Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 03.03.2021 - 18:36  ·  #9736
Er komt alleen maar rommel uit DE?
Malmö

Subject:

· 
Posted: 03.03.2021 - 18:47  ·  #9737
Quote door Malmö"]
[quote="Klaasw

Gewoon HellermannTyton Twist In bestellen. Oersterk, verwerkt makkelijk en ook nog vlamvertragend.

Als je door die rommel van Conrad je bobinebekabeling gaat trekken moet je er niet raar van opkijken dat je allerlei rare storingen krijgt en je stil komt te vallen onderweg. Ik heb er net een dunne usb kabel doorheen proberen te trekken. Nou, die hele usb kabel is beschadigd en zijn allemaal happen uit.
Als eenmaal je bobine kabels beschadigd zijn dan krijg je ze nooit meer in orde tenzij je een hele nieuwe kabelboom gaat aanleggen.
Nee, dit klusje sla ik graag en heel snel over.
Sowieso ben ik er geen fan van om met niet originele Volvo onderdelen/materiaal te gaan werken.
Een Volvo is opgebouwd uit zeer sterk materiaal en door met aftermarket rommel te gaan werken maak je je Volvo alleen maar onbetrouwbaar.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2021 - 18:52  ·  #9738
Quote door Blade

AMG's en zo..... whahahaha... ;)
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2021 - 18:57  ·  #9739
😂😂😂😂 ja rommel inderdaad.
Malmö

Subject:

· 
Posted: 03.03.2021 - 18:58  ·  #9740
Quote door Blade

Yep, heb jij weleens aan VW's of Fords gewerkt?
Deze week mijn collega met een Ford Fiesta van 3 jaar oud.
Opeens geen oliedruk meer. Bleek de distributieriem te zijn opgelost in de olie waardoor oliezeef van de oliepomp geblokkeerd was. Motor in de soep. 1 liter ecoboos 100pk met 40.000km op de teller. Kan compleet een nieuwe motor in. Is wel Made in Germany Köln.
Dan hebben we het nog niet gehad over VW met haperende DSG's, ondeugdelijke olieschraapveren, wapperende kettingen, allerlei vochtproblemen in hun interieurs etc etc.
Ook allerlei BMW's gezien waarvan de distributiekettingen al stuk waren voor dat de auto überhaupt 80.000km op de teller had.
Mercedes heeft dezelfde problemen met hun motoren. Laatst nog een garagehouder gesproken hier kort over de grens die met een C klasse zat met gelengde ketting en daardoor grote motorschade. Ding had nog geen 110.000km gelopen.
Woon hier zelf kort aan de grens (Denekamp) en daardoor best weleens wat gekocht bij Duitse zaken hier kort over de grens.
Altijd trammelant, ondeugdelijk materiaal en als je reclameert geven ze niet thuis.
Klantvriendelijkheid kennen ze er al helemaal niet zeker niet als ze zien met een Nederlander te maken te hebben.
Wat dat betreft koop ik nog liever een Frans product. Die zijn nog tig keer beter.
Het liefst gewoon Zweeds. Dat is top materiaal.
Zie onze Volvo's en vroeger Saab's. Uit Zweden komt gewoon geen rommel. Laatst nog slangklemmen gekocht van ABA. Kwaliteit straat ervan af. Ook de Singer naaimachine bij ons thuis, dat ding kan je vanaf het balkon naar beneden gooien en blijft het maar doen...haha!
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2021 - 19:01  ·  #9741
Aha, jij bent van alles over 1 kam scheren. Wat een gespui zeg.

Volvo is volgens jou heilig, ik kan jou vertellen dat daar ook minder zalig makende verhalen tussen zitten.

Wat betreft de ford, daar zat vermoedelijk de verkeerde olie in?
ravado
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 03.03.2021 - 19:07  ·  #9742
Singer naaimachines komen van oorsprong uit de USA en de meesten voor de Europese markt komen uit Schotland.

En ik kan mij de Mercedes W124 nog herinneren, dat liep toch ook vrij makkelijk naar de miljoen km's en stuurde beter dan menig moderne auto....

😉
Malmö

Subject:

· 
Posted: 03.03.2021 - 19:13  ·  #9743
Quote door PvL

Quote door Blade

AMG's en zo..... whahahaha... ;)

AMG's? Een pakketje schroot met een dun laagje chroom eromheen.
Die dingen zijn mooi om even 40.000km mee te rijden. Daarna zijn ze op en alleen maar enorme onkosten en problemen.
Wist je dat een Mercedes, BMW en Audi in de USA na 5 jaar geen stuiver meer opleveren?
Kijk maar eens op Autotempest.com. Een Mercedes S klasse van 5 jaar oud koop je in de USA voor de prijs van een nieuwe Toyota Yaris. En zelfs dan raken ze die wagens aan de straatstenen niet kwijt. En daar is een reden voor.
Amerikanen schijnen helemaal klaar te zijn met Duitse wagens. Lexus is daar stukken populairder dan Mercedes of BMW. Zelfs het luxemerk Genesis van Hyundai halen de Duitsers in qua verkoopcijfers. Gewoonweg omdat Amerikanen niet zo verblind zijn door die Duitse blingbling en premium gewauwel. Die willen gewoon kwaliteit.

