Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Stier03
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 31.05.2021 - 20:21  ·  #9991
na 3 weken vakantie de V70 2015 maar eens vertroeteld, lekker gewassen en uitgezogen en kleine krasjes weg gewerkt.
Merkte dat de L van VOLVO los zat deze er afgehaald, nu de vraag hoe plak ik deze er weer op?
Zo ook de aanduiding D2 er afgehaald.
ruben5701
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

· 
Posted: 31.05.2021 - 22:12  ·  #9992
Langs de dealer geweest voor de standkachel software,
1-Wiel heeft hem afgelopen zaterdag voor me ingebouwd, hij werkt perfect.
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 31.05.2021 - 23:53  ·  #9993
Geniet ervan...,
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 01.06.2021 - 19:27  ·  #9994
Zooo , het Apple kabeltje in gebruik genomen voor de imiv waardoor ik nu lightning heb ipv 30 pins en de iPhone 6 kan gebruiken.

De kabel vanuit de armsteunbak verplaats naar een plekje boven de radio.

Was best spannend, voor de eerste keer alles lostrekken zonder de boel kapot te maken 😁😁

Maar geluk en nu heerlijk, gelijktijdig laden en afspelen & te bedienen via het stuur zonde extra kabels.

Nu alleen nog uitvogelen hoe ik van Simple naar advanced kom
En wat die code en naam betekenen op de display.

Iig blij mee als tijdelijke oplossing.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Malmö

Subject:

· 
Posted: 08.06.2021 - 18:51  ·  #9995
Vandaag even de bovenste motorsteun vervangen.
Was eigenlijk een klusje van niks hoewel de klus slecht begon.
Wilde de kunststof afdekkap waaronder de bobines zitten verwijderen. Want die moet eraf anders kom je niet bij 1 van de bouten van de motorsteun.
Brak direct mijn bithouder van de Action af. Wat een rommel is dat toch!
Dus kon direct op de fiets en bij de lokale bouwmarkt maar even een nieuwe T30 schroevendraaier gekocht waarmee het verwijderen van de T30 boutjes perfect ging.
Ik heb de gemodificeerde bovenste motorsteun gemonteerd. Merk Lemförder en besteld via Motointegrator.
De oude die eraf kwam had een productiedatum van ergens in 2013 dus zo'n oude was dat ook nog niet.
Maar aan de boven en onderkant van het rubber is de boel toch flink ingescheurd en het hele rubber is zo zacht als trekdrop.
Merk van de oude steun kan ik niet meer achterhalen. Het rare is dat de plek waarin het merk was gegraveerd is uitgefreesd. Dit lijkt achteraf te zijn gedaan. Hmmm....dubieus!
In ieder geval de boel naderhand even uitgetest en wat denken jullie, de bonk bij het zetten van de automaat in D en R is vooralsnog volledig verdwenen.
Grote kans dat het dus wel degelijk aan de bovenste motorsteun lag. Ook lijkt het alsof de motor bij stationair toerental rustiger loopt met duidelijk minder trillingen.
Nu heb ik ook de onderste motorsteun distributiezijde nog liggen. Ook van Lemförder. Misschien overbodig besteld maar ga deze toch wel een keer monteren in mijn favoriete hobbywerkplaats in het Duitse Legden. Maar dan moet het weer wel iets frisser worden want het kan daar zeer warm worden in die hal met zomers weer.
Enkele foto's heb ik bijgevoegd. Ook die van de oude steun met weggefreesde merknaam.
Ook nog even de staat van de crossbar steunen bekeken. Dat zijn nog de originele maar zit geen enkele speling in. Wel zit er verschil tussen de rechter en de linker crossbar steun viel me op.
Tevens nog even de staat van de distributieriem bekeken, die was ook nog top maar is nog geen 40.000km vervangen.
Florisdodermond
Supporting Member
Afwezig
Geslacht:
Leeftijd: 23
Homepage: volservice.nl/
Subject:

· 
Posted: 08.06.2021 - 19:17  ·  #9996
Mooi weer even lekker aan de hobby geweest! Lekker dat je zo een irritatie hebt opgelost!
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 08.06.2021 - 19:23  ·  #9997
De gemodificeerde steun is juist slechter dan het oude model vind ik. Van nieuw af aan zit er al speling op de gemodificeerde en word snel erger.

Ik monteer dus alleen de oude types. Veel degelijker.

Die eraf kwam was een originele volvo steun. Febi bijv slijpt dan volvo eruit en verkoopt ze onder hun eigen naam.
Malmö

Subject:

· 
Posted: 08.06.2021 - 22:20  ·  #9998
Quote door Blade

De gemodificeerde steun is juist slechter dan het oude model vind ik. Van nieuw af aan zit er al speling op de gemodificeerde en word snel erger.

