Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Florisdodermond
Supporting Member
Afwezig
Geslacht:
Leeftijd: 23
Homepage: volservice.nl/
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 03.03.2021 - 23:25  ·  #9751
Vervelend van het pechgeval natuurlijk. Maar toch lijkt het verhaal met een sisser af te lopen! Hopelijk is die snel weer gefixt! Succes!
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 04.03.2021 - 08:18  ·  #9752
Mooi dat er verder geen schade is en dat je goed verzekerd bent. Volgens mij kan zo’n sleeptocht aardig in de papieren lopen.
Succes met het vervolg vd reis!
Met een Volvo ben je in zweden in ieder geval aan het juiste adres als je pech hebt.
HaaVee
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 04.03.2021 - 08:25  ·  #9753
Quote door Doeke Dobma

Vandaag, in Zweden, besloot op de snelweg de spanner van de multiriem er mee op te houden. Donker, mistig, ik hoorde van geluid ‘doen under, maar dacht eerst dat het troep op de weg was. Toen merkte ik dat het sturen zwaar ging. Na een tijdje ook ‘laad service vereist’ lampje. Even gecheckt: multiriem eraf. Spanner eraf gesmolten, zal vast hebben gezeten. Kon de multiriem zo van de bodemplaat pakken. Geluk nog dat ie niet in de distributie is gekomen... Nog even doorgereden maar toen er nog meer lampjes gingen branden toch maar stil gezet. 45km van mijn overnachtingsadres. Niet leuk. De berging was dan wel weer leuk; ik was goed verzekerd zeiden ze; de auto wordt gewoon naar het overnachtingsadres gebracht! Hoe fijn! Morgen onderdelen halen en weer doorrrr!
Vervelend... Ik hoop dat een en ander snel verholpen is en je je reis kunt vervolgen.
HaaVee
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.03.2021 - 08:41  ·  #9754
Bij het vervangen van de radiateur van de verwarming is de microfoon uit de Parrot box getrokken en bij montage over het hoofd gezien. Van de nood maar een deugd gemaakt: er lag al bedrading voor een USB-aansluiting tegen de hemel (voor een dashcam) en ook van de zekeringenkast naar de PA-200 versterker, die ook nog los onder de bijrijdersstoel lag. Eerst de bedrading, die nog onder het stuur opgerold lag, naar de middenconsole getrokken en de USB-aansluiting aangesloten. De bedrading van de versterker naar de rechterzijde gebracht, zodat 'ie nu onder de middenconsole doorloopt. Omdat er al een vervangende bestuurdersstoel op de achterbank lag, heb ik deze over de achterover gekantelde bijrijdersstoel gelegd als tegengewicht, zodat ik deze niet telkens omhoog hoefde te duwen en rustig kon werken zonder een stoel op mijn schouders. Via de chassisopeningen op de bodemplaat het snoer naar de versterker gebracht, adereindhulzen aangebracht en met een koppelblokje aangesloten. Toen nog de stuur- en signaalkabels naar de radio. De aansteker heb ik vervangen door een dubbele inbouw USB-aansluiting met voltage-indicatie. En toen konden de radio en het ventilatiepaneel weer teruggebouwd worden. Nu de bestuurdersstoel nog vervangen.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 04.03.2021 - 09:21  ·  #9755
Quote door HaaVee

Quote door Doeke Dobma

Vandaag, in Zweden, besloot op de snelweg de spanner van de multiriem er mee op te houden. Donker, mistig, ik hoorde van geluid ‘doen under, maar dacht eerst dat het troep op de weg was. Toen merkte ik dat het sturen zwaar ging. Na een tijdje ook ‘laad service vereist’ lampje. Even gecheckt: multiriem eraf. Spanner eraf gesmolten, zal vast hebben gezeten. Kon de multiriem zo van de bodemplaat pakken. Geluk nog dat ie niet in de distributie is gekomen... Nog even doorgereden maar toen er nog meer lampjes gingen branden toch maar stil gezet. 45km van mijn overnachtingsadres. Niet leuk. De berging was dan wel weer leuk; ik was goed verzekerd zeiden ze; de auto wordt gewoon naar het overnachtingsadres gebracht! Hoe fijn! Morgen onderdelen halen en weer doorrrr!
Vervelend... Ik hoop dat een en ander snel verholpen is en je je reis kunt vervolgen.

