Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Malmö

Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 15.07.2021 - 11:03  ·  #10186
Quote door Volvo S70 '99

Nou waar zal ik beginnen. Ongeveer een maandje geleden reed ik vanaf de snelweg Breda binnen. Richting het centrum ging de auto protesteren. Trillen in lagere toeren. Trillende auto voelde het van stuur tot stoel.

De auto snel thuis stilgezet en verder niet meer mee wezen rijden. Leek me toch niet zo verstandig. Volgende dag naar de garage bij ons in de buurt. Bougies vervangen maar helaas geen verschil. Als het aan hem lag was dat het niet meer waard en mocht de auto naar de sloop gezien de km stand. Ik was nog lang niet klaar om op de geven gezien de geweldige reputatie van deze bolide wagens.

Nog naar de volvo dealer geweest waar hij vandaan kwam en naar de volvo dealer bij ons in de buurt. Konden niks vinden. Uit laten lezen. Overslag in cilinder 3. Dan was ik ook wel weer €60 euro verder. Maar goed cilinder 3 dus, na veel Googlen kwam ik erachter dat het misschien aan de bobines bij de bougies kon liggen (blijkt dus dat mijn auto maar 1 bobine heeft), maar alsnog het trucje werkte. De bougiekabels losmaken van de bougie en dan de auto starten. Elke bougie gecheckt en ja hoor, cilinder 3 gaf geen verschil.

Nu viel het ons opeen op. Een kleine beschadiging aan het rubber geleider gedeelte van de kabel. (zie foto). Even voor het checken electriciteitstape overheen geplakt en teruggestopt. En toen was het er weer, het bekende en vertrouwde geluid van een 5 cilinder. Ondertussen wel 3 garages verder en 4 'handige kennisen', maar het probleem is gevonden en nog lang niet naar de sloop voor mijn slagschip!

Ongelofelijk hoe snel bepaalde garages auto's afschrijven en op de sloop willen mieteren. Ze smeren je liever een andere auto aan met forse winst voor henzelf dan dat ze de moeite doen om je probleem op te lossen. Dommerds, want juist met deze houding jagen ze hun (potentiële) klanten weg.
Tja, een auto naar de sloop brengen voor een kapot bougiekabeltje, hoe gek wil je het hebben!
Ik zou trouwens wel die bougiekabel vervangen. Elektriciteitstape eroverheen is geen duurzame oplossing en zo'n kabeltje kost echt niet veel. Tevens ook even alle andere bougiekabels nakijken op beschadigingen en breuken zodat je niet weer voor zo'n grieplig iets naar een garage moet.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 15.07.2021 - 11:17  ·  #10187
Dit zegt meer over de sleutelkennis van de heren monteurs, welke langzaam maar zeker aan het uitsterven is.
Ninjabiker
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Homepage: beernettskate.com
Subject:

· 
Posted: 15.07.2021 - 17:09  ·  #10188
Quote door Bigdog

Dit zegt meer over de sleutelkennis van de heren monteurs, welke langzaam maar zeker aan het uitsterven is.

Weggooi mentaliteit... Jammer idd. Ik investeer nog steeds gewoon in mijn heerlijke S80 en geniet er nog iedere rit van!
Volvo S70 '99
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 15.07.2021 - 18:17  ·  #10189
Quote door Malmö

Quote door Volvo S70 '99

Nou waar zal ik beginnen. Ongeveer een maandje geleden reed ik vanaf de snelweg Breda binnen. Richting het centrum ging de auto protesteren. Trillen in lagere toeren. Trillende auto voelde het van stuur tot stoel.

De auto snel thuis stilgezet en verder niet meer mee wezen rijden. Leek me toch niet zo verstandig. Volgende dag naar de garage bij ons in de buurt. Bougies vervangen maar helaas geen verschil. Als het aan hem lag was dat het niet meer waard en mocht de auto naar de sloop gezien de km stand. Ik was nog lang niet klaar om op de geven gezien de geweldige reputatie van deze bolide wagens.

Nog naar de volvo dealer geweest waar hij vandaan kwam en naar de volvo dealer bij ons in de buurt. Konden niks vinden. Uit laten lezen. Overslag in cilinder 3. Dan was ik ook wel weer €60 euro verder. Maar goed cilinder 3 dus, na veel Googlen kwam ik erachter dat het misschien aan de bobines bij de bougies kon liggen (blijkt dus dat mijn auto maar 1 bobine heeft), maar alsnog het trucje werkte. De bougiekabels losmaken van de bougie en dan de auto starten. Elke bougie gecheckt en ja hoor, cilinder 3 gaf geen verschil.

