee .
Gebroken d-riem gebeurt wel is , maar niet niet door het kapot lopen van multiriem , ik zeg ook niet dat het niet kan of nooit gebeurd , maar tig veel etc . Dat klopt gewoon niet .

En weer een
topic.php?t=23532

Ik vraag mij af, als je de multiriem vervangt zonder spanner, en je hoort nooit het slippen van de multiriem.
Moet je dan nog steeds nadenken over het vervangen van de spanner ?

Dat er af en toe wat mis gaat met de multiriem , en dat er kans i dat de d-riem daarbij mee gaat , heb ik ook nooit tegen gesproken , maar de woorden tig en veel , zijn zwaar overtrokken .

Maar deze , eerst wel even de diagnose afwachten , pleit niet voor me , dat is duidelijk .
Maar 1druppel is ook geen plas !!!

Ik durf wel te zeggen dat er groot verschil is in een multiriem die te lang zijn werk moet doen en dus knapt , zoals in mijn geval ,met goed zijnde lagers spanner etc .

Of dat er lagers ac pompen , dynamo etc slecht zijn , dan gaat de riem vaak scheef lopen , word ie half opgevreten , en dan krijg je losse slingers die overal tussen kunnen komen .

Denk dat toch vaak aan goedkoop , niet , of niet volledig onderhoud .

Zoals in mijn geval te laat vervangen van multi riem , die was gewoon hard en uitgedroogd , auto heeft ook in begin van zij leven dik jaar stil gestaan , en dat helpt ook niet .

Maar op tijd vervangen met alles wat er bij hoort , voorkomt een hoop .
Volterop

Subject:

· 
Posted: 15.08.2020 - 12:30  ·  #9263
"maar de woorden tig en veel , zijn zwaar overtrokken"

Ik blijf het apart vinden dat mensen uit de praktijk dat zeggen, niet één persoon, en jij als iemand die niet uit die praktijk komt, gewoon zegt dat het niet klopt.

Maar er valt mij ineens iets op; wanneer kunnen de de Bellair bezichtigen???????? :)
Ninjabiker
Supporting Member
Geslacht:
Homepage: beernettskate.com
Subject:

· 
Posted: 15.08.2020 - 16:41  ·  #9264
Interieurfilter eruit gehaald. De airco gereinigd met aircoreiniger van Forté. Nieuw interieurfilter teruggeplaatst.
Sta er telkens weer versteld van hoe vuil dit filter wordt na nog geen 11 maanden... Foto is van de achterkant dus waar de lucht uitblaast. Zou bijna denken dat het een carbon filter is maar dat is het dus niet.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.08.2020 - 18:11  ·  #9265
Quote door Volterop

"maar de woorden tig en veel , zijn zwaar overtrokken"

Ik blijf het apart vinden dat mensen uit de praktijk dat zeggen, niet één persoon, en jij als iemand die niet uit die praktijk komt, gewoon zegt dat het niet klopt.

Maar er valt mij ineens iets op; wanneer kunnen de de Bellair bezichtigen???????? :)

Je gaat er even vanuit dat ik geen praktijk ervaring heb , dan kan ik alleen zeggen , je zit er behoorlijk naast .

Wat de Bellair betreft , die staat altijd klaar en de koffie ook .
Volterop

Subject:

· 
Posted: 15.08.2020 - 18:36  ·  #9266
Dat klopt, dat is ook een volledige aanname. Mede gevoed door iets wat jij schreef, waarin jij een vriend die monteur was gebeld had. Weet niet meer precies hoor, maar dat gaf mij die indruk.
Maar kan je je voorstellen als dat in mijn hoofd zit, zeg even overdreven; 10 monteurs zeggen "A" en jij als boekhouder zegt "B" en volhard daarin, lijkt dat een beetje ehhhhh.

Maar; belangrijke zaken! Het is een stukkie rijden, maar als ik eens mag komen kijken, dan heeeeel graag!
Daar zou ik graag eens contact over met je opnemen; ik neem mijn eigen kwijldoekje mee :)
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Homepage: rogerkuypers.eu
Subject:

· 
Posted: 15.08.2020 - 21:27  ·  #9267
Even het lederen interieur in het ledervet gezet .....

olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.08.2020 - 21:55  ·  #9268
Quote door Volterop

Dat klopt, dat is ook een volledige aanname. Mede gevoed door iets wat jij schreef, waarin jij een vriend die monteur was gebeld had. Weet niet meer precies hoor, maar dat gaf mij die indruk.
Maar kan je je voorstellen als dat in mijn hoofd zit, zeg even overdreven; 10 monteurs zeggen "A" en jij als boekhouder zegt "B" en volhard daarin, lijkt dat een beetje ehhhhh.

Maar; belangrijke zaken! Het is een stukkie rijden, maar als ik eens mag komen kijken, dan heeeeel graag!
Daar zou ik graag eens contact over met je opnemen; ik neem mijn eigen kwijldoekje mee :)

Pm me maar .
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 18.08.2020 - 07:39  ·  #9269
Oeps, had ik toch opeens een schroef in het loopvlak van een band zei de dealer. Voor 800 euro weer alles onderhouden inclusief een APK. Ik heb een hele saaie auto :-)
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.08.2020 - 09:27  ·  #9270
Mooi dat het weer in orde is, maar wat een geld hé. Ik vroeg laatst naar een 180.000km beurt bij de Volvo, iets van €450 hier in Spanje, terwijl als je zelf alle filters en olie bestelt van een goed merk je voor ongeveer een derde van de prijs klaar bent. De olie zal hen een stuk minder kosten aangezien ze in bulk inkopen. Ik wil best wat meer betalen voor een algehele controle, update van de modules en een jaar Volvo Assistance, maar 3x de prijs van het zelf doen vond ik toch wel gortig.

Selected quotes for multi-quoting:   0