De oude is eruit, de nieuwe ligt 11u klaar bij de dealer :)
hetschaap
VolvoV70forum member
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 04.03.2021 - 09:24  ·  #9756
vandaag lid geworden van de ANWB. Een maand nadat ik de reserveband die los in de achterbak lag er uit haalde, reed ik mijn linkerachterband lek op de linkerstrook van de A12 bij Reeuwijk. Toen mocht ik mooi op een plateauwagen meerijden tot aan een straat ergens in Gouda alwaar de ANWB al zo goed als klaar stond om de band eraf te schroeven. Als een geluk bij een ongeluk had de plaatselijke bandenboer niet alleen goede koffie maar ook een goede gebruikte band van hetzelfde merk, type en profieldiepte als dat ik er al op had liggen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
HaaVee
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.03.2021 - 09:27  ·  #9757
Quote door hetschaap
Als een geluk bij een ongeluk had de plaatselijke bandenboer niet alleen goede koffie maar ook een goede gebruikte band van hetzelfde merk, type en profieldiepte als dat ik er al op had liggen.
Kom jij goed weg! Gelukkig maar, pech is al ellendig zat.
hetschaap
VolvoV70forum member
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 04.03.2021 - 09:32  ·  #9758
tja, ik was allang blij dat ik m'n velg niet kapot gereden had. ik moest nog 3 rijbanen naar rechts in druk verkeer om op de spitsstrook te belanden en het wegdek tussen reeuwijk en het gouwe aquaduct is niet het meest egale wegdek.
waaie000
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 85
Subject:

Riem-pech

· 
Posted: 04.03.2021 - 11:37  ·  #9759
Hopelijk komt het vanmiddag nog in orde Doeke.
Goeie reis verder.

Heya
Rob. Oostkapelle
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 04.03.2021 - 17:45  ·  #9760
Quote door waaie000

Hopelijk komt het vanmiddag nog in orde Doeke.
Goeie reis verder.

Daar sluit ik me bij aan.👍🏻
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 05.03.2021 - 16:44  ·  #9761
De 12V stekker die ik van BEL-45 heb overgenomen ingebouwd. Dat ziet er een stuk professioneler uit dan het losse draadje met de 12V stekker eraan, die achter het luikje gefrommeld zat.
Appeltje
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.03.2021 - 17:50  ·  #9762
Vanmiddag even bij Hobby Hal Heining in Amsterdam geweest en geluidsisolatie aangebracht. De muziek klinkt een stuk beter en het lijkt of het stiller is in de auto. Jammer genoeg ging de tijd sneller dan gewenst en ga ik binnenkort de laatste deur doen waar ik niet aan toe kwam.
Het was een proef pakketje van Silent Coat.
Malmö

Subject:

· 
Posted: 05.03.2021 - 21:54  ·  #9763
Zo, dat is weer een hele klus achter de rug vandaag.
Vandaag het hele voorfront van mijn S60 gedemonteerd.
Nieuwe claxons geplaatst, vocht in de koplampen verwijderd, nieuwe knipperlichtunits geplaatst (van de oude waren de afdichtingen lek) en nieuwe H7 lampen geplaatst. Ook de rechter ankerplaat van de bumper vervangen door een goed exemplaar. Van de oude was het hoekje af waarachter de bumper klemt en de bumperhoek naar buiten stond.
Alles getest, alles doet het weer perfect en alles weer netjes!
Nog even van 1 van de mistlampen de fitting en H1 lamp verwijderd. Kreeg deze niet meer terug geplaatst. Heel gepruts en 1 H1 lamp gesneuveld.
Later vanavond die fitting nog een keer bekeken. De H1 lamp moet in de fitting klemmen. Dat lukte bij mij niet. De lamp viel er steeds uit. Later een ingeving gehad om de klemmetjes waarin de fitting moet klemmen wat strakker te klemmen. Resultaat: de nieuwe H1 lamp bleef mooi in de fitting geklemd zitten en kon hem zo weer terug plaatsen.
Zal nog even een paar foto's toevoegen. Helaas heb ik geen foto gemaakt van toen alles weer terug gemonteerd zat. Het was toen al te donker.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 06.03.2021 - 16:08  ·  #9764
Lekker ff wezen klussen. Andere remklauw RA gemonteerd, de oude deed zn werk niet meer naar behoren. Ook gelijk de zomerwielen er weer onder gezet.
Robbar
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 06.03.2021 - 17:30  ·  #9765
Vandaag stuurbekrachtigingspomp en Dynamo vervangen van de S60 , had deze nog op de plank liggen, en bij de S70 wil ik dan de Dynamo van de S60 inbouwen want daar hoor je de lagers onderhand.

Uiteraard gelijk de olie geflushed dus deze is weer mooi groen in plaats van vies bruin zwart .....
En de Multiriem gelijk vervangen, in de oude zaten al wat droogte scheurtjes.

Selected quotes for multi-quoting:   0