Quote door Volvo S70 '99
Nou waar zal ik beginnen. Ongeveer een maandje geleden reed ik vanaf de snelweg Breda binnen. Richting het centrum ging de auto protesteren. Trillen in lagere toeren. Trillende auto voelde het van stuur tot stoel.
De auto snel thuis stilgezet en verder niet meer mee wezen rijden. Leek me toch niet zo verstandig. Volgende dag naar de garage bij ons in de buurt. Bougies vervangen maar helaas geen verschil. Als het aan hem lag was dat het niet meer waard en mocht de auto naar de sloop gezien de km stand. Ik was nog lang niet klaar om op de geven gezien de geweldige reputatie van deze bolide wagens.
Nog naar de volvo dealer geweest waar hij vandaan kwam en naar de volvo dealer bij ons in de buurt. Konden niks vinden. Uit laten lezen. Overslag in cilinder 3. Dan was ik ook wel weer €60 euro verder. Maar goed cilinder 3 dus, na veel Googlen kwam ik erachter dat het misschien aan de bobines bij de bougies kon liggen (blijkt dus dat mijn auto maar 1 bobine heeft), maar alsnog het trucje werkte. De bougiekabels losmaken van de bougie en dan de auto starten. Elke bougie gecheckt en ja hoor, cilinder 3 gaf geen verschil.
Nu viel het ons opeen op. Een kleine beschadiging aan het rubber geleider gedeelte van de kabel. (zie foto). Even voor het

Ongelofelijk hoe snel bepaalde garages auto's afschrijven en op de sloop willen mieteren. Ze smeren je liever een andere auto aan met forse winst voor henzelf dan dat ze de moeite doen om je probleem op te lossen. Dommerds, want juist met deze houding jagen ze hun (potentiële) klanten weg.
Tja, een auto naar de sloop brengen voor een kapot bougiekabeltje, hoe gek wil je het hebben!
Ik zou trouwens wel die bougiekabel vervangen. Elektriciteitstape eroverheen is geen duurzame oplossing en zo'n kabeltje kost echt niet veel. Tevens ook even alle andere bougiekabels nakijken op beschadigingen en breuken zodat je niet weer voor zo'n grieplig iets naar een garage moet.