Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 13.03.2021 - 16:03  ·  #9796
Geroken waar de verbrande lucht vandaan kwam... Afgelopen week rook ik iets branderigs, ik dacht eerst dat ze snoeiafval aan het stoken waren, maar m'n vriendin kwam een dag later met dezelfde opmerking. Rondje gereden, rook verder niks.. Kom ik vanmiddag terug van de supermarkt, stinken..! Links achter was de velg warm.. dus ik vermoed dat er iets met de handrem is (voering losgekomen? Laatst heb ik per ongeluk 5 meter met de handrem er op gereden..) of dat de remklauw niet meer gangbaar is. De auto rolt verder gewoon 'zelf' van de oprit af (die loopt iets af), dus extreem veel loopt het niet aan.
Nouja, volgende week vrijdagmiddag neem ik een middagje vrij en zal dan het wiel er eens afhalen, aankomende week hoef ik toch niet met de auto weg (en we hebben ook nog een Suzuki Swift voor de deur staan).
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 13.03.2021 - 17:24  ·  #9797
Grote kans is dat het de gewone remklauw is ipv je handrem. Das echt een volvo kwaal.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 13.03.2021 - 17:34  ·  #9798
Quote door PDJ

Grote kans is dat het de gewone remklauw is ipv je handrem. Das echt een volvo kwaal.

Yep, mijn karretje had hetzelfde als Paul.. vorig jaar ergens. Ik rook wat, maar gewoon daarna ff de velg voelen en je weet het :-)
Bij mij is een gereviseerde klauw erop gekomen, was niet echt de hoofdprijs qua kosten, scheelt weer.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 13.03.2021 - 18:45  ·  #9799
Quote door PDJ

Ja, ik had al wat gezocht op internet/hier op het forum. Wat mij opviel is dat de meeste klachten over linksachter kwamen, en minder rechtsachter haha. Ben er ook bang voor dat het de remklauw is. Nouja, eerst eens kijken voordat ik lukraak onderdelen ga bestellen.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 13.03.2021 - 18:48  ·  #9800
Zal idd de remklauw zijn, ik heb het bij de V70N ook 2 keer gehad, eerst rechtsachter, een paar jaar later linksachter. En dat gebeurt dan zomaar tijdens het rijden, nadat je geremd hebt. Is een echte Volvo kwaal.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 13.03.2021 - 21:02  ·  #9801
+4 dan maar voor de remklauw ? 😉
wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Spoiler nr 2 voorbereid

· 
Posted: 14.03.2021 - 09:32  ·  #9802
Gisteren flink geschuurd en spoiler nr 2 gespoten in kleur 465 (groen). Vanmorgen lamp gemonteerd en schroeven roestvrij gemaakt. Nu wachten op mooi weer om gaten te gaan boren.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 12:12  ·  #9803
Quote door wimg

Gisteren flink geschuurd en spoiler nr 2 gespoten in kleur 465 (groen). Vanmorgen lamp gemonteerd en schroeven roestvrij gemaakt. Nu wachten op mooi weer om gaten te gaan boren.

Daarmee is je Volvo echt af. Persoonlijk vind ik dat die erop hoort. Op de 850 heb ik die destijds direct laten plaatsen toen ik de wagen kocht, op de V70N en de XC70 zat die er gelukkig al op.
(BTW: ik zie dat je hetzelfde vloerkleed van Leolux hebt liggen dat bij ons ook ligt)
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 12:18  ·  #9804
Zojuist even mijn bobines kritisch bekeken, aangezien ik soms wat brakke start heb. Luchtfilter, bougies en benzine filter zijn al vervangen.

Zie hieronder de foto's, is dit een no brainer om te vervangen? 361000 km oud :)

https://flic.kr/p/2kKLquH

https://flic.kr/p/2kKQaR9
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 12:19  ·  #9805
Poging 2 voor de foto's
wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 12:38  ·  #9806
Quote door ProVolvo

Quote door wimg

Daarmee is je Volvo echt af. Persoonlijk vind ik dat die erop hoort. Op de 850 heb ik die destijds direct laten plaatsen toen ik de wagen kocht, op de V70N en de XC70 zat die er gelukkig al op.
(BTW: ik zie dat je hetzelfde vloerkleed van Leolux hebt liggen dat bij ons ook ligt)

Klopt Willy voor beide ;-)
Jalu
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 14:03  ·  #9807
Vandaag de V70 even gewassen. Heb de auto sinds vrijdag, dus dit was de eerste keer. Er komt eigenlijk nog een verrassend frisse auto te voorschijn met zo’n wasbeurtje. Binnenkort maar eens een keer een paar kleine plekjes bijwerken en dan eens aan de gang met goede poetsmiddelen.
Jalu
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 14:06  ·  #9808
Quote door ProVolvo

Zal idd de remklauw zijn, ik heb het bij de V70N ook 2 keer gehad, eerst rechtsachter, een paar jaar later linksachter. En dat gebeurt dan zomaar tijdens het rijden, nadat je geremd hebt. Is een echte Volvo kwaal.

Niet alleen Volvo hoor, ik ken dit ook van de Citroëns waarin ik gereden heb. Met name achter, die krengen gaan vaak vast zitten. Maar recent ook meegemaakt met de Astra van mijn vrouw, en daar rechtsvoor.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 15:50  ·  #9809
Quote door Jalu

Binnenkort maar eens een keer een paar kleine plekjes bijwerken en dan eens aan de gang met goede poetsmiddelen.

Dit is bij uitstek een hele mooie kleur om te behandelen.
Vooral als hij in de zon staat kun je hier een hele mooie gloed zien, als hij goed is behandeld.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 16:08  ·  #9810
@Jalu: die ziet er nog heel mooi uit, zeker gezien de leeftijd van de wagen. Je hebt er ook mooie velgen onder, past heel mooi bij de kleur van de auto.
Ik heb 14 jaar een 850 in bijna dezelfde kleur gehad en dat is een kleur die nooit verveeld.

Selected quotes for multi-quoting:   0