Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 14.03.2021 - 16:09  ·  #9811
Quote door Jalu

Quote door ProVolvo

Zal idd de remklauw zijn, ik heb het bij de V70N ook 2 keer gehad, eerst rechtsachter, een paar jaar later linksachter. En dat gebeurt dan zomaar tijdens het rijden, nadat je geremd hebt. Is een echte Volvo kwaal.

Niet alleen Volvo hoor, ik ken dit ook van de Citroëns waarin ik gereden heb. Met name achter, die krengen gaan vaak vast zitten. Maar recent ook meegemaakt met de Astra van mijn vrouw, en daar rechtsvoor.

Mijn eerste 'grote' auto na m'n studie was een mazda 626, dat was ook echt een kwaaltje van die dingen. Die gingen daar ook vast zitten
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 17:36  ·  #9812
Vandaag de auto uitgezogen.. tjonge dat was wel nodig zeg! Door de werkzaamheden aan de tuin neem ik vaak fijn zand mee naar binnen. Ook paar keer groen afval weggebracht ondanks een zeil toch veel modder in de kofferbak!

Dus deze ook uitgezogen, de mat ga ik nog reinigen. Ik heb zelfs het reservewiel verwijderd en ook daar schoongemaakt, je ziet het nooit, maar ik weet tenminste dat alles weer OK is nu.☺😇

Daarna de kar met Vida uitgelezen, ik schrok van de hoeveelheid meldingen, zelfs de SAS kwam plots om de hoek, maar dat kan niet want die heb ik vervangen. Dus maar gewist, ik check volgende week nog wel een keer voor het actuele beeld..

Een melding over de luchtkwaliteits sensor komt wel telkens terug, zal de AQS oid wel zijn, ik vermoed dat die duur is, negeer die dan maar even.😜
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 18:28  ·  #9813
Ach die valt mee DJ.
Kost maar 229 euro..
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 21:29  ·  #9814
Ik heb ooit gehoord dat die van een subaru (als ik t me goed herinner) ook past. Nooit verder nagezocht, stoor me er niet aan, maar ben wel eens benieuwd of iemand aldaar meer van weet.

Edit, Volkswagen dus:

https://www.swedespeed.com/thr…rs.409305/
Florisdodermond
Supporting Member
Afwezig
Geslacht:
Leeftijd: 23
Homepage: volservice.nl/
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 21:44  ·  #9815
Quote door Jalu

Vandaag de V70 even gewassen. Heb de auto sinds vrijdag, dus dit was de eerste keer. Er komt eigenlijk nog een verrassend frisse auto te voorschijn met zo’n wasbeurtje. Binnenkort maar eens een keer een paar kleine plekjes bijwerken en dan eens aan de gang met goede poetsmiddelen.

Blijf bij mijn mening, dat rood staat hem echt goed!!
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 22:01  ·  #9816
Ik heb ergens spijt van.. vorig jaar te laat de velgen gereinigd, zelfs niet even afgespoeld oid.
En nu zijn ze aardig aangetast! Telkens denk ik dat ik ze wel ga restaureren (dus telken een wiel eraf terwijl de auto achter het huis staat) maar het komt er nooit van.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 22:06  ·  #9817
Quote door Plein69

Ach die valt mee DJ.
Kost maar 229 euro..

Ow dat is (redelijk) goed nieuws Richard. Waar? bij onze duitse vrienden?
230 pietermannen is nou niet echt spotgoedkoop maar het is geen 500 a 600 tenminste
Jalu
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 22:12  ·  #9818
Quote door Florisdodermond

Quote door Jalu

Vandaag de V70 even gewassen. Heb de auto sinds vrijdag, dus dit was de eerste keer. Er komt eigenlijk nog een verrassend frisse auto te voorschijn met zo’n wasbeurtje. Binnenkort maar eens een keer een paar kleine plekjes bijwerken en dan eens aan de gang met goede poetsmiddelen.

Dank! Ik vind het zelf idd. ook best een mooie kleur, zeker als-ie zo glimt.

Vanavond nog even alle draaiknoppen van radio en ECC ontdaan van die lelijke en na 20 jaar vies plakkende coating. Dankbaar klusje met duidelijk zichtbaar resultaat.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 23:10  ·  #9819
Quote door flevodirk

Ik heb ergens spijt van.. vorig jaar te laat de velgen gereinigd, zelfs niet even afgespoeld oid.
En nu zijn ze aardig aangetast! Telkens denk ik dat ik ze wel ga restaureren (dus telken een wiel eraf terwijl de auto achter het huis staat) maar het komt er nooit van.

