Quote door Blade
Helemaal niet perfect dus. Hij moet netjes ingezogen worden. Succes!
Hij zoog wel ietsjes in bij stationair toerental maar niet heel veel.
Robert DIY zegt in zijn video dat je ook minstens 2500tpm moet geven voordat de handschoen echt in gaat zuigen.
Dat kon ik dus niet testen want was alleen.
Ik heb overigens ook een dubbelgevouwen A4tje op de opening gelegd bij stationair toerental en toen viel het me wel op dat het A4tje wat aangezogen werd. Maar heb het A4tje toen snel weer verwijderd omdat ik bang was dat het papier scheurde en er stukken papier in de cilinderkop terecht kwamen. Het papier wordt namelijk al snel week door de olie die eraan gaat zitten.
In ieder geval heb ik alles behalve een handschoen die opblies of een A4tje dat omhoog blies.
Tja, misschien is het allemaal niet echt perfect meer maar we hebben het hier ook niet over een nieuwe auto van €25.000,- waarbij alles perfect moet zijn.
Trouwens, verder zie ik nergens lekkages of zweetplekken rondom keerringen en dergelijke die het gevolg kunnen zijn van een defecte PCV. Dus het zal wel meevallen allemaal.
Dit is een auto met 355.000km op de teller. Als ie de 4 ton haalt ben ik al ontzettend blij en heeft die investering in het onderstel zich allang terug betaald.
Verder, hoeveel geld wil je steken in zo'n oude auto? Dat met die dempers nu is gewoon noodzakelijk voor de veiligheid en veiligheid gaat bij mij boven alles. Punt. Bovendien, mocht de auto toch onverhoopt stuk gaan dan laat ik die dempers er gewoon onderuit halen want de auto belandt dan toch op de sloop. Koop dan gewoon weer een P2 en zet de onderdelen daar op. Heb je direct weer een fris onderstel.
Maar ik ga echt geen €1000,- uitgeven voor beide preventieve pcv reparaties en/of oliedrukherstel.
Als een ander dat doet moet hij/zij zelf weten maar ik doe het niet want het is mij het geld niet waard.
Als die auto morgen een tik krijgt in het verkeer zegt de verzekering, "meneer, hier heeft u €500,- als dagwaarde voor uw auto" en dat was het dan. Als je al €500,- krijgt dan. En weg zijn mijn duizenden euro's aan investeringen in preventieve reparaties.
Die duizenden euro's kan ik straks beter investeren in een nieuwere auto mocht deze onverhoopt stuk gaan of schade oplopen in het verkeer. Dat is iets wat je altijd in je achterhoofd moet houden. Autorijden is ook vaak gewoon nuchter nadenken en logisch calculeren.
We hebben hier te maken met stokoude Volvo's met een dagwaarde van een tweedehands fiets. Niet met peperdure verzamelaarsobjecten zoals Ferrari's of Lamborghini's.