Nu viel het ons opeen op. Een kleine beschadiging aan het rubber geleider gedeelte van de kabel. (zie foto). Even voor het checken electriciteitstape overheen geplakt en teruggestopt. En toen was het er weer, het bekende en vertrouwde geluid van een 5 cilinder. Ondertussen wel 3 garages verder en 4 'handige kennisen', maar het probleem is gevonden en nog lang niet naar de sloop voor mijn slagschip!

Ongelofelijk hoe snel bepaalde garages auto's afschrijven en op de sloop willen mieteren. Ze smeren je liever een andere auto aan met forse winst voor henzelf dan dat ze de moeite doen om je probleem op te lossen. Dommerds, want juist met deze houding jagen ze hun (potentiële) klanten weg.
Tja, een auto naar de sloop brengen voor een kapot bougiekabeltje, hoe gek wil je het hebben!
Ik zou trouwens wel die bougiekabel vervangen. Elektriciteitstape eroverheen is geen duurzame oplossing en zo'n kabeltje kost echt niet veel. Tevens ook even alle andere bougiekabels nakijken op beschadigingen en breuken zodat je niet weer voor zo'n grieplig iets naar een garage moet.

Originele bougiekabelset van volvo is besteld en komt morgen binnen 😉. Ga inderdaad geen risico lopen voor circa €70 euro. (heb de elektriciteitstape alleen gebruikt om zo de motor even te kunnen starten en verschil te merken)
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.07.2021 - 20:48  ·  #10190
Controleer je ontstekingsverdeler ook even op verbrande contactpunten. Deze hebben ook niet het eeuwige leven.
BBS
VolvoV70forum core member
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 15.07.2021 - 20:52  ·  #10191
Volvo S70 '99
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 15.07.2021 - 22:25  ·  #10192
Quote door trabbit

Controleer je ontstekingsverdeler ook even op verbrande contactpunten. Deze hebben ook niet het eeuwige leven.

Een nieuwe stroomverdelerkap, rotor en bobine kabel zijn ook besteld. Zo kan ik weer veilig de weg op. Dankjewel voor de tip👍
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 17.07.2021 - 20:53  ·  #10193
Nieuwe eindstuk voor de bloaspiepe gemonteerd.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 17.07.2021 - 22:54  ·  #10194
Ziet er goed uit, overigens, je kentekenplaathouder ook !
Kloyem
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.07.2021 - 13:53  ·  #10195
Net even mijn xenon lampje los gehaald. Waren gisteren onderweg met de V en kreeg een melding dat er een dimlicht kapot was. Grrr altijd leuk want daar kan je nooit fatsoenlijk bij dacht ik al, er zit een osram xenon in dus zo even gaan zoeken naar een nieuwe! Iemand nog goede adressen?
Kuip
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 18.07.2021 - 14:35  ·  #10196
Prima ervaring met lichtex.de, net als meerderen hier.
Ook goede prijzen.

En als lampen: Osram Xenarc Cool Blue Intens.
Bak licht, en niet te blauw.
WillemV
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 18.07.2021 - 15:00  ·  #10197
Ik vond de kleur van het koelvloeistof wat donker in het reservoir. Met een spuitje wat vloeistof eruit gehaald en niets aan de hand.

De kleur was licht groen zonder schilfers etc.

Dus voorlopig wordt dit nog niet vervangen.
Kloyem
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.07.2021 - 15:53  ·  #10198
Quote door Kuip

Prima ervaring met lichtex.de, net als meerderen hier.
Ook goede prijzen.

En als lampen: Osram Xenarc Cool Blue Intens.
Bak licht, en niet te blauw.

Nu zitten er inderdaad de standaard xenon xenarc. Maar kan ik er die cool blue intens ook inzetten zonder problemen te krijgen of moet je dan ook aan de ballast wat doen of iets anders bestellen?
Zou alles graag zo laten en er alleen een nieuwe lamp in doen. Ik ga ze wel gelijk allebei vervangen
sw2983

Subject:

· 
Posted: 18.07.2021 - 16:38  ·  #10199
Zolang je de juiste fitting hebt en 35w lampjes, zit je goed.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 18.07.2021 - 17:26  ·  #10200
Cool blue intens kan er zo in. Ik heb ze ook in mijn S80. Super lampen

Selected quotes for multi-quoting:   0