Herkenbaar. Bij de V70N die ik in 2012 kocht zaten originele LM Volvo velgen met winterbanden. Maar die waren extreem aangevreten 🤢 Daar wilde ik beslist niet mee rondrijden. Heb ik toen direct laten behandelen bij Wheelcare en na 9 winters zagen die er nog als nieuw uit. Bij mij worden zowel de zomer- als de wintervelgen van allerdrie de Volvo’s eerst grondig gereinigd alvorens ze in mijn loodsje worden opgeslagen.
Florisdodermond
Supporting Member
Afwezig
Geslacht:
Leeftijd: 23
Homepage: volservice.nl/
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 23:27  ·  #9820
Quote door Jalu

Quote door Florisdodermond

Quote door Jalu

Dank! Ik vind het zelf idd. ook best een mooie kleur, zeker als-ie zo glimt.

Vanavond nog even alle draaiknoppen van radio en ECC ontdaan van die lelijke en na 20 jaar vies plakkende coating. Dankbaar klusje met duidelijk zichtbaar resultaat.

Dat knapt verdomd goed op! Waarmee heb je dat gedaan? Wie weet dat ik dat ook nog eens uitprobeer dan.
Jalu
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 23:32  ·  #9821
Die coating heb ik er af gepoetst met Dasty, dat gele spul van de Wibra. De knopjes van de radio kun je er makkelijk aftrekken en ze dan op je dooie gemak in huis schoonpoetsen. De knoppen van de ECC gaan er niet zo makkelijk af, dus die heb ik gewoon in de auto schoongeboend.

‘T is wel ff flink boenen, dus je kunt er het beste ruim de tijd voor nemen.
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 15.03.2021 - 08:23  ·  #9822
Afhankelijk van part nr op de genoemde website op swedespeed dus goedkopere alternatieven te vinden.

Quote door flevodirk

Quote door Plein69

Ach die valt mee DJ.
Kost maar 229 euro..

Ow dat is (redelijk) goed nieuws Richard. Waar? bij onze duitse vrienden?
230 pietermannen is nou niet echt spotgoedkoop maar het is geen 500 a 600 tenminste
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 43
Homepage: ducked.nl
Subject:

· 
Posted: 15.03.2021 - 15:15  ·  #9823
Quote door Jalu

Die coating heb ik er af gepoetst met Dasty, dat gele spul van de Wibra. [...]

Bedankt voor de tip, die van mij zien er ook zo uit.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.03.2021 - 14:28  ·  #9824
Quote door PDJ

Grote kans is dat het de gewone remklauw is ipv je handrem. Das echt een volvo kwaal.

Quote door flevodirk

Quote door PDJ

Grote kans is dat het de gewone remklauw is ipv je handrem. Das echt een volvo kwaal.

Yep, mijn karretje had hetzelfde als Paul.. vorig jaar ergens. Ik rook wat, maar gewoon daarna ff de velg voelen en je weet het :-)
Bij mij is een gereviseerde klauw erop gekomen, was niet echt de hoofdprijs qua kosten, scheelt weer.

Quote door ProVolvo

Zal idd de remklauw zijn, ik heb het bij de V70N ook 2 keer gehad, eerst rechtsachter, een paar jaar later linksachter. En dat gebeurt dan zomaar tijdens het rijden, nadat je geremd hebt. Is een echte Volvo kwaal.

Quote door Blade

+4 dan maar voor de remklauw ? 😉

Jullie gaan allemaal door voor de koelkast :lol:
Net ff het wiel gedemonteerd. Ik kreeg de klauw nauwelijks van de schijf af... Glijpennen waren mooi 'los', en aan de handrem was niks te zien. Duidelijk was wel dat de boel goed heet was geworden, de print/sticker achterop de remblok aan de buitenzijde was helemaal verkleurd/verbrand :lol: en ik kreeg nauwelijks beweging in de zuiger.
Ik heb de boel maar (voor zo lang) terug gemonteerd, dit weekend maar eens onderdelen bestellen. We hebben een 2e auto voor de deur dus het heeft (gelukkig) ook geen extreme haast.

Overigens, de dikte van de remschijf was ruim 11,5mm, volgens mij is dat nog dik zat volgens de specificaties. Mee vervangen of kan ik die laten zitten (schijf ziet er niet blauw verkleurd uit ofzo).
FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 19.03.2021 - 19:56  ·  #9825
Quote door Jalu

Die coating heb ik er af gepoetst met Dasty, dat gele spul van de Wibra. De knopjes van de radio kun je er makkelijk aftrekken en ze dan op je dooie gemak in huis schoonpoetsen. De knoppen van de ECC gaan er niet zo makkelijk af, dus die heb ik gewoon in de auto schoongeboend.

Goeie tip. Vandaag ook m'n HU met Dasty gepoetst. Knopjes eraf. Flink poetsen. Knopjes er weer op. Wat een zwarte smurry kwam daar van af! 😬

Selected quotes for multi-quoting:   0