Mercedes AMG C63S | Meine negative Erfahrung
https://www.youtube.com/watch?v=3DlTI7s55G8

Großes Problem an meinem CLS63 AMG!
https://www.youtube.com/watch?v=yrkyJbwiFUQ

I've Spent over $12,000 on this Disaster and It Still Doesn't Work Right
https://www.youtube.com/watch?v=nBcapc9s9wQ

25 redenen om geen Mercedes te kopen
https://www.youtube.com/watch?v=ZPJ64sTa7KI

Hier nog een kanaal waarin alle problemen met Duitse auto's voorbij komen.
Je schrikt je kapot. Splinternieuwe VW's T6 met giga motorschades, zo goed als nieuwe A6'en met complete motorrevisies na nog geen ton.
https://www.youtube.com/user/Redhead57635

Nee, geef mij maar Volvo!
Malmö

Subject:

· 
Posted: 03.03.2021 - 19:21  ·  #9744
Quote door ravado

Singer naaimachines komen van oorsprong uit de USA en de meesten voor de Europese markt komen uit Schotland.

En ik kan mij de Mercedes W124 nog herinneren, dat liep toch ook vrij makkelijk naar de miljoen km's en stuurde beter dan menig moderne auto....

😉

Ja...haha! Dat was nog in de jaren 80.
Die Duitse grundlichkeit behoort al lang tot een heel ver verleden.
Koop nu maar eens een nieuwe E klasse. Nou, succes ermee.
Is alleen maar heel veel blingbling en van die enorme tablets die nooit fatsoenlijk werken en constant vastlopen.
Dieptepunt waren wel de E klasses van pakweg 10 jaar geleden.
Die lagen al na 5 jaar op de schroothoop. Problemen met de SBC remmen, het ABC onderstel, heel veel elektronica malheur en vooral, ontzettend veel roest.
Ik ken genoeg mensen met Duitse auto's en die hebben alleen maar veel problemen ermee.
Op dit forum zie ik mensen erover klagen dat na 5 ton hun Volvo het lichtelijk gaat begeven. Ik moet daar altijd een beetje om lachen. Ik ken mensen met VW's van 4 jaar oud met nog geen 50.000km op de teller en grote motorschades. Die moeten echt flink hun portemonnaie trekken.
Tja, als ik hun dan vertel dat mijn Volvo 3,5 ton op de klok heeft en volledig probleem loos is dan kijken ze je ongelovig aan.
In hun ogen kan alleen maar iets dat uit Duitsland komt kwaliteit zijn. En rare is, ze kopen steeds weer een Duits product no matter hoeveel ellende ze ermee hadden. Lijkt wel of die mensen gehersenspoeld zijn of zo.
Mijn pa was trouwens destijds wel snel klaar met zijn Opel na kapitalen aan onkosten en mankementen met zijn nieuw gekochte Opel Corsa. Nooit meer een Duitse auto zei hij.
Malmö

Subject:

· 
Posted: 03.03.2021 - 19:37  ·  #9745
Quote door Blade

Aha, jij bent van alles over 1 kam scheren. Wat een gespui zeg.

Volvo is volgens jou heilig, ik kan jou vertellen dat daar ook minder zalig makende verhalen tussen zitten.

Wat betreft de ford, daar zat vermoedelijk de verkeerde olie in?