Ik monteer dus alleen de oude types. Veel degelijker.

Die eraf kwam was een originele volvo steun. Febi bijv slijpt dan volvo eruit en verkoopt ze onder hun eigen naam.

Voor nu vind ik hem beter dan de oude die erop zat. En die oude was nog niet eens helemaal op. Zaten wel wat scheurtjes in het rubber maar niet zodanig dat het rubber los in de steun zat zoals je weleens ziet.
Ik heb meerdere P2's gereden met deze gemodificeerde motorsteun en bij geen enkele was er een bonk aanwezig bij het schakelen naar D of R. Toen ging er bij mij een lichtje branden en zodoende kwam ik ook op het idee om deze gemodificeerde te gebruiken. Ze zullen ook niet voor niets een gemodificeerd onderdeel hebben ontwikkeld. Dan mankeerde er dus blijkbaar wat aan de oude. Vroegtijdige slijtage of trillingen bijvoorbeeld.
Die oude motorsteun heeft er bij mijn S60 100.000km op gezeten en is nu al ingescheurd en rubber is behoorlijk week. Dat vind ik geen topprestatie voor een motorsteun. Er zijn merken, Honda/Toyota, daar gaat een motorsteun gewoon een autoleven mee.
Bovendien is het een Lemförder steun dus dan zit het met de kwaliteit wel goed.
Ik ben er tevreden mee.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 09.06.2021 - 19:26  ·  #9999
Vandaag de S60 weer een beurtje gegeven. Nieuwe olie en filters en daarnaast nog nieuwe schijven en blokken aan de voorzijde. De schijven hadden aan de binnenkant een flinke rand roest en de garage gaf aan dat bij een volgende APK dit wel een dingetje zou worden.
Helaas bleken de cilinders van de klauwen heel erg lastig terug te gaan. Daarom besloten om met wat hulp de cilinder er helemaal uit te halen om de aanwezige corrosie weg te halen. De rechterzijde ging hierna vrij soepel, maar links zat zo vast dat we de cilinder er niet eens uitgedrukt kregen.
Ik heb besloten om (ondanks de leeftijd en ervaring van de auto) toch maar te kijken naar 2 nieuwe klauwen. Ik wil niet dat ik straks een vastloper heb.
Denk dat ik voor nieuwe ga (Bosch, €70 per stuk) want ook bij een demontage auto weet ik niet hoe de staat is van de cilinders.

Tenzij iemand heel binnenkort een upgrade gaat doen van z'n remmen en zijn oude klauwen van de hand wil doen. Gaat om de standaard klauwen voor 286mm schijven.

Morgen ga ik aan de gang met de condensor....
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 09.06.2021 - 19:28  ·  #10000
De klauwen van 286 en 305 zijn hetzelfde.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 09.06.2021 - 19:30  ·  #10001
Klopt.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 09.06.2021 - 19:34  ·  #10002
Ik heb goede, van een 305mm set, klauwen liggen, heb bij iemand net R klauwen gemonteerd.

Liggen in Lelystad, ik ben er morgen.

Pb maar bij interesse.
jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 68
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

Lijkt wel vloeken in de kerk...

· 
Posted: 10.06.2021 - 09:50  ·  #10003
.. in dit illustere gezelschap waar mensen de ene vinger in de neus hebben en met de andere een motorblokje vervangen, maar helaas, handigheid en lenigheid ontbreken. Dus... ik heb voor het eerst in mijn leven een Volvo laten poetsen, reinigen én die vaal-grijze kunststof panelen laten "bruinen".

240 euro, inclusief de BTW, voor een bijna nieuwe auto. Écht genieten toen we aankwamen, en de die bruine panelen (schijnt de originele kleur te zijn) staan geweldig

Volgende maand de pluriel dus :)
deusjevo
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.06.2021 - 10:53  ·  #10004
Quote door jpelverding

.. in dit illustere gezelschap waar mensen de ene vinger in de neus hebben en met de andere een motorblokje vervangen, maar helaas, handigheid en lenigheid ontbreken. Dus... ik heb voor het eerst in mijn leven een Volvo laten poetsen, reinigen én die vaal-grijze kunststof panelen laten "bruinen".

240 euro, inclusief de BTW, voor een bijna nieuwe auto. Écht genieten toen we aankwamen, en de die bruine panelen (schijnt de originele kleur te zijn) staan geweldig

Volgende maand de pluriel dus :)

Uhh, dit gilt om een voor en na foto 8-)
jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 68
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

Voor en na

· 
Posted: 10.06.2021 - 10:59  ·  #10005
maar het is me niet helemaal duidelijk of het gelukt is. Zo niet dan doe ik het vanavond wel op een andere manier.

Selected quotes for multi-quoting:   0