Quote door ohz274
Quote door Malmö
Gisteren onderweg naar Duitsland op een parkeerplaats even opnieuw de carterventilatietest uitgevoerd.
Dit keer met behulp van een boterhamzakje op de geopende olievuldop. Had deze test gezien op Youtube.
Vorige week had ik deze test ook uitgevoerd met een plastic handschoen maar dat was toen waarschijnlijk niet helemaal goed gegaan. Had de handschoen niet helemaal luchtdicht om de vulopening gedaan.
Dit keer werd het boterhamzakje netjes vacuüm naar binnen gezogen. Precies zoals het moet zijn. Carterventilatie is dus nog in perfecte staat en hoeft niet te worden vervangen. Verbaas me wel dat het systeem nog zo goed functioneert na 3,5 ton. Maar misschien is deze in het verleden al eens vervangen? Bewijs dat het is gebeurd heb ik er in ieder geval niet van.
De motor is in ieder geval in perfecte staat. Lekt of zweet nergens olie, carterventilatie functioneert perfect , bak schakelt boterzacht. En dit wilde ik zeker weten om het licht op groen te zetten voordat ik besluit veel geld te investeren in het reviseren van het onderstel. Dat licht staat dus nu op groen en ga deze week de nieuwe schokdempers en toebehoren plus nieuwe draagarmen en stabi stangetjes bestellen.
Trouwens, moest gisteren ver Duitsland in voor mijn werk. In het Ruhrgebied. Mij verbaast het telkens weer hoe fijn de S60 loopt en hoe betrouwbaar deze is.
Tevens haar even getrakteerd op een tankje Shell Vpower 100 octaan. Daar loopt de S60 nog fijner en rustiger op.
De s60 is echt een auto die gemaakt is voor de snelweg.
Trouwens, v-power is toch 98 octaan?
In Duitsland is het 100 octaan.
En Aral (BP) Ultimate heeft zelfs 102 octaan.