APK....Mag weer een jaar. Hier is de apk altijd in de maand van de 1e toelating (bij mij dus juni), min 1 maand, plus 4 maanden....Dus keuren vanaf mei, tot oktober in mijn geval.
Remmen voor en en het stof/luchtgeleidings blik vernieuwd. En goed was het. Wiellager had de vorige eigenaar al gedaan!
Bij een verkeerscontrole wordt nog de sticker afgelezen...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Vandaag de olie ververst van mijn S60.
5,8 L verse Shell Helix Ultra 5W40 erin.
Dat rijdt weer voelbaar soepeler.
Op de burg verder even de auto gecontroleerd van onderen. Totaal geen speling op de draagarmen, alle rubbers alsmede de ashoesjes nog in prima staat.
De motorsteunen bekeken. Tot mijn verbazing waren de beide hydraulische motorsteunen nog in prima staat. Kan me bijna niet voorstellen dat deze nog de originele zijn. Het lijkt wel of ze er gisteren nog op zijn gekomen. Zien er nog als nieuw uit. Geen haarscheurtjes, geen lekkage van hydraulische vloeistof, totaal niet verzakt.
De steun aan de distributiezijde ziet er al wat ouder uit. Maar heb deze toevallig gisteren nieuw besteld evenals de bovenste motorsteun.
Binnenkort deze maar even installeren dan.
Vandaag ben ik lekker bezig geweest.
Ik kwam er laatst achter dat er een stukje glas mist in mijn koplamp. Dat ziet er natuurlijk niet uit. Dus gisteren langs de sloop gereden en een andere unit gescoord.
Deze is er vandaag in gegaan. Ik moet zeggen dat het me allemaal ontzettend meeviel. De bumper hoeft er niet volledig af en alles was goed gangbaar en te bereiken. De S80 heeft weer een fris smoeltje.
Overigens wil ik de oude koplamp graag doneren aan de wetenschap.
Dus als iemand deze kan gebruiken voor een leuk projectje oid, dan is deze op te halen in Purmerend.
Verder had ik van de week al een setje 17" Pegasus velgen gekocht. Deze er ook meteen maar onder gezet. Staat een stuk beter dan velgen die er origineel onder zaten.
En als laatste de S80 even vertroeteld met een wasbeurtje.
We zijn nu beide weer tevreden.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40102 Geregistreerd: 07 / 2009
Gisteren mijn 4 portierspeakers (Base), de Dstijl tweeters vervangen en de tweeterdummies in de voorportieren geplaatst, alsmede de pa-200 versterker en de bluetoothmodule! Leuke klus! Alles gekocht via Doeke Dobma. Top geluid nu. Wat een verschil.
Vanmorgen de V70 weggebracht naar Martin (MMTS) eindelijk na 7 weken was het vliegwiel weer leverbaar Dus wederom nieuw vliegwiel nadat de vorige het wel 300 km had volgehouden Tevens kleine beurt, stuurhuis flush, nieuwe remvloeistof, nieuwe veerpootlagers, en een verse APK.
Dan hoop ik dat hij er weer een jaartje tegen aan kan.