Quote door Blade
Aha, jij bent van alles over 1 kam scheren. Wat een gespui zeg.
Volvo is volgens jou heilig, ik kan jou vertellen dat daar ook minder zalig makende verhalen tussen zitten.
Wat betreft de ford, daar zat vermoedelijk de verkeerde olie in?
Nee, ik ben niet van alles over 1 kam scheren.
Maar als je steeds weer de ellende ziet die Duitse producten veroorzaken dan ben je er wel een keer klaar mee.
Als je dan ook nog ziet hoe arrogant diezelfde Duitse fabrikanten omgaan met hun klanten.............
Natuurlijk, iedereen kan fouten maken, maar zorg er dan wel voor dat het ook fatsoenlijk wordt opgelost en laat niet de klant als proefkonijn fungeren. Meest recente voorbeeld van "Duitse ellende" zie je nu weer met die VW ID3. Gewoon een totaal niet uitontwikkeld product. En de klanten laten ze op de blaren zitten. Die fungeren als proefkonijn.
Voorbeeldje: mijn pa had destijds een nieuwe Opel Corsa aangeschaft. Na 3 jaar liepen zomaar de remmen vast. Ding ging niet meer voor of achteruit. Bleek dat er een kunststof stift in het rempedaal stuk was waardoor het rempedaal na intrappen ervan niet meer in zijn oorspronkelijke positie terug wilde. Natuurlijk levensgevaarlijk.
Mijn pa toen zijn Corsa laten afslepen naar de Opel dealer. Die had als oplossing bedacht de auto een middag in de zon te laten staan in de hoop dat de stift dan weer gangbaar zou worden door de warmte! Later bleek dat de hele pedalenunit vervangen diende te worden à 750 euro! Let wel, na 3 jaar en 30.000km. Opel wilde geen stuiver vergoeden.
Toen schoot mij te binnen dat ik ooit iets had gelezen over dit probleem in de Autobild. Ik zoeken op internet en, jawel, daar vond ik het desbetreffende artikel weer. Toen ik dreigde dit probleem dat nog niet in Nederland bekend was aan de grote klok te hangen toen kon Opel opeens wel de onkosten vergoeden.
En dit was niet het enige probleem met de Corsa. Echt de raarste dingen maakte je mee. Van spontaan afslaande motor tot totaal niet meer willen starten. Motor verzoop spontaan wat volgens Opel logisch was als je een keer een ritje maakte van 3 km. ik herinner me zelfs dat de binnenspiegel een keer spontaan van de ruit af viel. Was ook weer een productiefout. Verkeerde lijm gebruikt.
Die Ford zat overigens niet de verkeerde olie in. Ding is altijd in onderhoud geweest bij de Ford dealer hier in Twente. Of de dealer zelf heeft er verkeerde olie in gedaan, dat kan natuurlijk ook.
Maar hoe dom kan een fabrikant zijn om zoiets te ontwikkelen. Een riem die in de olie loopt en waar altijd precies die Ford olie in moet die bijna nergens is te krijgen. Je zal maar een keer onderweg staan met een te lage oliepijl melding. Wat moet je dan? Bij een tankstation langs de weg kun je die olie niet krijgen. Dus, je moet, ofwel de verkeerde olie bijvullen, ofwel de boel in de soep laten draaien.
Nee, dit soort auto's, daar loop ik met een hele grote boog omheen.