Nee, ik ben niet van alles over 1 kam scheren.
Maar als je steeds weer de ellende ziet die Duitse producten veroorzaken dan ben je er wel een keer klaar mee.
Als je dan ook nog ziet hoe arrogant diezelfde Duitse fabrikanten omgaan met hun klanten.............
Natuurlijk, iedereen kan fouten maken, maar zorg er dan wel voor dat het ook fatsoenlijk wordt opgelost en laat niet de klant als proefkonijn fungeren. Meest recente voorbeeld van "Duitse ellende" zie je nu weer met die VW ID3. Gewoon een totaal niet uitontwikkeld product. En de klanten laten ze op de blaren zitten. Die fungeren als proefkonijn.
Voorbeeldje: mijn pa had destijds een nieuwe Opel Corsa aangeschaft. Na 3 jaar liepen zomaar de remmen vast. Ding ging niet meer voor of achteruit. Bleek dat er een kunststof stift in het rempedaal stuk was waardoor het rempedaal na intrappen ervan niet meer in zijn oorspronkelijke positie terug wilde. Natuurlijk levensgevaarlijk.
Mijn pa toen zijn Corsa laten afslepen naar de Opel dealer. Die had als oplossing bedacht de auto een middag in de zon te laten staan in de hoop dat de stift dan weer gangbaar zou worden door de warmte! Later bleek dat de hele pedalenunit vervangen diende te worden à 750 euro! Let wel, na 3 jaar en 30.000km. Opel wilde geen stuiver vergoeden.
Toen schoot mij te binnen dat ik ooit iets had gelezen over dit probleem in de Autobild. Ik zoeken op internet en, jawel, daar vond ik het desbetreffende artikel weer. Toen ik dreigde dit probleem dat nog niet in Nederland bekend was aan de grote klok te hangen toen kon Opel opeens wel de onkosten vergoeden.
En dit was niet het enige probleem met de Corsa. Echt de raarste dingen maakte je mee. Van spontaan afslaande motor tot totaal niet meer willen starten. Motor verzoop spontaan wat volgens Opel logisch was als je een keer een ritje maakte van 3 km. ik herinner me zelfs dat de binnenspiegel een keer spontaan van de ruit af viel. Was ook weer een productiefout. Verkeerde lijm gebruikt.
Die Ford zat overigens niet de verkeerde olie in. Ding is altijd in onderhoud geweest bij de Ford dealer hier in Twente. Of de dealer zelf heeft er verkeerde olie in gedaan, dat kan natuurlijk ook.
Maar hoe dom kan een fabrikant zijn om zoiets te ontwikkelen. Een riem die in de olie loopt en waar altijd precies die Ford olie in moet die bijna nergens is te krijgen. Je zal maar een keer onderweg staan met een te lage oliepijl melding. Wat moet je dan? Bij een tankstation langs de weg kun je die olie niet krijgen. Dus, je moet, ofwel de verkeerde olie bijvullen, ofwel de boel in de soep laten draaien.
Nee, dit soort auto's, daar loop ik met een hele grote boog omheen.
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 03.03.2021 - 19:39  ·  #9746
Vanavond nieuwe spiegelglazen geplaatst in de linker en rechterbuitenspiegel van de XC90
Vorige week in 1 dag zowel links als rechts ''poeff'' in 1 keer weg die glazen.
Nee, niet gestolen maar gewoon tijdens rijden.
Sinds Zondag dus met noodspiegeltjes gereden (netjes gemaakt door ANWB.Nu weer orgineel gelukkig!!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Florisdodermond
Supporting Member
Afwezig
Geslacht:
Leeftijd: 23
Homepage: volservice.nl/
Subject:

· 
Posted: 03.03.2021 - 19:44  ·  #9747
Yes!
Vandaag de nieuwe Denso lambdasonde geïnstalleerd en mijn motorlampje is weg! Hopelijk blijft dat ook zo.. Het was wel een enorm gepruts. Doordat mijn 22mm steeksleutel heel groot was kwam ik er erg moeilijk bij. Uiteindelijk een echte lambda dop gebruikt voor de ratel maar de lambda was al te erg afgesleten. Dus een kameraad om hulp gevraagd die vaker aan auto's werkt. Hij had wel een kortere 22mm steeksleutel die dus wel prima tussen de motor paste. 10 seconden werk en de lambda was eruit. Weer wat geleerd haha!
Ook een afspraak gemaakt met Volservice/ Volvotune om de auto te tunen naar rond de 170/180 pk, vet!!! ook worden er dan een aantal andere dingen meteen aangepakt dus ik hou jullie op de hoogte! Nu nog op de planning: Lambda achter, Luchtmassameter, Stuuraanslag begrenzer en het boordcomputer schermpje! Alle onderdelen zijn besteld en gaan er (zeer) binnenkort op!
Dan rijdt ze pas echt als een trein!!
(Als iemand weet of de achterste lambda vervangen een pittige taak is laat het me weten. Als ik dat niet redelijk makkelijk zelf kan regelen laat ik ze dat bij Volservice namelijk ook meteen doen als die er dan toch is.)

Bedankt maar weer!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 03.03.2021 - 21:47  ·  #9748
Mannen, houd het wel netjes.
Mensen veroordelen op hun afkomst zien we niet graag.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 03.03.2021 - 23:16  ·  #9749
Vandaag, in Zweden, besloot op de snelweg de spanner van de multiriem er mee op te houden. Donker, mistig, ik hoorde van geluid ‘doen under, maar dacht eerst dat het troep op de weg was. Toen merkte ik dat het sturen zwaar ging. Na een tijdje ook ‘laad service vereist’ lampje. Even gecheckt: multiriem eraf. Spanner eraf gesmolten, zal vast hebben gezeten. Kon de multiriem zo van de bodemplaat pakken. Geluk nog dat ie niet in de distributie is gekomen... Nog even doorgereden maar toen er nog meer lampjes gingen branden toch maar stil gezet. 45km van mijn overnachtingsadres. Niet leuk. De berging was dan wel weer leuk; ik was goed verzekerd zeiden ze; de auto wordt gewoon naar het overnachtingsadres gebracht! Hoe fijn! Morgen onderdelen halen en weer doorrrr!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 03.03.2021 - 23:22  ·  #9750
Idd mazzel dat de multiriem niet door de distributie gedraaid is. Geleiderol die defect is kun je los vervangen, ik zou de complete spanner vernieuwen..
Hoe bevallen de nieuwe abl xenon koplampen? Beter licht vergeleken met de gewone xenon koplampen?

Selected quotes for multi-quoting:   0